پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران تدوین شد

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین پیش نویس پروتکلی تازه برای ورود گردشگران خارجی برای دوره بازگشایی مرزها اطلاع داد.

پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران تدوین شد

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین پیش نویس یک پروتکل دیگر برای ورود گردشگران بین المللی به ایران برای دوره بازگشایی مرزها و کاهش محدودیت های سفر اطلاع داد.

طبق گفته قاسمی پیش نویس پروتکل ورود گردشگران بین المللی به کشور پس از تائید نهایی ارگان های فرابخشی مرتبط این هفته، برای ورود به مرحله اجرا و عملیاتی شدن، به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال می گردد. با توجه به این که در چند ماه گذشته تهیه پروتکل ورود گردشگران بین المللی با حضور مستمر معاون گردشگری کشور و مسؤولان ارشد نهادهای فرابخشی مرتبط در دستور کار قرار گرفته بود، لذا طبق آخرین نشست تصمیم بر آن شده است تا پس از تائید نهایی نمایندگان، متن نهایی شده پروتکل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب و پس از آن به شکل رسمی و به وسیله مجاری ذی ربط در کشورهای مختلف اطلاع رسانی گردد.

قاسمی در تشریح فرایند مشابه به منظور تهیه پروتکل ورود گردشگران بین المللی در کشورهای مختلف، اظهار کرد:

شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری دنیا را به شدت دچار آسیب­ های جدی نموده و ضرر و زیان­ های مالی هنگفتی در پی داشته است، بنابراین کشورهای مختلف، برای کاهش اثرات منفی مالی و بعلاوه اجتماعی ناشی از همه­ گیری این بیماری، رویکرد همزیستی مسالمت ­آمیز با کرونا را در پیش گرفته ­اند، به این ترتیب که ضمن حفاظت از سلامت جامعه در چنین شرایطی تاب ­آوری مالی را نیز افزایش داده و در این راستا اقدام به تعریف و معین پروتکل­ های پذیرش گردشگران خارجی نموده اند.

او افزود:

در واقع کشورهای مختلف با تهیه پروتکل مربوطه بستری مطمئن برای ورود گردشگران خارجی فراهم می آورند و در بلندمدت به این معتقد هستند که فرایند جابه جایی گردشگران در چارچوب ضابطه مند امکان پذیر خواهد شد.

وی بر لزوم تدوین این پروتکل به عنوان عامل شفافیت و اعتمادساز بین المللی، مشوق و محرک تقاضا برای گردشگران ورودی تاکید نمود. نکته قابل توجه اینکه این پروتکل هم برای گردشگران خارجی صدق می نماید و هم برای شهرواندن ایرانی که از خارج به ایران سفر می نمایند. مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد که پروتکل ورود گردشگران قرار است در تمام مرزها و ترمینال های ورودی اعم از فرودگاه ها، بنادر و پایانه های زمینی اعمال گردد و به این منظور پیوست اجرایی برای آن تدوین شده است که ناظر و مجریان هر یک از وظایف در آن معین می شوند.

تدوین این پروتکل در حالی انجام می گردد که پیش تر رئیس اداره گذرنامه و ویزا وزارت امورخارجه از غیرفعالسازی گزینه های ویزای توریستی و زیارتی ایران برای گردشگران خارجی تا عادی شدن شرایط در سامانه ویزای الکترونیک ایران اطلاع داده بود.

آیا به راستی با وجود چنین تمهیداتی سفر گردشگران خارجی به ایران از سرگرفته می گردد؟ نظرات خود را درباره بازگشت گردشگران خارجی به ایران و احیای توریسم با دیگر کاربران خبرنگاران در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2021

به "پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل ورود گردشگران خارجی به ایران تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید