در سفر به ادینبورگ چه جاهایی را باید ببینیم؟

به گزارش مجله پارمیسفان، سفر به ادینبورگ

واقعا سخت است که به بریتانیا سفر کرد و از اسکاتلند تماشا نکرد اما تصور کنید که این رخ داده است و شما هم زمان کمی دارید چه می کنید؟ پیشنهاد ما این است به ادینبورگ بروید، مرکز کشور اسکاتلند که در فهرست میراث های جهانی یونسکو هم واقع شده است. در زیر خبرنگاران تعدادی از کارهایی که در سفر به ادینبورگ می توانید انجام دهید را برای شما فهرست نموده است. با هم به سراغ آن ها برویم:

در سفر به ادینبورگ چه جاهایی را باید ببینیم؟

چطور به ادینبورگ برویم؟

راستا رفتن به ادینبورگ بسیار ساده است و با یک پرواز و قطار می توان راحت از لندن و شهرهای بزرگ به آن جا رفت. اگر بخواهید با قطار از لندن به ادینبورگ بروید تقریبا 6 ساعت طول می کشد. وقتی هم که به این شهر جادویی برسید می بینید که چقدر راحت می توان آن را با پای پیاده گشت و یا از وسایل حمل و نقل عمومی برای گشت و گذار در آن استفاده کرد.

  • راستا سلطنتی را پیاده روی کنید

در سفر به ادینبورگ مهم ترین خیابانی که حتما باید ببینید، راستا سلطنتی نام دارد. بیشتر مجذوب کنندهیت های این شهر و بیشتر مراکز خرید و فروشگاه در این خیابان قرار دارند و از این جهت پر اهمیت است. این خیابان با زمین های سنگ فرش شده و ساختمان های سنگی و معماری گوتیک یک جای واقعا رویایی است که هیچ وقت از تماشا و بودن در آن سیر نخواهید شد.

راستا پیاده روی آرتور

حال که در ادینبورگ هستید هیچ علت ندارد که نخواهید یکی از معروف ترین راستاهای پیاده روی ادینبورگ را تجربه نکنید. یکی از معروف ترین راستاهای پیاده روی ادینبورگ جایی به نام Arthurs seat است که یکی از مرتفع ترین منطقه ها ادینبورگ هم هست. این راستا در واقع یک کوه آتشفشانی خاموش است که اگر بخواهید طلوع و یا غروب خورشید را از این جا ببینید، مطمئن باشید حیرت می کنید. البته اگر که در ساعت های دیگر روز بخواهید به این راستا بروید، از تماشای پرندگان لذت خواهید برد. زمان پیاده روی کل این راستا می تواند بسته به قدم ها و راستای که انتخاب می کنید، از نیم ساعت تا 1.5 ساعت متغیر باشد.

قلعه ادینبورگ

یکی از اصلی ترین جاهایی که در سفر به ادینبورگ باید از آن تماشا کنید، قلعه ادینبورگ است. قلعه ادینبورگ در بالای راستا سلطنتی قرار گرفته است و بازدید از آن شما را با خود به سفری در تاریخ می برد. قلعه ادینبورگ از معروف ترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند است که نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو هم به چشم می خورد.

کلیسای جامع سنت گیلز (Giles)

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، راستا سلطنتی در ادینبورگ پر است از جاذبه های گردشگری که باید از همه آن ها تماشا کرد. یکی از این جاذبه ها، کلیسای جامع گیلز است که در این خیابان نباید از دست بدهید، این معماری خیره کننده در خیابان High قرار گرفته است و بودن آن واقعا روح خاصی به خیابان داده است و باعث شده تا وقتی که به این منطقه خیره کننده می روید اولین چیزی که نظرتان را جلب می نماید یا حداقل یکی از اولین المان ها، همین کلیسا باشد.

بنای اسکات (Scott monument)

اگر در جریان سفر به ادینبورگ بنای اسکات را در لیست تماشای هایتان قرار نداده اید، اشتباه محض نموده اید. بنای اسکات برترین نمونه های سازه های مرتفع ادینبورگ است که این جای خارق العاده هم به مقدار کمی پیاده روی از راستا سلطنتی قرار گرفته است. بنای اسکات به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و یاد سر والتر را بزرگ می دارد. اگر خیلی اهل ماجراجویی هستید باید کاری بیشتر از ایستادن و نگاه کردن به این بنا انجام دهید، بلیط بخرید و به بالای این بنا بروید. بله می توانید داخل آن بروید! وقتی به داخل آن بروید باید صدها پله را بالا بروید تا بتوانید به انتهای آن برسید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. وقتی که به بالای آن برسید، نمایی فوق العاده حیرت آور از شهر قدیمی و نو ادینبورگ خواهید داشت.

باغ پرینسز سنت گاردن

باغ پرینسز سنت در واقع باغی است که قسمت های بسیار قدیمی گوتیک ادینبورگ را از بخش های نوتر آن جدا می نماید. تماشا این باغ هم که از تماشای های ادینبورگ اسکاتلند است خالی از لطف نیست.

کاخ هولی رود هوس (HolyRood House)

اگر راستا سلطنتی را به سمت پایین پیاده روی کنید، به اقامتگاه رسمی ملکه در اسکاتلند می رسید یعنی همان کاخ هولی رود هوس. انگلستان پر از کاخ ها و قلعه مختلف است و بعلاوه اسکاتلند که اگر به آن جا سفر کنید، احتمالا از تعداد بالای آن ها شگفت زده می شوید. از قلعه ادینبورگ گرفته تا دیگر کاخ های قدیمی آن هر کدام به نوعی زیبای هستند و شما را تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال نمایی که از کاخ هولی رود هوس می توانید داشته باشید چیز دیگری است.

برترین منظره این کاخ از بالای تپه ای در نزدیکی این کاخ به نام تپه کالتون است.

منطقه ساحلی گیلمرتون (Gilmerton)

فکر می کنید تا حالا در این نوشتار بیشتر به بناهای تاریخی و تماشای پرداخته شده است؟ هشتمین مورد از این لیست را اختصاص داده ایم به یک تجربه کاملا متفاوت در سفر به ادینبورگ یعنی جایی به نام گیلمرتون. اگر دوست دارید تا راز این شهر جادویی و شگفت انگیز را متوجه شوید و ابعاد و زوایا آن را درآورید، باید از این منطقه مجذوب کننده و دوست داشتنی ادینبورگ حتما بازدید کنید.

سفر به ادینبورگ ممکن است برای همه در زندگی پیش نیاید و یا اینکه در زندگی هر کسی یک بار پیش بیاید، اما مطمئن باشید این شهر به مقدار ای مجذوب کننده و تماشای است که اگر شانس آن را داشته باشید تا از نزدیک آن را ببینید، آرزو می کنید که ای کاش زودتر به آن جا سفر نموده بودید. شما نظرتان درباره ادینبورگ چیست؟ آیا تا به حال به آن جا سفر نموده اید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: edintattoo.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2020

به "در سفر به ادینبورگ چه جاهایی را باید ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به ادینبورگ چه جاهایی را باید ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید