کار در بزرگترین معدن مس روسیه در 50 درجه زیر صفر

به گزارش مجله پارمیسفان، معدن اودوکان به عنوان بزرگترین معدن مس روسیه با وجود سرمای 50 درجه زیر صفر، به فعالیت خود ادامه می دهد.

کار در بزرگترین معدن مس روسیه در 50 درجه زیر صفر

به گزارش خبرنگاران، در دوران اتحاد جماهیر شوروی، زمین شناسان در حال کاوش برای اورانیوم در منطقه زابایکالسکی روسیه، ذخیره مس اودوکان را در سال 1949 کشف کردند.

اودوکان که بین دریاچه بایکال در غرب و اقیانوس آرام در شرق واقع شده است، دارای بزرگترین ذخایر مس روسیه و سومین ذخایر بزرگ جهان با ذخایر حدود 26.7 میلیون تنی است.

به دلیل شرایط سخت اقلیمی و نبود زیرساخت های موجود در منطقه، تا سال 2008 امکان انجام کار در معدن وجود نداشت.

هلدینگ USM که بیشتر متعلق به آلیشیر عثمانوف میلیاردر ازبک - روسی است، پس از کسب مجوز های لازم در سال 2008 در اودوکان آغاز به کار کرد. این معدن قرار است سال آینده به صورت گسترده آغاز به کار کند.

در اودوکان که در مرحله اول تولید سالانه 135 هزار تن در نظر گرفته شده است، با تکمیل ظرفیت سالانه 400 هزار تن مس تولید و صادر می شود.

مس، یکی از مهم ترین فلزات در جهان، در بسیاری از زمینه ها از ماشین ها گرفته تا تراشه های کامپیوتری، پردازنده های مواد غذایی و تولید صنایع سنگین استفاده می شود. مس به لطف رسانایی خود، همچنین نقش کلیدی در پروژه های تولید انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه پنل های خورشیدی و آسیاب های بادی ایفا می کند.

بر اساس تحقیقات موسسه مک گرا-هیل، در حالی که جهان در حال برداشتن گام هایی به سمت کاهش آلودگی زیست محیطی است، پیش بینی می شود که تقاضای جهانی مس تا سال 2035 به 50 میلیون تن برسد.

در حالی که اهمیت تحولات در زمینه انرژی سبز روز به روز بیشتر می شود، مس به دلیل نقشی که در فناوری ایفا می کند، فلز آینده نیز محسوب می شود.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به مجاورت جغرافیایی، مقدار قابل توجهی مس تولید شده در اودوکان برای صادرات به چین برنامه ریزی شده است.

در حالی که فرودگاه چارا، جایی که معدن در آن واقع شده است، از یک سازه چوبی تشکیل شده است که 40 سال پیش ساخته شده است، فرود در فرودگاه تنها در ساعات روز امکان پذیر است. اودوکان همچنین کار خود را برای توسعه ظرفیت فرودگاه آغاز کرده است.

برای انجام عملیات حمل و نقل در این معدن که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است از کامیون های بزرگ با ظرفیت حمل بار 136 تن استفاده می شود. همچنین به منظور تامین انرژی مورد نیاز کار در معدن، دو نیروگاه به ظرفیت 50 مگاوات و 146 مگاوات در منطقه ایجاد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2191

به "کار در بزرگترین معدن مس روسیه در 50 درجه زیر صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار در بزرگترین معدن مس روسیه در 50 درجه زیر صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید