کابینت چوبی، زیباترین المان در قلب خانه

به گزارش مجله پارمیسفان، یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای آشپزخانه است، به گونه ای که آن را قلب خانه می نامند. امروزه آشپزخانه تنها مکانی برای آشپزی نیست. بلکه در بسیاری از موارد افراد ترجیح می دهند از آن به عنوان مکانی برای صرف غذا و حتی انجام بعضی کارهای روزانه استفاده نمایند. از این رو طراحی آن بسیار حائز اهمیت می باشد. فاکتورهای زیادی در زیباسازی آشپزخانه نقش دارند که یکی از مهم ترین آن ها، کابینت می باشد. کابینت ها انواع مختلفی داشته و در ساخت آن ها از متریال گوناگون استفاده می گردد. یکی از انواع کابینت هایی که هواداران زیادی دارد کابینت چوبی می باشد. اگر شما هم از هواداران این مدل کابینت هستید، در ادامه این مطلب از ما با ما همراه باشید و با ویژگی ها، مزایا و معایب آن آشنا شوید.

کابینت چوبی، زیباترین المان در قلب خانه

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

کابینت چوبی چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب متریال مناسب یکی از فاکتورهای مهم برای خرید کابینت آشپزخانه می باشد. آن چه که در انتخاب متریال مناسب ساخت کابینت حائز اهمیت می باشد، انتخاب نمونه ای است که نه تنها از ظاهر زیبا، بلکه از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد. آن چه که روشن است، تمامی متریال ها مزایا و معایبی دارند. در میان نمونه های مختلف، چوب از جمله المان هایی است که از آن در ساخت کابینت استفاده شده و هواداران زیادی نیز دارد. کابینت های چوبی از زیبایی و بافت طبیعی برخوردار بوده و در صورت نگهداری صحیح، دوام و طول عمر بالایی دارند. با توجه به محبوبیت کابینت های چوبی در میان افراد، بسیاری از شرکت های فراوری نماینده از انواع چوب با ویژگی های مختلف برای ساخت کابینت استفاده می نمایند تا رضایت مشتریان را جلب نمایند.

چرا چوب متریالی مناسب برای ساخت کابینت می باشد؟

چوب نمونه ای از متریال ها با خصوصیات ویژه می باشد. این متریال از رنگ زیبایی برخوردار بوده و طیف های مختلف رنگ را در بر می گیرد. آن چه که چوب را از سایر متریال متمایز می نماید، بافت طبیعی آن می باشد که بسیاری از افراد را به استفاده از آن ترغیب می نماید. از ویژگی های چوب می توان به قابلیت رنگ خوردگی آن ها اشاره نمود که می توان آن را از جمله مزایای آن در نظر گرفت. به علاوه بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای چوب طبیعی از متریال های شبیه چوب مانند ترموفویل و لمینت استفاده نمایند. آن چه که باعث محبوبیت چوب طبیعی در میان افراد شده است، ظاهر و بافت طبیعی آن ها می باشد.

خرید کابینت چوبی چه مزایایی دارد؟

استفاده از چوب به عنوان متریالی طبیعی در ساخت کابینت مزایای دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. کابینت های چوبی آشپزخانه، نمونه ای از کابینت های مقاوم بوده و تعمیر آن ها نسبت به سایر کابینت هایی که در ساخت آن ها از متریال های دیگر استفاده شده است، آسان تر می باشد. برای مثال بعضی از انواع کابینت های چوبی از قابلیت رفع کردن خط و خش از روی آن ها با استفاده از مواد مخصوص برخوردار هستند.
  2. کابینت های چوبی از جمله کابینت هایی هستند که به راحتی با سایر المان ها تطبیق داده می شوند. این ویژگی باعث محبوبیت این کابینت در میان بسیاری افراد شده است. این ویژگی امکان استفاده از این متریال را در کنار سایر المان های دیگر را فراهم می نماید. انجام این کار در نهایت می تواند باعث ایجاد نمای زیبا در طراحی آشپزخانه گردد.
  3. کابینت های چوبی امکان تغییر ظاهر در طول زمان را فراهم می نمایند. برای مثال برای تغییر نمای این گونه کابینت ها می توان از رنگ آمیزی آن ها استفاده کرد.

خرید کابینت چوبی چه معایبی دارد؟

استفاده از کابینت های چوبی معایبی نیز به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین معایب خرید این گونه کابینت ها قیمت بالای آن ها می باشد. کیفیت، دوام و قابلیت تطبیق آن با سایر متریال از جمله ویژگی هایی است که سبب بالا رفتن قیمت این کابینت ها شده است.
  2. از دیگر معایب استفاده از کابینت های چوبی آشپزخانه ساخت و نصب سخت و زمان بر این گونه کابینت ها نسبت به سایر کابینت های دیگر می باشد. بنابراین اگر شرایط شما به گونه ای است که برای ساخت کابینت عجله دارید، بهتر است کابینت چوبی انتخاب نکنید.
  3. یکی از معایب بزرگ این گونه کابینت ها عدم مقاومت آن ها نسبت به رطوبت می باشد. قرار دریافت کابینت های چوبی در برابر رطوبت باعث آسیب رسیدن به آن ها می گردد. البته این مشکل نیز راه حلی دارد. استفاده از روکش های باکیفیت در زمان ساخت می تواند از ایجاد آسیب به کابینت های چوبی در صورت قرار دریافت در معرض رطوبت تا میزان زیادی جلوگیری به عمل آورد.
  4. کابینت های چوبی نسبت به سایر کابینت ها نیاز به مراقبت بیش تری دارند. برای تمیز کردن کابینت های چوبی باید از مواد شوینده مخصوص استفاده نموده و در طول زمان نیز از آن ها مراقبت لازم را به عمل آورد.

چه چوبی برای ساخت کابینت چوبی مناسب است؟

همان طور که می دانید چوب انواع مختلفی دارد و انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها برای ساخت کابینت نکته مهمی است که باید به آن توجه گردد. چوب درخت بلوط، کاج، افرا، درخت گیلاس و درخت گردو از جمله چوب هایی هستند که می توان در ساخت کابینت از آن ها استفاده کرد.

چوب درخت بلوط

از مزیت های استفاده از چوب درخت بلوط برای ساخت کابینت می توان به دوام و طول عمر بالای آن ها اشاره نمود. این چوب از ظاهر زیبایی برخورداربوده و در رنگ های مختلف مانند سفید و قرمز قابل دسترسی می باشد. از آن جایی که لمینت به عنوان یک فرآیند مصنوعی شباهت زیادی به این چوب دارد، بسیاری افراد ترجیح می دهند از این چوب با توجه به هزینه بالای آن استفاده ننمایند.

چوب درخت کاج

اگر به دنبال خرید کابینت چوبی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما انتخاب کابینت چوبی است که از چوب درخت کاج در آن استفاده شده باشد. اما به یاد داشته باشید که این چوب نرم بوده و به راحتی خم می گردد و دارای گره های زیادی می باشد. از این رو به نگهداری زیادی نیاز دارد.

چوب درخت افرا

چوب درخت افرا از مقاومت بالایی برخورداربوده و دارای زیبایی طبیعی و فوق العاده ای است.

چوب درخت گیلاس

چوب درخت گیلاس از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار بوده و زیبایی خاصی دارد. این چوب طول عمر و دوام بالایی دارد. این چوب نمونه ای از گران قیمت ترین انواع چوب به شمار می رود.

چوب درخت گردو

چوب درخت گردو ویژگی هایی مشابهی با درخت گیلاس دارد. چوب درخت گردو از رنگ های متنوعی برخوردار بوده و انتخاب آن باید مطابق با سایر المان ها صورت گیرد.

قبل از خرید کابینت چوبی، چه نکاتی را باید بدانید؟

یکی از نکاتی که در هنگام خرید کابینت های چوبی باید نسبت به آن آگاهی داشت، آگاهی از چگونگی ایجاد تعادل بین سبک طراحی و استفاده از کابینت های چوبی می باشد. اگرچه بسیاری شرکت های فراوری نماینده از چوب طبیعی برای ساخت کابینت استفاده می نمایند، اما بهتر است در هنگام انتخاب کابینت از نمونه هایی که دارای روکش های طبیعی بوده و از کابینت در طول مدت زیاد محافظت می نماید، استفاده نمایید. هم چنین توجه داشته باشید کابینت چوبی در تمام مراحل ساخت به درستی پرداخت شده باشند. در این صورت با کم ترین مشکل در استفاده از این کابینت های زیبا روبرو خواهید شد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 790

به "کابینت چوبی، زیباترین المان در قلب خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت چوبی، زیباترین المان در قلب خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید