حذف صدای تایر خودروها با یاری هوش مصنوعی!

به گزارش مجله پارمیسفان، گروهی از پژوهشگران ایتالیایی پیروز شده اند نوعی لاستیک هوشمند فراوری نمایند که نسبت به لاستیک های فعلی صدای بسیار کمتری فراوری می نمایند.

حذف صدای تایر خودروها با یاری هوش مصنوعی!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، از این پس می توانیم شاهد خودروهایی باشیم که نه تنها در فراوری موتور، گیریبکس و قطعات اصلی منحصر به فردند، بلکه کمترین صدا را در حین حرکت فراوری می نمایند.

بسیاری از خودروها حین حرکت، گردش لاستیک ها، تغییر دور موتور، شتاب گیری کامل و مواردی مشابه صدایی بیش از حد ایجاد می نمایند. این صدا گاهی دلپذیر است اما اگر قرار باشد مرتب تکرار گردد اعصاب راننده را به مرور خرد می نماید. جالب است که مشکل صدای تایرها همگانی است و حتی گاهی خودروهای مدرن نیز این صدا را ایجاد می نمایند.

اکنون فراوری نماینده ایتالیایی مشهور تایر یعنی برندپیرللی اقدام به فراوری نوعی لاستیک نموده که نویز تایرها را تا 3 دسیبل کاهش می دهد، این کار به وسیله هوش مصنوعی انجام می گردد. روند کار این سیستم ضد نویز بسیار ساده است.

از آنجایی که داخل یک تایر توخالی است و با هوا پر می گردد، هوا از داخل گرما و ارتعاش حرکت می نماید به طوری که تایر به پایین سرازیر می گردد. این ارتعاشات به وسیله تعلیق وسیله نقلیه به داخل کابین منتقل می گردد. راه چاره پیرللی شامل یک لایه فوم باز سلولی در داخل تایر است که به کاهش و جذب این ارتعاشات قبل از انتقال به ماشین یاری می نماید.

البته این فناوری چندان جدید نیست و چند سال پیش عرضه شد اما از آزمایش تا فراوری آن طول کشید. این فناوری ازسال 2017، برای 78 گروه از فراورینمایندگان مختلف تقاضا شد و سپس تقاضا برای اتومبیل های حساس تر مثل اتوموبیل مرتبط با سالمندان طی سال گذشته نرخ تقاضا را به بیش از 150 برابر افزایش داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 138

به "حذف صدای تایر خودروها با یاری هوش مصنوعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف صدای تایر خودروها با یاری هوش مصنوعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید