خبرنگاران منابع آب میانکوه اردل برای تشخیص آلودگی نفتی نمونه برداری شد

به گزارش مجله پارمیسفان، شهرکرد- خبرنگاران- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از بارش های اخیر و جاری شدن باقی مانده نفت موجود در مناطق سخت گذر منطقه میانکوه اردل و احتمال آلوده شدن منابع آب، طی چند روز از چشمه های منطقه نمونه برداری شد.

خبرنگاران منابع آب میانکوه اردل برای تشخیص آلودگی نفتی نمونه برداری شد

خسرو کیانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: هنوز هیچ منبع رسمی در خصوص آلودگی منابع آب شرب و یا کارون4 در شهرستان اردل اظهارنظر نکرده است و منتظر جواب آزمایش های اجرا شده هستیم.

وی ادامه داد: بارندگی ها اخیر سبب شسته شدن آلودگی نفتی باقی مانده در مناطق سخت گذر و غیرقابل دسترس شهرستان شده است و این موضوع نگرانی در خصوص آلودگی منابع این منطقه را تشدید کرد.

کیانی با اشاره به تداوم پیگیری ها برای جبران خسارت وارده بر منطقه، شرح داد: با حضور دستگاه های مرتبط به صورت مستمر در محل شهرستان اردل جلسات برگزار می شود و تلاش ها برای جبران خسارت ها و رفع موانع موجود ادامه دارد.

بخشدار میانکوه نیز در خصوص شرایط منطقه سرخون و مناطق اطراف آن به خبرنگار خبرنگاران گفت: اگرچه باران منجر به جاری شدن دوباره آلودگی نفتی در منطقه شد اما به سبب حجم بالای باران و عبور آن از منطقه احتمال آلودگی منابع آب کم است اما با این وجود برای چندین روز متوالی از تمامی چشمه های موجود نمونه برداری و برای آزمایش به تهران ارسال شد.

امامداد شهبازی افزود: در حال حاضر شرایط منطقه عادی است و خطری مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگاران، نشت نفت در بخش میانکوه در 2 دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (23 آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن به طول 6 کیلومتر شده که پس از گذشت حدود 20 روز از وقوع این حادثه بخش زیادی از آن منطقه جمع آوری شد و مقداری از نفت رها شده در تنگه سخت گذر این منطقه باقی مانده بود که با بارش های اخیر شسته و به مناطق پایین دست گسترش پیدا کرد.

بخش میانکوه از بخش های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری 150 کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان 80 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1574

به "خبرنگاران منابع آب میانکوه اردل برای تشخیص آلودگی نفتی نمونه برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منابع آب میانکوه اردل برای تشخیص آلودگی نفتی نمونه برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید