صخره های مهیج دنیا

به گزارش مجله پارمیسفان، در گوشه و کنار زمین صخره های بزرگ و شگفت انگیزی وجود دارند که تبدیل به جاذبه های توریستی شده اند. تصور کنید بالای یک صخره بزرگ و مرتفع ایستاده اید؛ صخره ای با نمای اقیانوس که شما را مبهوت خود خواهد نمود. آیا می دانید نام این صخره ها چیست و در کدام کشورها قرار دارند؟ با ما باشید تا به روی این صخره ها برویم و جهان را ببینیم.

صخره های مهیج دنیا

1. روکامادور، فرانسه

روکامادور نام روستای کوچکی است که روی قسمت سنگی بالای گلوگاه رودخانه آلزو، در جنوب غربی فرانسه ساخته شده است. نمای پله پله خانه های روستا روی صخره ای بزرگ قرار گرفته است. در این روستا خانه ها بر روی صخره ها به صورت عمودی بالا رفته اند.

2. صخره های موهر، ایرلند

این صخره ها بر سواحل اقیانوس اطلس در ایرلند قرار دارند و یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین، جاذبه های گردشگری دنیاست. صخره های موهر به معنی صخره های ویرانه شده است که نام خود را از نام یک دژ قدیمی که در قسمت جنوبی این صخره ها قرار داشت گرفته. ارتفاع بلندترین نقطه صخره های موهر 214 متر و عرض صخره ها به بیش از 8 کیلومتر می رسد.

3. صخره های سفید داور، انگلیس

صخره های سفید رنگ داور از شرق تا غرب دهکده داور در انگلیس و رو به کشور فرانسه قرار گرفته اند. جنس این صخر ه ها از سنگ گچ است بنابراین ظاهری سفید رنگ دارند. ارتفاع این صخره ها نیز تا حدود 110 متر نیز می رسد و بسیار باابهت به نظر می رسند. این رنگ سفید و ارتفاع باعث شده که به یکی از جاذبه های دنیا تبدیل شوند.

4. صخره های اترتات، فرانسه

این صخره ها بخشی از ساحل الاباستر در فرانسه هستند. صخره های دریایی دیدنی و مجذوب کننده اترتات در کنار تفرجگاه های ساحلی به خاطر شکل قوس مانند و طبیعی شان معروفند.

5. کاستیفیت د لا روکا، اسپانیا

اینجا روستای زیبایی در منطقه کاتالونیا در اسپانیا است. این روستا بین دو رودخانه، روی سنگ های آتشفشانی بنا شده. تمام خانه های این روستای بسیار کوچک از سنگ های آتشفشانی به طور طبیعی ساخته شده اند.

6. مسا ورده، کلرادو - آمریکا

اینجا محل زندگی مردم آناسازی بوده است. در قرن دوازده این مردم آغاز به ساختن خانه در غار و زیر برآمدگی سنگ ها در امتداد دره کردند. این ساختار را می توان یکی از مهم ترین منابع باستان شناسی فرهنگ بومیان آمریکا دانست. می گویند در قرن دوازدهم مردم آناسازی آغاز به ساخت خانه ها در غارهای کم عمق و در زیر سنگ های دیواره های دره های عمیق نموده اند.

7. روندا، مالاگا - اسپانیا

شهر رواندا مبدا رسم گاوبازی در اسپانیا است. زندگی کردن در این خانه ها هر روز با آدرنالین تان بازی می نماید.

8. صخره پریکستولن، نروژ

چشم اندازی که از صخره پریکستولن به چشم انداز دور و اطراف دارید واقعا شگفت انگیز است. می گویند قدمت این صخره به عصر یخبندان، یعنی حدود 1000 سال پیش می رسد. ارتفاع پریکستولن نیز به 604 متر می رسد و سطح بالایی آن یک محیط کالا صاف است.

9. الحجره، یمن

دهکده صخره ای تاریخی در کوه های هراز یمن قرار گرفته است که به الحجره یا ال حجارا معروفیت دارد. ساختمان های این روستا با سنگ های معدنی از کوهستان های اطراف ساخته شده اند. قدمت این روستا را نیز از قرن دوازدهم میلادی می دانند.

نقشه مهیج ترین صخره های دنیا:

گردآوری و تنظیم: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2169

به "صخره های مهیج دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صخره های مهیج دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید