بازسازی آپارتمان قدیمی، یکه تازی فرش ایرانی در خانه فرانسوی!

به گزارش مجله پارمیسفان، آپارتمانی که در این مطلب به آنالیز آن می پردازم، در یکی از محله های بسیار قدیمی پاریس واقع شده که با نام Haussmannian شناخته می گردد. بعد از چندین سال، مالکان آن تصمیم گرفتند تا تغییری اساسی ایجاد نموده و آن را بازسازی کنند. پس از سه ماه کار، آپارتمان چهره ای جدید به خود گرفت، از تمامی گوشه ها استفاده بهینه شد، هر دو سبک معاصر و سنتی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و وسایل دکوری جدیدی به آن ها اضافه شد. با من همراه باشید تا با دیدن تصاویر قبل و بعد از بازسازی آپارتمان 70 متری، به تغییرات جدید پی ببریم.

بازسازی آپارتمان قدیمی، یکه تازی فرش ایرانی در خانه فرانسوی!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

بازسازی نشیمن آپارتمان قدیمی

زمانی که معمار پروژه از خانه بازدید می کرد، متوجه که اتاق ها به خصوص سالن نشیمن بسیار تاریک و کوچک بوده و فاقد فضاهای ذخیره سازی لازم هستند. بنابراین در مراحل اول بازسازی، حذف پارتیشن ها، تعویض کف پوش و دیوارپوش ها و همینطور جابه جایی بعضی از اتاق ها اقداماتی بودند که صورت گرفت.

مطلب پیشنهادی : بازسازی مقرون به صرفه خانه پدری سیامک !

در ادامه، برای رسیدن به یک نشیمن دلباز و روشن، دیوار بین دو اتاق نشیمن قدیمی برداشته شد که در نتیجه، همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک فضای بسیار بزرگ تر با نور طبیعی کافی و روشن به دست آمد. البته بازسازی شومینه در فضای نشیمن هم کاری بود که در مرحله سوم بازسازی این قسمت انجام گرفت.

مطلب پیشنهادی : قبل و بعد بازسازی 10 آشپزخانه قدیمی!

به گفته معمار این پروژه، مبلمان عتیقه و بسیار قدیمی در این آپارتمان وجود داشته که تصمیم داشتند از همان وسایل در دکوراسیون جدید استفاده نمایند. رنگ آمیزی دیوارها به رنگ سفید باعث شد تا یکنواختی لازم در فضا ایجاد شده و تعادلی بین این وسایل و میلمان عتیقه، که هر کدام دارای رنگ و سبکی متفاوت بودند، به وجود بیاید. مبلمان اسکاندیناوی طوسی، میز قهوه خوری چوبی و در نهایت یک فرش پر نقش و نگار ایرانی ترکیب از دکوراسیون معاصر و سنتی را در فضا ایجاد کردند.

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان قدیمی نیاوران، خانه سبز مهسا و حمیدرضا

پلان آپارتمان 70 متری

برای درک بهتر بازسازی این آپارتمان قدیمی، می توانیم به پلان آن نگاهی بیندازیم. قبلا یک دیوار در وسط نشیمن قرار داشته که دو اتاق نشیمن مجزا اما کوچک و تاریک را به وجود آورده بود. اتاق نشیمن در سمت راست نقشه، در کنار آشپزخانه قرار داشته اما اتاق سمت چپ همان کارکرد اصلی خود را حفظ نموده بود. بنابراین معمار برای رسیدن به فضایی یکدست آن را حذف نموده و از نور طبیعی پنجره ها استفاده کرد. همین طور حمام که در سمت چپ و بالای نقشه قرار داشت، در بازسازی به یک اتاق تبدیل شده و در آپارتمان جدید به جای آشپزخانه قبلی (سمت راست پایین نقشه) انتقال پیدا کرد.

مطلب پیشنهادی : بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن !

بازسازی آشپزخانه آپارتمان قدیمی

آشپزخانه بسیار قدیمی شده و به صورت یک راهروی باریک و تاریک در آمده بود. از آن جایی که طراحان پروژه دوست داشتند به یک معماری مدرن در این خانه قدیمی دست پیدا نمایند، یک آشپزخانه باز در کنار نشیمن بزرگ خانه طراحی و اجرا کردند. در این طرح مانند نشیمن، تمامی دیوارها به رنگ سفید رنگ آمیزی شده و در عوض از میز و جایگاه های قدیمی و عتیقه استفاده شد. این کار باعث شد تا آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ و روشن گردد. بر روی کابینت از سنگ مرمر استفاده شده و در وسط فضا، یک آویز مدرن و معروف سفید رنگ نصب گشت.

مطلب پیشنهادی : خانه قدیمی با دکوراسیون جدید، بازسازی منزل پدری سمیرا !

چشم انداز نشیمن از آشپزخانه

زمانی که از درب ورودی وارد این خانه می شویم، ابتدا به آشپزخانه رسیده و سپس دید تصویر بالا را به فضای نشیمن داریم. سپس بعد از اتاق نشیمن به اتاق خواب ها می رسیم. جایگاه های متفاوت در آشپزخانه، یک کنتراست زیبا را در دکوراسیون به وجود آورده اند و یک سبک امروزی را در کنار سبک سنتی قرار داده اند. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردم، پارکت اصلی حفظ شده اما روش های نوسازی روی آن ها انجام گرفت. به عقیده طراحان، پارکت های مات در عین داشتن مقاومت و استحکام لازم، گرمی خوبی را به فضا وارد می نمایند.

مطلب پیشنهادی : راز های خانه قدیمی اقبال واحدی دراختیاریه تهران

بازسازی اتاق خواب آپارتمان 70 متری

همان طور که می توانید در تصاویر بالا مشاهده می کنید، اتاق خواب نیز به طور کامل بازسازی شد. کاغذ دیواری های قدیمی و از مد افتاده جای خود را به یک رنگ آمیزی بسیار دلنشین و ملایم دادند و البته فریم درب ها به همان رنگ سفید حفظ شد. مبلمان های قدیمی و به خصوص شومینه داخل اتاق همگی حذف شده تا فضا برای ایجاد کمدها و فضاهای ذخیره سازی به دست آید.

مطلب پیشنهادی : بازسازی منزل قدیمی در پاسداران، خانه ما رنگ و بوی دیگری دارد!

دیوار روبه روی درب به طور کامل به کمدهای بلند پوشیده شده و برای رسیدن به یک طراحی یکنواخت، از همان رنگ سبز ملایم دیوارها برای رنگ آمیزی آن ها استفاده شد. رنگ مورد استفاده برای کف پوش نیز یک رنگ بسیار ملایم بوده و در عوض، برای رنگ بخشیدن به اتاق، از یک آینه عتیقه و طلایی رنگ تزیین دیوار بالای تخت خواب استفده شد. همین طور کوسن های روی تخت با یک رنگ گرم، دکوراسیون اتاق خواب را تکمیل کردند.

مطلب پیشنهادی : طراح لباس مشهور ایرانی و روایت خانه قدیمی اش در تجریش!

بازسازی حمام کوچک درآپارتمان قدیمی

حمام قدیمی برای صاحبان اصلا مناسب نبوده و بیش از اندازه قدیمی به نظر می رسید. بنابراین طراحان تصمیم به بهینه سازی و تغییر دکوراسیون این فضا گرفته و فضای توالت به صورت یک اتاق کوچک در کنار حمام نهاده شد. فضاهای ذخیره سازی و لباسشویی در ابتدای ورودی حمام جای گرفتند سپس در سرانجام وان در زیر پنجره نصب شد.

مطلب پیشنهادی : بازسازی و نوسازی آپارتمان، مدرن شدن خانه کلاسیک 55 متری!

کاشی های دیوار و وان در حمام، مشابه رنگ اتاق، به رنگ سبز بسیار ملایم و آرامش بخش و سایر وسایل به رنگ سفید انتخاب شدند. در نتیجه این ترکیب رنگی، حمام به یک فضای پرطراوت و آرامش بخش تبدیل شد. آینه بالای روشویی، با ابعاد و اندازه بزرگ خود یاری زیادی به انعکاس نور پنجره و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می نماید. در نهایت می بینیم که کاشی های خاکستری کف، فضا را از یکنواختی بیرون آورده و با طرح سنتی، کمی سبک معاصر را تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالب مرتبط که به شما پیشنهاد می دهم مطالعه نمایید :

منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه خبرنگاران

منبع: چیدانه
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 501

به "بازسازی آپارتمان قدیمی، یکه تازی فرش ایرانی در خانه فرانسوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان قدیمی، یکه تازی فرش ایرانی در خانه فرانسوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید