قانون معاهده آسمان های باز روی میز مقام های واشنگتن

به گزارش مجله پارمیسفان، به دنبال خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز و نگرانی روسیه از این موضوع، واشنگتن برای مذاکره با مسکو به منظور یافتن راه حل در مورد این معاهده اعلام آمادگی کرد.

قانون معاهده آسمان های باز روی میز مقام های واشنگتن

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس گزارش تطابق 2020 وزارت خارجه آمریکا که اواخر روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، واشنگتن اعلام کرده که آماده است با روسیه در راستای یافتن راه حل مرتبط با معاهده آسمان های باز همکاری کند.

در این گزارش آمده است: آمریکا به عنوان یک عضو دیرینه معاهده آسمان های باز ، به همکاری نزدیک با هم پیمانان و شرکایش در سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیگر نهادها و سازوکارهای چندجانبه برای بهبود عملکرد این معاهده ادامه خواهد داد.

این گزارش شرح داد: آمریکا همچنان آماده همکاری با روسیه تا دو طرف راه حل هایی را در خصوص معاهده آسمان های باز بیابند.

در هفته های اخیر بی اعتمادی بیشتری میان واشنگتن و مسکو ایجاد شده و دلیلش خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز است. واشنگتن اول خرداد ماه مدعی شد که در واکنش به اقدامات روسیه، از پیمان آسمان های باز خارج می شود. معاهده آسمان های باز توافقنامه ای بین 34 کشور جهان است که سال 2002 به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد.

کارشناسان بر این باورند با توجه به اینکه معاهده مذکور برای ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص همه تحرکات و فعالیت های نظامی که ممکن است سبب نگرانی آن ها شود، امضا شده است، خروج آمریکا از آن بذر بی اعتمادی را خواهد کاشت. چرا که این معاهده به منظور افزایش اعتماد میان کشورهای عضو ناتو با بلوک شرق پس از جنگ سرد طراحی شده بود که آن هم از سوی آمریکا بی اثر شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1111

به "قانون معاهده آسمان های باز روی میز مقام های واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون معاهده آسمان های باز روی میز مقام های واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید