کانن EOS 1D X Mark III معرفی گردید

به گزارش مجله پارمیسفان، امروز شرکت کانن هم فرصت نمایشگاه CES 2020 را غنیمت شمرد و جدیدترین پرچمدار خود در دوربین های DSLR را با نام کانن EOS 1D X Mark III معرفی کرد. نسل قبلی این دوربین در سال 2016 معرفی شده بود و حالا در دوربین جدید، تقریبا همه چیز به جز فرم کلی دوربین تغییر نموده است. سنسور جدید، پردازشگر تصویر جدید، سیستم جدید فوکوس اتوماتیک و بهبود دکمه ها، از جمله تغییرات نسل جدید نسبت به نسل قبلی آن است. قیمت این دوربین هم 6499 دلار برای بدنه مشخص شده است.

کانن EOS 1D X Mark III معرفی گردید

دوربین های سری 1D کانن، بهترین دوربین های DSLR این شرکت را تشکیل می دهند و حرفه ای ترین ها سراغ آن ها می فرایند. در استودیوها، مراسم ها، در عکاسی حیات وحش و در عکاسی از مسابقات ورزشی، می توان دوربین های سری کانن 1D را دید. کانن EOS 1D X Mark III حالا می تواند در حالتی که از ویزور استفاده می گردد، تا 16 فریم عکاسی پیاپی داشته باشد که نسبت به 14 فریم در ثانیه در نسل قبلی، پیشرفت به حساب می آید. در حالت لایو ویو و با شاتر الکترونیکی نیز سرعت عکاسی پیاپی به 20 فریم در ثانیه می رسد که در این حالت فوکوس اتوماتیک و دنبال کردن سوژه نیز حاضر خواهد بود. در این زمینه فعلا تنها رقیب دوربین جدید کانن، دوربین سونی A9 II است.

سنسور جدید 20.1 . مگاپیکسلی این دوربین هم از نظر رزولوشن مشابه سنسور 20.2 مگاپیکسلی نسل قبلی است. کانن می گوید سنسور جدید دارای فیلتر High Detail Low-Pass هم خواهد بود که در نهایت منجر به بالا رفتن شارپنس در عکاسی می گردد. مثل دیگر دوربین های کانن، ویژگی فوکوس اتوماتیک Dual Pixel در این سنسور هم حاضر خواهد بود که شامل 3869 نقطه فوکوس است. ویژگی تشخیص چشم سوژه هم در حالت لایو ویو حاضر خواهد بود.

این دوربین از پردازنده Digic X نیرو می گیرد که به دوربین اجازه می دهد نرخ ISO به صورت پیش فرض از 100 تا 102400 متغیر باشد. ایزو این دوربین می تواند در حالت افزایش یافته از 50 تا 819200 متغیر باشد. همچنین همانطور که احتمالا حدس زده اید، دوربین های DSLR از دو نوع فوکوس اتوماتیک استفاده می نمایند که یکی برای سنسور است و در حالت لایو ویو کاربرد دارد و دیگری برای ویو فایندر دوربین است. ویو فایندر این دوربین دارای 191 نقطه فوکوس است و از پردازنده اختصاصی Digic 8 برای خود استفاده می نماید. این پردازده ویژگی دنبال کردن سوژه در هنگام فوکوس اتوماتیک با ویوفایندر را هم امکان پذیر می نماید.

کانن می گوید پردازنده های جدید دوربین 1D X Mark III تا 3.1 برابر قدرت پردازشی بیشتری نسبت به Digic 6+ استفاده شده در نسل قبلی این دوربین دارند. همچنین این پردازنده ها، فوکوس اتوماتیک را تا 380 برابر بهتر از قبل انجام می دهند که فوق العاده است. این دوربین همچنین می تواند در صورت استفاده از دو کارت حافظه CFexpress، تا 1000 عکس بافر در حالت عکاسی پیاپی داشته باشد.

تا اینجا هرچه گفتیم بیشتر درباره عکاسی با این دوربین هیجان انگیز بود. کانن فیلم برداری با این دوربین را فراموش ننموده و برای آغاز باید بگوییم که این دوربین می تواند با رزولوشن 5.5K و در فرمت RAW، فیلم برداری داشته باشد! فیلم برداری 4K تا سرعت 60 فریم و بدون کراپ سنسور با رنگ های 10-bit 4:2:2 در پروفایل تصویری C-Log هم پشتیبانی می گردد. به طور کلی گفته شده فیلم برداری با این دوربین می تواند تا 12 پله دامنه دینامیکی داشته باشد.

دیگر ویژگی های این دوربین شامل بلوتوث، Wi-Fi و GPS می گردد. یک پورت گیگابیت اترنت هم در لبه سمت چپ دوربین قرار گرفته است. بدنه دوربین و به خصوص دکمه ها، مقاوم تر شده اند و برای عکاسی در شب در زیر دکمه های متعدد دوربین چراغ هم قرار گرفته است. اما در مجموع از نظر ظاهری تفاوت زیادی میان نسل جدید و نسل قدیمی این دوربین وجود ندارد و کاربران نسل قبلی می توانند به سرعت به دوربین جدید عادت نمایند.

در شرایطی که دوربین های بدون آینه تمام توجهات را به سمت خود جذب نموده اند و حتی گاهی قیمت کمتری هم دارند، کانن با دوربین 1D X Mark III آمده که بگوید هنوز عمر دوربین های DSLR به انتها نرسیده است. این سری از دوربین ها محبوبیت بالایی بین عکاسان ورزشی هم دارند و بارها در کنار زمین های ورزشی در سراسر جهان، آن ها را دیده ایم. این دوربین اگرچه در سال 2020 و با وجود دوربین های بدون آینه کوچک تر، طراحی زمخت و حتی قدیمی دارد اما همچنان گزینه ای فوق العاده برای کاربران خاص خودش است.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 773

به "کانن EOS 1D X Mark III معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانن EOS 1D X Mark III معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید