در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

به گزارش مجله پارمیسفان، وبسایت اتومبیل فارسی: آیا به عنوان راننده یا مالک وسیله نقلیه می دانید چطور بنزین بزنید که هم سبب صرفه جویی شود هم استفادهٔ بیشتر و بهتری از بنزینی کنید که خریده اید؟ حتی اگر می دانید هم پیشنهاد می کنیم آنچه را در پی آمده بخوانید شاید نکته ای بیابید که برایتان مفید باشد.

در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟

1. صبح ها بنزین بزنید

فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین ترین حد واقع شده است بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ بنزین ها مخزن سوخت در زیر زمین واقع شده است. هرچه زمین سرد تر باشد، بنزین غلیظ تر و متراکم تر است. وقتی هوا گرم می گردد، بنزین منبسط می گردد.بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می گردد که یک لیتر شما واقعا یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش مشخص و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می نماید.

2. اهرم نازل را تا آخر فشار ندهید

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، اهرم نازل را تا خاتمه فشار ندهید. اهرم نازل دارای سه درجه است: کند، متوسط و تند. در حالت کند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می گردد به کم ترین مقدار خود می رسد.

تمامی شلنگ ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، بخار ایجاد شده در اثر سرعت بالای ورود سوخت، مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می گردد، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می دهد بنزین نزده اید.

3. با باک نیمه خالی بنزین بزنید

یکی از مهم ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصف است بنزین بزنید. دلیل آن این است که هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می کند.

4. هنگام تخلیه تانکر سوخت، بنزین نزنید

نکته دیگری که باید یادآوری گردد این است که در مواقع تخلیه بنزین توسط تانکر حمل سوخت به مخزن پمپ بنزین، سوخت گیری نکنید.

به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می گردد سبب می گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و ناخاصلی هایی معمولاً ته نشین می گردد، بالا آمده و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما گردد.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 238

به "در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمان بنزین زدن به چه نکاتی باید توجه شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید