آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا

به گزارش مجله پارمیسفان، مونترال، بزرگترین شهر در استان کبک کانادا، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این کشور است. این شهر با ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ فرانسوی و آمریکایی، تاریخ غنی، معماری چشمگیر و جاذبه های گردشگری فراوان، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا بپردازیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، حتما این مقاله را بخوانید تا با بهترین مکان هایی که باید از آنها بازدید کنید آشنا شوید.

آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مونترال قدیم (Vieux-Montréal)

مونترال قدیم، قلب تپنده مونترال و یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری این شهر است. این منطقه سنگفرش شده، پر از خیابان های باریک و پر پیچ و خم، ساختمان های قدیمی و زیبا، بوتیک های شیک، رستوران های عالی و کافه های دنج است.

 این ناحیه از شهر که در کنار رودخانه سنت لارنس قرار دارد، دارای مغازه ها، رستوران ها و کافه های متعددی است که می توانید از آنها بازدید کنید و از قدم زدن در خیابان های زیبای آن لذت ببرید.

بازدیدکنندگان مونترال قدیم می توانند از اماکن تاریخی مهمی مانند کلیسای نوتردام، بندر قدیمی و میدان ژاک کارتیه دیدن کنند، در خیابان های سنگفرش شده قدم بزنند و از ویترین بوتیک های شیک و رستوران های عالی لذت ببرند.

برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال قدیم عبارتند از:

  • بندر قدیمی مونترال (Old Port of Montreal)
  • بازار بخشداری مونترال (Bonsecours Market)
  • کلیسای نوتردام مونترال (Notre-Dame Basilica of Montreal)
  • موزه مونترال قدیم (Pointe-à-Callière, Montréal, Archaeology and History Complex)
  • خیابان سن پل (Saint Paul Street)

کوه رویال (Mont Royal)

کوه رویال، تپه ای بزرگ در قلب مونترال است که منظره ای خیره کننده از شهر را ارائه می دهد. این کوه، محل استقرار پارک مونت رویال است که از محبوب ترین پارک های مونترال به شمار می رود.

بازدیدکنندگان پارک مونت رویال می توانند از پیاده روی، دوچرخه سواری و پیک نیک در طبیعت لذت ببرند، از چشم اندازهای زیبای شهر دیدن کنند و از اماکن تاریخی مهمی مانند صلیب مونت رویال و استراحتگاه کونکوردیا دیدن کنند.

موزه هنرهای زیبای مونترال (Montreal Museum of Fine Arts)

موزه هنرهای زیبای مونترال، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین موزه های هنری کانادا است. این موزه دارای مجموعه ای گسترده از آثار هنری از سراسر جهان و دوره های مختلف تاریخی است.

بازدیدکنندگان موزه هنرهای زیبای مونترال می توانند از آثار هنری هنرمندان مشهوری مانند ونگوگ، پیکاسو، ماتیس و رنوار دیدن کنند و با هنر و فرهنگ کشورهای مختلف جهان آشنا شوند.

برخی از مهم ترین آثار هنری موجود در موزه هنرهای زیبای مونترال عبارتند از:

  • تابلو نقاشی «مرگ نلسون» اثر جوزف مالورد ویلیام ترنر
  • تابلو نقاشی «رقصندهان» اثر هانری ماتیس
  • تابلو نقاشی «گل های آفتابگردان» اثر ونسان ون گوگ
  • تابلو نقاشی «پرتره زنی با کلاهی» اثر پابلو پیکاسو
  • تابلو نقاشی «گیتاریست» اثر ژرژ براک

بیودوم مونترال (Biodome Montréal)

بیودوم مونترال، باغ وحشی سرپوشیده است که چهار زیست بوم مختلف کانادا را به نمایش می گذارد: جنگل های بارانی استوایی آمریکای جنوبی، جنگل های برگ ریز معتدل، قطب شمال و خلیج سنت لورنس.

بازدیدکنندگان بیودوم مونترال می توانند از نزدیک با حیوانات مختلفی مانند میمون ها، خزندگان، دوزیستان، پرندگان و ماهی ها آشنا شوند و درباره زیست بوم های مختلف کانادا اطلاعات کسب کنند.

باغ گیاه شناسی مونترال (Montreal Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی مونترال، یکی از بزرگ ترین و زیباترین باغ های گیاه شناسی در آمریکای شمالی است. این باغ دارای مجموعه ای گسترده از گیاهان و گل ها از سراسر جهان است.

بازدیدکنندگان باغ گیاه شناسی مونترال می توانند از قدم زدن در میان باغ های مختلف، دیدن از گلخانه ها و شرکت در برنامه های آموزشی و تفریحی لذت ببرند.

برخی از مهم ترین بخش های باغ گیاهشناسی مونترال عبارتند از:

  • باغ چین
  • باغ ژاپن
  • باغ رز
  • باغ گیاهان آلپی
  • باغ حشرات

چرخ و فلک بزرگ مونترال (La Grande Roue de Montréal)

چرخ و فلک بزرگ مونترال، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. این چرخ و فلک، 60 متر ارتفاع دارد و منظره ای خیره کننده از شهر را ارائه می دهد.

بازدیدکنندگان چرخ و فلک بزرگ مونترال می توانند از دیدن چشم اندازهای زیبای شهر لذت ببرند و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند.

بازار ژان تالون (Jean-Talon Market)

بازار ژان تالون، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین بازارهای عمومی مونترال است. این بازار، محل فروش انواع محصولات تازه مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، پنیر و نان است.

بازدیدکنندگان بازار ژان تالون می توانند از خرید محصولات تازه و خوشمزه لذت ببرند و از غذاهای خوش طعم رستوران ها و کافه های متعدد بازار لذت ببرند.

پارک مونت رویال

پارک مونت رویال که به «کوه مونترال» نیز شهرت دارد، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مونترال است. این پارک بزرگ و زیبا که در قلب شهر قرار دارد، دارای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری متعددی است که می توانید از طریق آنها به بالای کوه برسید و از منظره خیره کننده شهر لذت ببرید.

در بالای کوه مونت رویال، یک صلیب بزرگ مسیحی قرار دارد که نماد شهر مونترال است. همچنین در این پارک می توانید از دریاچه Castlereagh، باغ گیاه شناسی و مقبره Beaver Lake بازدید کنید.

بندر قدیم مونترال (Old Port of Montréal)

بندر قدیم مونترال یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر است. این بندر در گذشته مرکز تجاری شهر مونترال بوده است، اما امروزه به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری برای توریست ها و اهالی شهر تبدیل شده است. در بندر قدیم مونترال می توانید انواع رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و مراکز تفریحی را پیدا کنید. همچنین می توانید از جاذبه هایی مانند چرخ و فلک بزرگ مونترال، موزه علوم و تکنولوژی مونترال و مرکز علوم مونترال دیدن کنید.

بندر قدیمی مونترال، منطقه ای تاریخی و گردشگری در مونترال است که در کنار رودخانه سنت لورنس قرار دارد. بازدیدکنندگان بندر قدیمی مونترال می توانند از قدم زدن در کنار رودخانه، بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی، خرید سوغاتی و غذا خوردن در رستوران های متعدد بندر لذت ببرند.

کلیسای نوتردام مونترال (Notre-Dame Basilica of Montreal)

کلیسای نوتردام مونترال یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین کلیساهای جهان است. این کلیسا در قرن 19 میلادی ساخته شده است و دارای معماری نئوگوتیک خیره‌کننده‌ای است. فضای داخلی کلیسا نیز بسیار مجلل و زیبا است و با تزئینات و نقاشی های دیواری نفیس تزیین شده است. کلیسای نوتردام مونترال یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر است و سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند.

بازدیدکنندگان کلیسای نوتردام مونترال می توانند از معماری خیره کننده کلیسا، شیشه های رنگی زیبا و مجسمه های فراوان دیدن کنند و در فضای آرام و معنوی کلیسا به سکوت و آرامش برسند.

بازار بون سکور مونترال (Bonsecours Market)

بازار بون سکور مونترال یک بازار سرپوشیده تاریخی است که در قرن 19 میلادی ساخته شده است. این بازار محل قرارگیری انواع مغازه ها، رستوران ها و کافه ها است که در آن می توانید انواع سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی را پیدا کنید. بازار بون سکور مونترال یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مونترال است و سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند.

موزه تمدن مونترال (Musée de la civilisation)

موزه تمدن مونترال بزرگ ترین موزه باستان شناسی و اتنولوژی در کانادا است. این موزه دارای مجموعه ای غنی از آثار باستانی و اشیای فرهنگی از سراسر جهان است. همچنین در موزه تمدن مونترال می توانید نمایشگاه های ویژه ای را در مورد تاریخ و فرهنگ کانادا و سایر کشورها مشاهده کنید.

خیابان سنت کاترین (Sainte-Catherine Street)

خیابان سنت کاترین یکی از اصلی ترین خیابان های تجاری مونترال است. این خیابان دارای انواع فروشگاه ها، بوتیک ها، رستوران ها و کافه ها است. همچنین در خیابان سنت کاترین می توانید مراکز تفریحی مختلفی مانند سینما و تئاتر را پیدا کنید. خیابان سنت کاترین یکی از محبوب ترین مقصدهای خرید و تفریح برای اهالی شهر مونترال و توریست ها است.

شهر زیرزمینی مونترال (RÉSO)

شهر زیرزمینی مونترال، شبکه ای از گذرگاه های زیرزمینی است که به هم متصل شده اند و بیش از 32 کیلومتر طول دارند. این شهر زیرزمینی، محل استقرار بیش از 1200 فروشگاه، رستوران، کافه، سینما و سالن تئاتر است.

بازدیدکنندگان شهر زیرزمینی مونترال می توانند از خرید، غذا خوردن و سرگرمی در محیطی گرم و خشک لذت ببرند، بدون اینکه نیاز به خروج از شهر زیرزمینی داشته باشند.

پارک تفریحی لا رونده (La Ronde)

پارک تفریحی لا رونده، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین پارک های تفریحی در کانادا است. این پارک، دارای بیش از 40 جاذبه تفریحی مختلف برای تمام سنین است.

بازدیدکنندگان پارک تفریحی لا رونده می توانند از ترن هوایی ها، چرخ و فلک ها، سرسره های آبی و سایر جاذبه های تفریحی لذت ببرند و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند.

جشنواره جاز مونترال (Montreal International Jazz Festival)

جشنواره جاز مونترال، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین جشنواره های جاز در جهان است. این جشنواره، هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و میزبان بیش از 3000 هنرمند از سراسر جهان است.

بازدیدکنندگان جشنواره جاز مونترال می توانند از تماشای کنسرت های جاز در محیط های مختلف مانند پارک ها، خیابان ها و سالن های کنسرت لذت ببرند و از فضای پرشور و نشاط جشنواره لذت ببرند.

جشنواره نور مونترال (Montréal en Lumière)

جشنواره نور مونترال، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین جشنواره های زمستانی در جهان است. این جشنواره، هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود و میزبان بیش از 500 فعالیت مختلف است.

بازدیدکنندگان جشنواره نور مونترال می توانند از تماشای مجسمه های یخی، نمایش نورپردازی، کنسرت های موسیقی و سایر فعالیت های زمستانی لذت ببرند و از فضای پرشور و نشاط جشنواره لذت ببرند.

المپیک پارک مونترال (Parc olympique)

المپیک پارک مونترال، پارکی بزرگ در شرق مونترال است که محل برگزاری بازی های المپیک تابستانی 1976 بود. این پارک، دارای امکانات ورزشی مختلفی مانند استادیوم، استخر و پیست دوچرخه سواری است.

بازدیدکنندگان المپیک پارک مونترال می توانند از بازدید از امکانات ورزشی مختلف، شرکت در فعالیت های ورزشی و تفریحی و لذت بردن از فضای سبز پارک لذت ببرند.

نتیجه گیری

مونترال، شهری زیبا و پر جنب و جوش با جاذبه های گردشگری متنوع است که برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد. از بناهای تاریخی و فرهنگی گرفته تا موزه ها و پارک های تفریحی، مونترال برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد.

اگر قصد سفر به مونترال را دارید، حتما جاذبه های گردشگری معرفی شده در این مقاله را در برنامه سفر خود بگنجانید.

انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1255

به "آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهم ترین جاذبه های گردشگری مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید