روش اصولی خشک کردن گردو سبز تازه در خانه

به گزارش مجله پارمیسفان، خشک کردن گردو سبز در خانه باید طی دو مرحله انجام گیرد. مرحله اول شامل جدا کردن پوست سبز گردو و مرحله دوم مربوط به زمانی است که گردو ها را می شکنیم. در صورتی که مراحل مربوط به نحوه خشک کردن گردو تازه با پوست را به درستی انجام دهید، مغز آنها درسته و کامل جدا شده و بدون اینکه فاسد شوند تا مدت زمان زیادی قابل استفاده خواهند بود.

روش اصولی خشک کردن گردو سبز تازه در خانه

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خشک کردن گردو سبز (تهیه مغز گردو)

قبل از اینکه به سراغ طرز خشک کردن گردو تازه برویم باید زمان برداشت گردو را بدانیم. زمانی که پوست گردو به رنگ سبز است، زمان برداشت گردو ها فرا رسیده است؛ مشروط بر اینکه با فشار دادن پوست گردو، اثر انگشت شما روی پوست سبز آن بماند، بدون اینکه زیر پوست آن سیاه گردد. این نشان می دهد که مغز گردو ها کاملا آماده است.

1. جدا کردن پوست و شستن گردوهای سبز

گردو تازه را زمانی که هنوز پوست آن سبز است برداشت کنید. برای خشک کردن گردو تازه با پوست باید پوست گردو به گونه ای باشد که به راحتی بتوانید به یاری دست آن را جدا کنید. این موضوع نشان می دهد که گردوهای شما کاملا رسیده و آماده مصرف است. گردوها معمولا بسته به اقلیم منطقه در ماه مرداد یا شهریور آماده برداشت هستند.

نکته: هنگام برداشت گردو تازه از درخت حتما از دستکش بهره ببرید؛ چراکه ممکن است دست یا لباس شما سیاه گردد.

سپس پوست سبز گردو را جدا کنید. جدا کردن پوست خارجی گردو کمی سخت است؛ حتی اگر محصول کاملا هم رسیده باشد. شما باید پوست سبز گردو تازه را بدون ایجاد شکستگی در گردو جدا کنید. برای این کار چندین روش وجود دارد:

  • چند بار با کفش روی آن راه بروید.
  • یک تخته چوبی سنگین روی گردو ها قرار دهید و آن را مانند وردنه حرکت دهید.
  • با ماشین روی گردو ها حرکت کنید. این کار گردو ها را نمی شکند.

2. شستن گردوها

پس از آنکه پوست سبز گردو را جدا کردید، سطلی را با آب سرد پر کنید و گردو ها را درون آن بریزید و بشویید. گردو هایی که روی آب شناور می شوند را دور بریزید چرا که این بدان معناست که پوک هستند.

گردو تازه را پس از پوست کندن در یک ظرف پر از آب سرد ریخته و بشویید. پس از ریختن گردو ها درون ظرف پر از آب، آن دسته از گردوهایی که روی آب شناور می شوند را دور بیاندازید؛ چراکه داخلشان پوک است.

3. خشک کردن گردوی تازه

برای خشک کردن گردو با پوست، آن ها را در یک مکان با تهویه مناسب هوا قرار دهید. پارچه ای تمیز را در یک سالن یا اتاق دارای تهویه مناسب هوا و به دور از نور مستقیم خورشید پهن نموده و گردوهای تازه را به مدت 2 هفته بگذارید بماند تا به طور کامل پوست قهوه ای رنگ آن ها خشک گردد.

چگونه گردوی تازه را خشک کنیم تا کپک نزند؟

  • هر چند روز یک بار گردو تازه را جا به جا کنید تا تمام قسمت های پوست آن در معرض جریان هوا قرار گرفته و خشک گردد.
  • در فضای باز به شرطی که احتمال بارندگی وجود نداشته باشد و گردو ها در معرض نور مستقیم خورشید نباشند می توانید این کار را انجام دهید.
  • تا مراحل آخر چک کنید که آیا گردو ها به طور کامل خشک شده اند یا خیر. در صورت مرطوب بودن گردو تازه و جمع آوری آنها از روی پارچه ، امکان خرابی و کپک زدنشان وجود خواهد داشت. چند گردو را برای امتحان بشکنید. پوست و مغز گردو تازه باید کاملا خشک، ترد و شکننده باشد.

پس از خشک شدن کامل گردوها، آنها را درون کیسه یا سبد توری قرار دهید و در جایی خشک و خنک یا در فریزر نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری گردو طولانی است. بسته به کیفیت آن می توانید یک تا دو سال با خیال راحت گردو تازه را در مکان مناسب انبار و بهره ببرید.

شکستن اصولی گردو و تهیه مغز گردو

شکستن پوست قهوه ای رنگ گردو کار ساده ای نیست و بسیاری از مواقع استفاده از وسیله ای همچون گردو شکن موجب خرد شدن نا مناسب گردو و مغز داخل آن می گردد. ازین رو برای شکستن گردو در منزل روش های متعددی وجود دارد.

به منظور راحت شکستن گردو در منزل می توانید نگهداری گردو در آب را به مدت 2 ساعت امتحان کنید. پس از خیس خوردن کامل گردوها، آن ها را به مدت یک شب داخل ظرفی در بسته نگهداری کنید. این کار باعث نرم تر شدن پوست سخت گردو ها خواهد شد.

با استفاده از روشی دیگر می توانید گردو ها را در یک حوله بپیچید و به یاری وسیله ای همچون چکش آغاز به شکستن گردو ها کنید.

روش خشک کردن مغز گردو تازه

این روش نیز کار پیچیده ای نیست. به این منظور مغز گردو ها را روی پارچه یا سینی در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند. هر چقدر مغز گردو تازه خشک تر گردد، امکان خرابی آن کمتر خواهد بود. انجام این مرحله برای افرادی لازم است که قصد نگهداری گردو بدون پوست (نگهداری مغز گردو) را دارند.

نکته: در صورتی که قصد ذخیره یا نگهداری گردو ها را دارید، بهتر است آنها را در یک ظرف دربسته مخصوص و در یخچال نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید قبل از گذاشتن آنها در یخچال، کمی آنها را تفت داده و برشته کنید.

سخن آخر

در این مطلب روش خشک کردن گردو سبز و تازه را به شما آموزش دادیم. اگر در این زمینه انتقاد یا پیشنهادی دارید آن را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. همچنین پیشنهاد می کنیم اگر به تهیه خشکبار خانگی علاقه دارید، روش خشک کردن موز، روش خشک کردن توت و روش خشک کردن کیوی را نیز در انگیزه آموزش ببینید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1176

به "روش اصولی خشک کردن گردو سبز تازه در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش اصولی خشک کردن گردو سبز تازه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید