جو های رو باز معضلی ادامه دار، فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می ریزد

به گزارش مجله پارمیسفان، رئیس اداره محیط زیست حمیدیه گفت: جوی های روباز معضلی حل نشده در شهرستان است، ضمن آنکه فاضلاب نیز به رودخانه کرخه می ریزد.

جو های رو باز معضلی ادامه دار، فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می ریزد

به گزارش از ، امیر عطشانی، رئیس اداره محیط زیست حمیدیه با اشاره به معضل جو های روباز در این شهرستان گفت: این مسئله متولی مشخصی ندارد و گویا اداره فاضلاب و شهرداری آن را به صورت عشایری بین خودشان حل کردند. بار ها نیز در جلسات در مورد آهک پاشی جو های روباز بحث شد و شهرداری نیز از سازمان آب و فاضلاب درخواست آهک کرد.

او اضافه کرد: پس از فراهم شدن آهک مورد احتیاج شهرداری حمیدیه از سوی اداره آب و فاضلاب، این نهاد زیر بار اجرایی کردن یا نکردن آهک پاشی جو های رو باز نرفته است و این مسئله نشان دهنده نبود برنامه منسجم در شهرداری برای آهک پاشی است.

عطشانی از ارائه گزارش هایی در مورد فاضلاب های روباز به مراجع قضایی از سوی محیط زیست حمیدیه اطلاع داد و بیان نمود: این مسئله به دلیل نبود سیستم ساختار یافته جمع آوری فاضلاب در شهرستان است، ضمن آنکه فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می ریزد و تبعات محیط زیستی در برخواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پس از اطلاع مراجع قضایی، سازمان آب و برق، مطالعات مربوط به سال 1370 را با توجه به سفر اخیر معاون رئیس جمهور بروزرسانی کرد تا بخشی از اعتبارات برای حل معضل فاضلاب که در سفر وی مصوب شد به شهرستان حمیدیه تعلق بگیرد که بر اساس آن سیستم فاضلاب در شهرستان راه اندازی و ایستگاه تصفیه فاضلاب ساخته گردد، اما تا به امروز اقدامی انجام نشده و گاهی به دنبال اخذ مجوز هستند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1052

به "جو های رو باز معضلی ادامه دار، فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو های رو باز معضلی ادامه دار، فاضلاب حمیدیه به رودخانه کرخه می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید