مشخص حریم و ضوابط حفاظتی 6 اثر تاریخی در زنجان

به گزارش مجله پارمیسفان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به مشخص حریم محوطه باستانی و بناهای تاریخی اعلام نمود: اصلاح و برطرف ایرادات مشخص حریم و ضوابط حفاظتی شش اثر تاریخی استان در سه ماه اول امسال انجام شد.

مشخص حریم و ضوابط حفاظتی 6 اثر تاریخی در زنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند روز 1 تیرماه 99 گفت: این بناها عبارت اند از چهارطاقی الزین طارم، کارخانه کبریت زنجان و قلعه سانسیز طارم، پل سردار، مسجد آقا میرزا احمد زنجان و تپه خالصه خرمدره، که از شروع سال تا به امروز اصلاح و برطرف ایرادات آن ها اجرا شده است. بناهای تاریخی از جنبه های مختلف دارای حریم هایی هستند که برای مراقبت و نگهداری بهتر از بناها ضروری است به این حریم ها توجه گردد.

او با اشاره به اهمیت موضوع مشخص حریم آثار تاریخی بیان کرد: به منظور حفاظت هر چه بیشتر از آثار تاریخی و بحث تملک آن ها، پس از ثبت یک اثر موضوع مشخص عرصه و حریم از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مانعی قانونی و لازم الاجرا برای جلوگیری از تعرض به حریم منظری و حفاظتی آثار غیر منقول در محیط های شهری و روستایی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه کرد: پرونده سه اثر تاریخی دیگر از استان بریا آنالیز طرح عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی تهیه شده که در خصوص آنالیز قرار خواهند گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1092

به "مشخص حریم و ضوابط حفاظتی 6 اثر تاریخی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص حریم و ضوابط حفاظتی 6 اثر تاریخی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید