آمریکا برای این جنگنده، 3میلیارد دلار هزینه می نماید!، عکس

به گزارش مجله پارمیسفان، یکی از بحث هایی که اکنون در خصوص F-35 در حال شکل گیری است، سیستم مدیریت قدرت جنگنده های نسل پنجم ساخت لاکهید مارتین است، اینکه آیا پنتاگون باید این سیستم را بهبود بخشد یا در پی جایگزینی برای آن باشد.

آمریکا برای این جنگنده، 3میلیارد دلار هزینه می نماید!، عکس

تینا مزدکی- هانیول، فراوریکننده قطعات هوافضا، که سیستم مدیریت انرژی و حرارتی F-35 (PTMS) را فراوری می نماید، اصرار دارد که ارتش آمریکا به جای توسعه یک سیستم کاملاً تازه، باید ظرفیت خنک کننده و الکتریکی جت را ارتقا دهد. اما شرکت هوافضای کالینز که رقیب شرکت هانیول به شمار می رود، به دولت ایالات متحده فشار می آورد تا سیستم هانیول را با تجهیزات ساخته شده به وسیله کالینز جایگزین کند.

جنگنده ای که اف 22 آمریکا را شکست داد به عربستان می رسد/ عکس

صحنه ترسناک قربانی شدن به وسیله قارچ زامبی/ عکس

مت میلاس، رئیس بخش دفاع و فضا برای هوافضای هانیول، می گوید: جایگزینی برای PTMS هانیول با سیستمی ساخته شده به وسیله ارائه دهنده دیگر، حدود 3 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. اما گفته شده است که لاکهید مارتین F-35 به جای یک نیروگاه کاملاً تازه، آماده ارتقای هسته موتور است و پنتاگون با انتخاب مشابهی در خصوص قدرت الکتریکی و سیستم خنک کننده جت روبرو است.

مت میلاس، این رقم را یک برآورد محافظه کارانه می نامد که شامل هزینه های مقاوم سازی ناوگان جهانی F-35 و جایگزینی قطعات یدکی در سطح جهانی است. با این حال، این تخمین خطر هر اتفاقی را که در نصب، توسعه و پیاده سازی یک سیستم کاملاً تازه از نوع PTMS رخ می دهد در نظر نمی گیرد. او می افزاید: این سیستم فقط یک سیستم خنک کننده نیست، بلکه به محیط زیست، پشتیبانی حیاتی، تمام تجهیزات اویونیکی و همه سیستم هایی که مربوط به نیرو هستند وصل می گردد.

از طرفی هنری بروکس، رئیس بخش قدرت و کنترل کالینز، در رویدادی گفت: این ارتقا واقعاً می تواند برای F-35 پیشرفت هایی به همراه داشته باشد. وی اضافه کرد: انتظار می رود که این فناوری، نیازهای خنک کننده را برای به جامانده چرخه حیات F-35 تأمین کند.

یکی از مسائلی که وجود دارد این است که خروج بیش از حد هوای خروجی از موتور F135 برای فراوری نیروی اضافی، اندازه تعمیر و نگهداری در سطح بالایی را که برای حفظ پرواز F-35 ضروری است افزایش می دهد. پنتاگون و لاکهید از سال 2008 از این موضوع آگاه بودند، اما مقامات دولتی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تاخیر بیشتر در فراوری، روند استفاده از موتور اصلی و PTMS را ادامه دهند. وزارت دفاع ایالات متحده اخیراً برای کاهش این مشکل، به روزرسانی هسته موتور، به موتور F135 موجود را انتخاب کرد، به طوری که P&W قرارداد اولیه را در ماه جولای برای آغاز برنامه دریافت کرد.

منبع: flightglobal

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2309

به "آمریکا برای این جنگنده، 3میلیارد دلار هزینه می نماید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای این جنگنده، 3میلیارد دلار هزینه می نماید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید