تور ترکیه ارزان: با سوغاتی های معروف آنکارا آشنا شوید

به گزارش مجله پارمیسفان، سوغات آنکارا

مگر می گردد به ترکیه و شهر آنکارا رفت اما خرید نرفت و سوغات آنکارا را نخرید؟ اگر نظر من را بخواهید که این جزئی از محالات است. اصولا لازمه سفر رفتن این است که حتما سری به مراکز خرید و بازارهای سنتی بزنید و از سوغاتی های مقصدتان به رسم یادگار برای خود و عزیزانتان خریداری کنید. من که فکر می کنم اصولا سوغاتی یکی از نشانه هایی است که هر وقت به آن نگاه کردید، شما را مستقیما پرتاب کند به خاطراتی که از آن سفر داشته اید و احتمالا هم هواییتان کند تا دوباره برای تجدید خاطره و حس های خوبتان باز به آن شهر و یا حتی کشور بروید. از این ها که بگذریم، امروز در خبرنگاران می خواهیم با شما ببینیم که سوغات آنکارا چه چیزهایی است و از چه جاهایی می توانید آن ها را در سفرتان به آنکارا تهیه نمایید. با ما همراه باشید.

تور ترکیه ارزان: با سوغاتی های معروف آنکارا آشنا شوید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

نظر قربانی | NAZAR BONCUGU

معروف ترین سوغات آنکارا که در همه جای ترکیه سوغاتی معروفی است و به گردشگران توصیه می شود که در سفرشان به آنکارا آن را تهیه نمایند، نظر قربانی یا همان چشم زخم خودمان است. نظر قربانی به زبان انگلیسی مترادف است با EVIL EYE. ترک ها به قدرت چشم بسیار معتقدند و اصلا هم به قشر و طبقه ای خاص از آن ها این عقیده مربوط نمی شود بلکه در سراسر آنکارا، استانبول و اصلا هر جای ترکیه که بروید، از تاکسی گرفته تا لاکچری ترین نقاط حتما یک نظر قربانی را خواهید دید.

نظر قربانی در هر فروشگاهی در استانبول و در همه غرفه های بازارچه های محلی و سنتی پیدا می شود. با این که می دانید اما یادتان باشد که اصل نظر قربانی ها شیشه های آبی رنگی هستند که در وسطشان یک نقش سفیدی چشم کشیده شده است.

این نظر قربانی ها به شکل های مختلف و در ابعاد و مقدار های گوناگون و در قالب وسایلی مثل زیورآلات، جا کلیدی، بوک مارک اشیای سرامیکی و اشیای تزیینی به فروش می رسند. در بازار کاواکالی دره در قسمت قدیمی شهر آنکارا می توانید این نظر قربانی ها را تهیه کنید البته باز هم تاکید می کنیم که این نظر قربانی ها را در هر جایی می توان تهیه نمود.

چراغ های موزاییکی ترکی | Turkish mosaic lights

اگر به بازارهای آنکارا رفته باشید، خواهید دید که در بخش های بی شماری از بازار و مغازه هایش، چراغ ها و لوسترهابی رنگرانگی برای فروش گذاشته شده اند. این چراغ ها که از جنس سرامیک هستند معمولا، به عنوان یکی از معروف ترین اشیائی که در زمره سوغات آنکارا هستند جای می گیرند.

این چراغ های تزئینی با شیشه و انواع فلزات مثل برنج و در نهایت ظرافت و دقت ساخته و تهیه می شوند. از این چراغ ها علاوه بر ایجاد روشنایی، برای تزیین منزل و ایجاد محیطی جالب و رنگارنگ نیز استفاده می نمایند. اغلب کافه های آنکارا دارای همچیین چراغ هایی هستند.

باید اعتراف کنیم که قیمت این چراغ ها معمولا زیاد است اما به هر حال در نظر بگیرید که کسانی که این چراغ ها را درست می نمایند، با نهایت ذوق و سلیقه و مخصوصا با دست تک به تک آن ها را می سازند که از این رو ارزش و بهای آن را بالا می برد و از این رو خودتان درخواهید یافت که اگر از این چراغ ها خوشتان آمده و قصد خریدشان را دارید، قطعا ارزش هزینه ای که شما برای آن ها می کنید را دارند.

فقط توجه داشته باشید که وقتی این سوغات آنکارا را می خرید از فروشنده بخواهید که به خوبی آن را بسته بندی کند تا در طول سفر آسیبی نبیند و بتوانید آن را سالم به مقصد برسانید تا در نهایت بتوانید از نور خیره نماینده این چراغ ها بهره کافی را ببرید.

این چراغ ها را در همه بازارها و فروشگاه های فروش سوغاتی و وسایل آنتیک خواهید یافت و از این نظر دستتان باز است که در هر زمان و مکانی آن را خریداری نمایید. بازارچه قدیمی چیکریکچیلار یوکوشو یکی از این بازارهاست.

راحت الحلقوم | Turkish delight

دیگر وقتش رسیده است که به یکی از خوشمزه ترین های سوغات آنکارا یعنی راحت الحلقوم بپردازیم. البته ما در ایران هم این شیرینی خوشمزه و بسیار سنتی را داریم اما باور کنید مزه این شیرینی در آنکارا جوری دیگر است. این شیرینی در همه جای آنکارا با طعم های مختلف به فروش می رسد.

بسته بندی و حمل و نقل راحت الحلقوم به عنوان یک سوغاتی بسیار راحت و آسان است و دقیقا به همین دلیل به عنوان سوغات مورد توجه گردشگران بسیاری قرار می گیرد. به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام خرید به تاریخ فراوری و انقضای این شیرینی توجه نمایید. بعلاوه در بیشتر فروشگاه ها قبل از خرید راحت الحلقوم ها می توانید طعم های مختلف آن را امتحان کنید و بعد خرید کنید.

برترین راحت الحلقوم ترکیه متعلق به نواحی اطراف دریای سیاه است. برای خرید راحت الحلقوم جای خاصی را نمی توان توصیه کرد زیرا در هر مغازه و فروشگاه مواد غذایی در ترکیه که بروید می توانید این شیرینی را در بسته بندی های نفیس بیابید فقط، به نکاتی که بالاتر در زمان خربد باید به آن ها توجه کنید را از یاد نبرید.

چند روزی است که از آغاز فصل پاییز گذشته است و همانطور هم که می دانید یکی از برترین فصل ها برای سفر به آنکارا، پاییز است. برای سفر به آنکارا و خرید سوغاتی های بسیار زیبایش از تور آنکار خبرنگاران استفاده نمایید زیرا در سفر با خبرنگاران تنها دقدقه شما این خواهد بود که چطور بیشتر به شما خوش بگذرد!

اشیا و ظروف سرامیکی ترکی | ceramic dishes Turkish

از دیگر مواردی که می توانیم به عنوان سوغات آنکارا و از دسته خوب هایش به شما معرفی نماییم، اشیا و ظروف سرامیکی ترکی است. قدمت ساخت سرامیک در ترکیه به قرن 8 میلادی بر می شود. در آن موقعی هنر اسلامی تنها علت فراوری این ظروف بود و از آن تنها برای تهیه کاشی برای تزیین دیوار مساجد استفاده می کردند.

از آن موقع به بعد، کارخانه های مدرن سرامیکی، محصولات مختلفی فراوری کردند که با طرح ها و رنگ های متنوعی بود که قبل تر از آن نبود و همین موضوع هم بود که توجه گردشگران خارجی را جلب می کرد و باعث خرید آن ها می شد.

امروزه این اشیا و ظروف سرامیکی را می توان در قالب کاسه، بشقاب، انفیه دان، گلدان های کوچک و بزرگ و سایر محصولاتی که قابلیت ساخت از نوع سرامیکی را دارند، پیدا کرد. این ظروف را نیز همچون چراغ ها می توانید در بازار چیکریکچیلار یوکوشو بیابید.

قهوه ترک | Turkish coffee

قهوه ترک را می توان حداقل در میان ایرانیان به عنوان معروف ترین سوغات آنکارا معرفی نمود. قهوه ترک، نوشیدنی غلیظ از قهوه و با طعمی خاص است که بسیاری از افراد و گردشگران آن را دوست دارند و خواستار خریبد ان هستند.

پیشنهاد می کنیم که اگر تا به حال قهوه ترک را امتحان نکرده اید، حتما قبل تر آن را امتحان کنید و درباره آن تحقیق کنید و بعد آن را خریداری کنید. توجه داشته باشید که یک روش خاص برای تهیه اصل این قهوه وجود دارد و آن هم این است که قهوه ترک را با استفاده از ظرفی به نام جذوه تهیه می نمایند. در نتیجه اگر می خواهید در منزل قهوه ترکی بخورید، باید هم جذوه خریداری کنید هم قهوه ترک را.

درست کردن قهوه با جذوه بسیار آسان است. برای مقدار گیری برای هر یک نفر یک فنجان آب پیمانه کنید و آب فنجان را درون جذوه بریزید و سپس، به ازای هر نفر یک قاشق مربا خوری سر پر قهوه ترک درون جذوه بریزید و کمی تکانشان دهید.

به آرامی جذوه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی منتظر بمانید تا قهوه جوش بیاید که 3 الی 4 دقیقه طول می کشد. زمانی که قهوه دم می کشد کف می نماید و بالا می آید. فوم تیره که بر روی سطح قهوه تشکیل می شود، برای سرو قهوه ترک بسیار با اهمیت است. قهوه ترک را در هر جای ترکیه تهیه نمود.

محصولات چرمی | Leather products

سوغات آنکارا متفاوت می خواهید؟ محصولات چرمی را انتخاب کنید. چرم از سالیان گذشته برای تهیه انواع محصولات از جمله لباس، کیف و کفش، کمربند و هر چه که می شده است نوع چرمی آن را ساخت، مورد استفاده قرار می گرفته است.

در هرجای ترکیه و علی الخصوص آنکارا می توانید برترین و با کیفیت ترین محصولات چرمی را با قیمت هایی مناسب و طرح های مختلف و متفاوت خریداری نمایید. البته شاید در خرید محصولات چرمی این نکته کمکتان کند که شما می توانید از کارگاه های محصولات چرم تماشا کنید و محصول اختصاصی خود را در طرحی که مد نظرتان است، سفارش دهید.

مرکز خرید جپا آنکارا، مرکز خرید چیکریکچیلار یوکوشو آنکار، مرکز خرید آنکا آنکارا، مرکز خرید کاروم در آنکارا و مرکز خرید آرکادیوم آنکارا از جمله مراکزی هستند که می توانید محصولات چرمی خوبی را دریافت نمایید.

در نهایت رزرو هتل آنکارا را انجام داده و راهی سفری پر از هیجان و خرید شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2105

به "تور ترکیه ارزان: با سوغاتی های معروف آنکارا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: با سوغاتی های معروف آنکارا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید