تخلیه خوابگاه ها، معضل جدید دانشجویان

به گزارش مجله پارمیسفان، کم و بیش دانشگاه ها آماده برای بازگشایی می شوند و درهمین راستا تخلیه خوابگاه ها را در اولویت کاری خود قرار دادند؛ اما این بازگشایی برای دانشجویان تبدیل به بک دغدغه و معضل جدیدی شده است.

تخلیه خوابگاه ها، معضل جدید دانشجویان

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، دانشگاه ها پس از شیوع ویروس کرونا در کشور برای حفظ سلامت دانشجویان دستور به تخلیه خوابگاه ها و تعطیلی موقت دادند. این تعطیلی موقت منجر شد که دانشجویان بسیاری از وسایل خود را در خوابگاه ها باقی بگذارند؛ زیرا در آن روزهایی ابتدایی هیچ یک از دانشجویان و یا مسئولان تصوری از پایان این تعطیلی و بازگشایی دانشگاه ها نداشتند.

بسیاری از اقلام مورداحتیاج دانشجویان در خوابگاه ها باقی ماند و درهای خوابگاه ها برای برداشتن این وسایل به روی دانشجویان بسته شد. اکنون پس از چند ماه هم زمان با بازگشایی دانشگاه ها و حضور حداقلی و ضروری دانشجویان در خوابگاه، دانشگاه ها زمان مقرر و روش هایی برای جمع آوری وسایل دانشجویان در خوابگاه ها را اعلام می نمایند.

چند روز گذشته نیز اداره کل امور خوابگاه دانشگاه تهران، در خصوص تعیین تکلیف شرایط تخلیه اتاق ها اطلاعیه ای را ابلاغ کرد که در آن ابلاغیه آمده است: با توجه به تمهیدات اتخاذشده در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا؛ تنها دانشجویانی که توانسته اند از طریق سامانه جامع آموزش دانشگاه و پس از انجام فرایند آموزشی، اجازه ورود به دانشگاه و خوابگاه را اخذ نمایند.

در ادامه این ابلاغیه عنوان شده است: امکان اسکان برای ایام تابستان را خواهند داشت. لذا با عنایت به اینکه ایام تابستان فرصت مناسب جهت تعمیر؛ تجهیز و آماده سازی واحدهای خوابگاهی برای شروع سال تحصیلی جدید خواهد بود خواهشمند است دانشجویان ساکن خوابگاه در نیمسال بهمن 98 مطابق جدول ذیل از تاریخ 25/ 04/ 1399 الی 05/05/1399 (ساعت 8 الی 16) نسبت به تخلیه اتاق و انتقال لوازم شخصی به انبار تعیین شده در واحد خوابگاهی خود اقدام نمایند بدیهی است با توجه به ضرورت انجام تعمیرات و نظافت اتاق های خوابگاهی؛ در صورت عدم مراجعه و تخلیه در تاریخ فوق، مدیریت خوابگاه هیچ مسئولیتی بابت لوازم شخصی دانشجو نداشته و لوازم توسط خدمات به انبار خوابگاه انتقال داده می شود.

این ابلاغیه نه تنها با استقبال دانشجویان روبرو نشد؛ بلکه با اعتراض خبرنگارانن نیز همراه بود. یکی از دانشجویان این دانشگاه می گوید که از یک سو علی رغم تعهد خوابگاه، دانشجویان را از خوابگاه به شهرستان هایشان اخراج کرده و از سوی دیگر در بحرانی ترین شرایط به آن ها گفته می شود که باید برای تخلیه وسایل به تهران بیایید!

به گفته یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران گویا مسئولین بدین باور رسیده اند که بدون هیچ دغدغه ای قادر به اتخاذ هر تصمیم عجیب وغریبی هستند. بسیاری از دانشجویان شهرستان هستند و چه لزومی دارد برای یک الی دو چمدان وسیله به تهران بیایند!

به همین دلیل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران نیز به دنبال رفع این دغدغه دانشجویان است. حفظ سلامت دانشجویان و ایجاد فضایی آرام و خالی از استرس ازجمله وظایف مسئولان دانشگاهی است. انتظار می رود با توجه به نظر دانشجویان و پیگیری شورای صنفی دانشجویان، مسئولان دانشگاهی برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود توجه بیشتری به نظر و شرایط دانشجویان داشته باشند.

4084/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1240

به "تخلیه خوابگاه ها، معضل جدید دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه خوابگاه ها، معضل جدید دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید