معرفی فریل سالمندان

به گزارش مجله پارمیسفان، فریل سالمندان یا به عبارت دیگر سندروم فریل که در افراد مسن در دوران سالمندی به وجود می اید سبب ایجاد ضعف و ناتوانی به ویژه در راه رفتن می گردد به گونه ای که فرد هنگام راه رفتن تعادل کافی ندارد و در بیشتر مواقع نیازمند یاری دیگران می باشد.

معرفی فریل سالمندان
فریل سالمندان چیست و چه افرادی در مرض ابتلا به این سندروم هستند . تا به امروز آنالیز های مختلفی برای این منظور به وسیله محققان اجرا شده است تا بتوانند به علل ظهور این سندروم در افراد مسن پی برده شود اگرچه تحقیقات نو توانسته است پرده از بعضی از واقعیت ها بردارد ولی آیا راه درمان کافی برای فریل سالمندان موجود است و یا راه های پیشگیری که معرفی شده است می تواند تا حدود قابل توجهی افراد را از ابتلا به است سندروم در امان نگه دارد؟ در این بخش از مقاله به طور اختصاصی سعی داریم در خصوص این سندروم بحث کنیم و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید تا قبل از ابتلا به این مشکل بتوانید راهکارهای مناسبی را در پیش بگیرید.

همانطور که میدانید در دوران سالمندی به علت اینکه قوای بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد فرد در معرض بیماری هی مختلف است و تنها راه درمان آن است که در زمان مناسب بدن از لحاظ مختلف تقویت های لازم را دریافت کند در این صورت می تواند مقاومت لازم را داشته باشد و بر بسیاری از بیماری ها غالب شود. مراقبت های ویژه اگرچه در دوران سالمندی بتواند گزینه مفیدی باشد ولی در دوران قبل از ان الزامی است زیرا در این حالت می توانیم درد های دوران پیری را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهیم ولی متاسفانه بیشتر افراد زمانی که کار از کار بگذرد اقداماتی را انجام میدهند که ممکن است نتایج کافی نداشته باشد.

علل فریل سالمندان

فریل سالمندان در واقع به عنوان ضعف و ناتوانی در افراد مسن و یا سالمند در نظر گرفته می شود این ضعف و عدم وجود قوای کافی می تواند در پی خود به مسائل جدی منجر شود علت این ضعیف اگر چه به طور کامل شناخته نیست ولی بیشتر دانشمندان بر این باورند که بدن مقاومت خود را از دست می دهد به همین علت سستی و ضعف م تواند یکی از شایع ترین راه حل ها باشد. فریل سالمندان که بیشتر در بین افراد مسن بازر است به مرور زمان توسعه می یابد و در مراحل حاد می تواند به مسائل جدی تری نیز تبدیل شود به گونه ای که به طور کامل زندگی فرد را تحت کنترل قرار دهد و او را به طور ویژه برای انجام فعالیت های روزمره وابسته سازد. در این دوران بهره مندی از روش های مختلف درمانی مانند کاردرمانی می تواند گزینه خوبی در نظر گرفته شود. افتادن هنگام راه رفتن از جمله شایع ترین حالت ایجاد فریل سالمندان در یک فرد می باشد به گونه ای که او در راه رفتن تسلط ندارد. البته ناتوانایی های دیگر نیز میتواند نشانهای از حضور این سندروم در فرد باشد.

درمان فریل سالمندان

برای درمان فریل سالمندان باید پزشک مربوط تشخیص دهد که این بیماری در فرد تا چه حدی شیوع یافته است اگر حاد باشد به مراتب درمان آن سخت تر خواهد بود. در حالت کلی بهتر است بگوییم برای درمان فریل سالمندان و یا سندروم فریل راه حل ای خاص در دسترس نیست و همه موارد موجود تنها می تواند درد را از بین ببرد و از توسعه آن جلوگیری کند. فریل سالمندان به طور ویژه با بعضی از بیماری های مزمن در ارتباط است به همین علت با درمان درد های مزمن یاد شده می توان تا حدودی عوارض فریل سالمندان را کاهش داد.

در ادامه سعی نموده ایم به بعضی از مهمترین روش ها برای پیشگیری از این سندروم اشاره کنیم. با در نظر گرفتن آنها تا حدود قابل توجهی می تواند از این سندروم در امان بمانید و دوران سالمندی بهتری را سپری کنید.

پیشگیری از فریل سالمندان

برای پیشگیری از فریل سالمندان راه حل های مختلفی موجود است از جمله مهمترین آنها می توان به ورزش و تحرک روزانه اشاره نمود. چند درصد از افراد به طور منظم از ورزش هی روزانه بهره مند هستند؟ در بسیاری از مواقع همه ما به علت مشغله های زندگی از این نوع برنامه های صحیح دوری می کنیم چرا؟ چون زمان کافی نداریم . ولی وقتی به عوارض بعضی از بیماری ها منجر و گرفتار می شویم در این صورت به فکر چاره هستیم که باید هم هزینه های گزافی را بپردازیم و هم باید درد زیادی را تحمل کنیم.

داشتن تغذیه سالم از دیگر راه کارهایی است ک می تواند از ابتلا به فریل سالمندان ما را در امان نگه دارد به گونه ای که بدن بتواند قوای لازم را برای روزهای بارانی پس انداز کند در این حالت مقاومت لازم را خواهد داشت و به آسانی در اثر بسیاری از بیماری ها فرسوده نخواهد شد . سعی کنید از همه مواد مغذی به طور صحیح و کامل بهره مند شوید غذاهای آماده و البته فست فودی برای مدت زمان طولانی تحت هیچ شرایط گزینه خوبی نیست زمانی را برای آشپزی در نظر بگیرید اگر در این زمینه مهارت لازم را ندارید سعی کنید از کلاس های ویژه و آنلاین آشپزی بهره مند باشید باور کنید در کوتاهترین مدت زمان می توانید پیشرفت خوبی داشته باشید. خواب مفید و کامل داشتن نیز از دیگر راهکارهای مفید برای پیشگیری از فریل سالمندان می تواند در نظر گرفته شود.

باید و نبایدها در خصوص فریل سالمندانجالب است بدانید که فریل سالمندان برای مدت طولانی ناشناخته بود و راهکاری برای اینکه این مشکل در فرد به وجود آمده بود به طور کامل آنالیز نمی شد در واقع بسیاری از متخصصان در این زمینه بر این باور بودند که ضعف در راه رفتن و ناتوانی به علت وجود بیماری های مختلف است . اگرچه عوامل مختلف می تواند سبب شیوع این بیماری در نظر گرفته شود ولی با پیشگیری هاید یاد شده در بخش قبلی می توان تا حدودی از ابتلا به آن در امان ماند. در سالهای اخیر آمار افرادی که از این بیماری رنج می برند به طور ویژه افزایش یافته است این گزارشات به وژه در مناطقی محروم شدیدتر بوده است.

در واقع عدم داشتن تغذیه سالم و سبک زندگی صحیح می تواند به عنوان بزرگترین عامل ابتلا به فریل سالمندان در نظر گرفته شود. با افزایش سن فرد بافت های موجود در بدن با سرعت بیشتری تخریب می شود و این امر می تواند به ابتلا به فریل سالمندان منجر شود. به ویژه زمانی که راهکارهای پیشگیری از آن به طور صحیح مد نظر قرار نگیرد. اگرچه تخریب بافت ها در هر سنی ممکن است ولی دردوران جوانی این تخریب به سرعت بازسازی می شود به همین علت گرفتار عوارض ان نیستیم . در دوران کهولت تخریب های ایجاد شده به این آسانی درمان نمی شود و رفته رفته با تشدید یافتن دیگر غیر قابل کنترل خواهد بود.

همین اکنون سعی کنید سبک زندگی خود را ارزیابی نموده و راه حل های مفیدی را انتخاب کنید در این صورت نه تنها از ابتلا به بیماری های مختلف در امان خواهید ماند بلکه در دوران پیری نیز از بعضی از بیماری های خاص می توانید پیشگیری کنید. عدم استفاده از مواد مضر از جمله سیگار و الکل نیز نقش بسیار مهمی در سلامت فرد در دوران سالمندی دارد.

منبع: ncbi.nlm.nih.gov

منبع: راسخون
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1881

به "معرفی فریل سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فریل سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید