کیفیت دوربین گلکسی S22 اولترا بسیار بیشتر از S21 اولترا خواهد بود

به گزارش مجله پارمیسفان، این طور که به نظر می رسد، کیفیت دوربین گلکسی S22 اولترا به لطف تراشه پردازش تصویر نو بسیار بهتر از گلکسی S21 اولترا خواهد بود.

کیفیت دوربین گلکسی S22 اولترا بسیار بیشتر از S21 اولترا خواهد بود

خبر در یک نگاه

  • گویا گلکسی S22 اولترا از لحاظ کیفیت تصویربرداری بسیار بهتر از نسل کنونی خواهد بود.
  • بهبود عملکرد این گوشی به نسبت نسل گذشته به لطف پردازشگر تصویر نو آن هاست.
  • تعیین نیست منظور، کدام مدل (اگزینوس 2200 یا اسنپدراگون 8 نسل 1) از این گوشی ها است.

سامسونگ قرار است تقریبا دو ماه دیگر از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی کند. برترین گوشی از این سری گلکسی S22 اولترا خواهد بود که گفته می شود از قابلیت های بسیار زیادی بهره می برد چرا که شرکت کره ای می خواهد این گوشی را به عنوان جانشینی هم برای سری نوت و هم برای سری S راهی بازار کند. این یعنی گلکسی S22 اولترا که حتی در بعضی وب سایت ها از آن به عنوان گلکسی S22 نوت یاد می شود، فقط قرار نیست جانشین گلکسی S21 اولترا شود بلکه به عنوان پرچم دار نو سری نوت به فروش می رسد.

از جمله قابلیت هایی که باعث شده گلکسی S22 اولترا را به عنوان نماینده ای از سری نوت بدانیم، پشتیبانی و محفظه ای برای نگه داری قلم است که فقط در گوشی های سری نو چنین چیزی را شاهد بودیم. از طرفی طراحی این گوشی هم به جای اینکه بیشتر در گوشه ها انحنا داشته باشد، صاف و زاویه دار است. یعنی دقیقا آن طراحی خاصی که فقط برای سری گلکسی نوت در نظر گرفته می شد.

آنچه در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، تغییرات انجام شده در ظاهر گلکسی S22 اولترا نیست بلکه در رابطه با کیفیت دوربین آن است که گفته می شود تغییرات بسیار خوبی به نسبت نسل گذشته یعنی گلکسی S21 اولترا خواهد داشت. طبق اطلاعاتی که تا به این لحظه در رابطه با گلکسی S22 اولترا (یا نوت) منتشر شده است، به نظر می رسد سامسونگ می خواهد برای دوربین اصلی این گوشی از همان سنسوری استفاده کند که در گلکسی S21 اولترا استفاده نموده بود؛ البته این همان فقط به مقدار سنسور برمی شود که 108 مگاپیکسلی است در غیر این صورت شرکت کره ای یک سری بهبودی هایی روی این سنسور اعمال نموده تا پرچم دار نوش قادر باشد تصاویر بهتری در شرایط نوری مختلف ثبت کند.

پیش از این هم می دانستیم که نسل سوم سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HM3 قرار است در گلکسی S22 اولترا مورد استفاده قرار بگیرد اما از هیچ خبرگزاری یا افشاگری نشنیدیم که از لحاظ کیفیت تصاویر، تا چه مقدار بین دو مدل تفاوت وجود دارد. اما روز گذشته یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe مدعی شد که تفاوت بین گلکسی S22 اولترا و S21 اولترا محسوس خواهد بود. این در حالی است که روی کاغذ به نظر می رسد تغییرات اندکی و نامحسوس باشند.

این طور که به نظر می رسد، آنچه باعث رقم خوردن چنین تفاوتی بین دو سری شده، عملکرد پردازشگر تصویر نوی است که در تراشه های قدرتمند اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به کار گرفته شده است. البته اگزینوس 2200 هنوز رسما رونمایی نشده به همین دلیل نمی دانیم عملکرد آن در زمینه عکاسی تا چه مقدار به نسبت نسل گذشته بهتر خواهد بود. از طرفی اسنپدراگون 8 نسل 1 هم اگرچه در موتورولا Edge X30 بکار گرفته شده است اما هنوز آنالیز دقیقی از این گوشی منتشر نشده تا از عملکرد این تراشه کوالکام در زمینه عکاسی مطمئن شویم. اما طبق گفته های Ice Universe، باید منتظر پیشرفت زیادی در این نسل باشیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1988

به "کیفیت دوربین گلکسی S22 اولترا بسیار بیشتر از S21 اولترا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت دوربین گلکسی S22 اولترا بسیار بیشتر از S21 اولترا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید