خبر خوش؛ 2 میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند ، جزئیات نو پرداخت یارانه به افراد جامانده اعلام شد

به گزارش مجله پارمیسفان، در پی اعتراض بعضی جاماندگان از یارانه نقدی یاری معیشتی و آنالیز اعتراض آنها، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها گفت که حدود دو میلیون نفر از افراد حذف شده به جمع یارانه بگیران اضافه شدند و پرونده دیگر سرپرستان خانوار حذف شده نیز در حال آنالیز است.

خبر خوش؛ 2 میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند ، جزئیات نو پرداخت یارانه به افراد جامانده اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، از اردیبهشت سال جاری پرداخت یارانه های نو تحت عنوان یارانه نقدی یاری معیشتی شروع شد که در آن موقع تعدادی از یارانه بگیران حذف شدند که بسیاری به این تصمیم اعتراض داشتند. البته ستاد هدفمندی یارانه ها از همان زمان گفت که افراد حذف شده می توانند به وسیله سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

براساس اطلاعیه صادر شده از سوی ستاد هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی یاری معیشتی مرحله 140 بر اساس دهک بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مطابق معمول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت 24 روز چهارشنبه هفته گذشته (20 مهرماه) قابل برداشت بود.

طیبه حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها درباره جزییات پرداخت این مرحله از یارانه، گفت: از اردیبهشت سال جاری و در مرحله صد و سی و پنجم پرداخت یارانه یک میلیون و 690 هزار و 957 خانوار معادل پنج میلیون و 922 هزار و 806 نفر از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف و به عنوان دهک دهم شناخته شدند.

  • پرداخت یارانه نقدی قطع می گردد؟ | آخرین جزئیات اجرای کالابرگ الکترونیکی

2 میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند

حسینی اضافه نمود: در پی اعتراض حذف شدگان و جاماندگان از یارانه، درخواست 507 هزار و 930 سرپرست خانوار تا ابتدای شهریور سال جاری، مورد آنالیز و بازبینی مجدد نهاده شد و پذیرفته شد. اگر بخواهیم جمعیت هر خانوار را حدود سه نفر درنظر بگیریم می توان گفت که حدود دو میلیون نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها با بیان این که آمارهای پرداخت یارانه در شهریورماه و مهرماه هنوز نهایی نشده است، گفت: پرونده دیگر سرپرستان خانوار حذف شده نیز در حال آنالیز است.

براساس آخرین آمارهای دریافت شده حدود 76 میلیون نفر ماهانه حدود 27 همت یارانه می گیرند که در ماه های گذشته افراد اضافه شده مذکور به جمع یارانه بگیران، مبلغی حدود پنج همت به یارانه های واریزی دولت اضافه نمودند.

بعلاوه طبق اطلاعیه رسمی ستاد هدفمندی یارانه ها همچنان امکان اعتراض به حذف یارانه برای سرپرستان خانوار وجود دارد و آنهایی که یارانه نقدی شان در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، در صورتیکه در بازبینی اجرا شده به وسیله وزارت رفاه جزو دهک های اول تا نهم نهاده شده باشند، یارانه مهرماه ماه را مطابق دهک بندی اعلام شده به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این افرادی که تا مهرماه نسبت به ثبت نام جهت دریافت یارانه اقدام کرده اند نیز چنانچه جزو دهک های اول تا نهم شناخته شده باشند یارانه مهرماه را به همراه معوقات یارانه دریافت خواهند کرد.

ثبت نام از افرادی که تا به امروز از دریافت یارانه نقدی جا مانده اند یا متقاضی نو دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند. جهت ثبت نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی نو یا جامانده از یارانه، لازم است. سرپرستان مذکور بعلاوه می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به نام خود شماره گیری کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2179

به "خبر خوش؛ 2 میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند ، جزئیات نو پرداخت یارانه به افراد جامانده اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش؛ 2 میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند ، جزئیات نو پرداخت یارانه به افراد جامانده اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید