موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

به گزارش مجله پارمیسفان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) موافقت کردند.

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگاران، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با 114 رای موافق، 36 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

این تقاضا در راستای اجرای ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح شد که محورهای تحقیق و تفحص شامل آنالیز نحوه، رعایت صرفه و صلاح عمومی در قراردادهایی چون (CIP) پارکینگ ها، هتل، غرف، صرافی، تابلوهای تبلیغاتی، محوطه سازی ترمینال سلام، برف روبی و واگذاری اراضی و نحوه وصول و هزینه کرد درآمدها و منابع شرکت می گردد.

محمد علی پور مختار به عنوان یکی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در شرح دلایل تفحص گفت: با وجود تحولاتی در مدیریت این شرکت و انجام اصلاحاتی باید عملکرد مدیران قبل مورد آنالیز قرار بگیرد. قراردادی به مدت 23 سال برای واگذاری خدمات و تبلیغات و خدمات فروشگاهی و بخش سی آی پی فرودگاه امام منعقد شده که طرف این قرارداد یکی از کارکنان بازنشسته آنجاست. مبلغ قرارداد 11 میلیارد تومان است که فقط از چند بخش در یک سال 90 میلیارد تومان کسب درآمد نموده و صرفا از محل درآمد پارکینگ در یک سال 10 میلیارد تومان درآمد به دست آورده است.

وی با بیان اینکه نحوه واگذاری بخش سی آی پی فرودگاه امام سوال برانگیز است، اضافه نمود: با وجود انجام اصلاحاتی باز هم شرایط بخش هایی همچون واحدهای خدماتی و نظافتی و تعمیر و فنی و تبلیغاتی ابهام دارد. همچنین عملکرد هزینه ای و درآمدی فرودگاه امام تعیین نیست و اطلاعاتی در این باره نداریم. شرایط ساختمان ها و سالن های فرودگاه بسیار حقیر و نامناسب است. بیش از دو دهه از فعالیت این شرکت می گذرد اما عملکرد بسیار ضعیف است.

پورمختار در سرانجام قرارداد این شرکت را به ضرر دولت و ملت دانست و ابراز امیدواری کرد به جهت شفافیت بیشتر این تحقیق و تفحص در مجلس رای آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 628

به "موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید