ایسوس راگ فون 3 به اسنپ دراگون 865 پلاس و پشتیبانی از 5G مجهز می گردد

به گزارش مجله پارمیسفان، با توجه به جدیدترین شایعاتی که از سوی رسانه های چین منتشر شده است، ایسوس در سه ماهه سوم 2020 از نسل سوم گوشی گیمینگ خود با نام راگ فون 3 رونمایی خواهد نمود. از جمله مشخصات ذکر شده برای این گوشی می توان به پشتیبانی از 5G و تجهیز آن به چیپ اسنپ دراگون 865 پلاس (نسخه اورکلاک شده 865) اشاره نمود.

ایسوس راگ فون 3 به اسنپ دراگون 865 پلاس و پشتیبانی از 5G مجهز می گردد

نسل دوم راگ فون در جولای سال گذشته معرفی و در ماه سپتامبر عرضه شد، اما با توجه بحران به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، ممکن است ایسوس نتواند تمامی قطعات مورد احتیاج خود را در مدت مشابه سال گذشته تامین کند و احتمالا فاصله بین معرفی راگ فون 2 و راگ فون 3 طولانی تر خواهد شد.

سری راگ فون در گروه گوشی های گیمینگ قرار می گیرند، بنابراین باید به سخت افزاری قدرتمند مجهز باشند. براساس شایعات منتشر شده، ایسوس میخواهد در این گوشی از چیپست اسنپ دراگون 865 پلاس استفاده کند که البته هنوز رسما از سوی کوالکام معرفی نشده است. با توجه به تفاوتی که میان چیپست های اسنپ دراگون 855 و 855 پلاس وجود داشت، می توان انتظار داشت که اسنپ دراگون 865 پلاس نیز نسخه ای اورکلاک شده از 865 باشد. کمپانی تایوانی در راگ فون 2 نیز از اسنپ دراگون 855 پلاس استفاده نموده بود تا با نهایت توان موجود به اجرای بازی ها بپردازد.

اما اگر فکر می کنید تفاوت میان اسنپ دراگون 855 و 855 پلاس بسیار زیاد است، باید بدانید که کوالکام در نسخه پلاس با اورکلاک کردن CPU و GPU تنها 4 درصد عملکرد را نسبت به نسخه استاندارد ارتقا داد. در واقع در نسخه پلاس فرکانس هسته های پردازشی از 2.84 گیگاهرتز یه 2.96 گیگاهرتز ارتقا پیدا نموده است، اما در دنیای گوشی های هوشمند هر تغییری، هر چند کوچک، با استقبال کاربران روبرو خواهد شد. احتمالا همین سناریو برای اسنپ دراگون 865 و 865 پلاس هم اجرایی خواهد شد.

از سایر مشخصاتی که برای راگ فون 3 پیش بینی می گردد، می توان به صفحه OLED عظیم با نرح تازه سازی 120 هرتز اشاره نمود؛ یک ویژگی جدید در دنیای گوشی های هوشمند که اولین بار در ریزرفون 2 معرفی گردید و سپس راگ فون 2 هم از آن استفاده کرد. البته نرخ تازه سازی بالا این روزها به ویژگی مورد علاقه بسیاری از شرکت ها، حتی آن ها که گوشی گیمینگ فراوری نمی نمایند، تبدیل شده است. یکی از جدیدترین گوشی هایی که از نرخ تازه سازی 120 هرتز استفاده می نمایند، خانواده گلکسی S20 سامسونگ هستند.

ایسوس راگ فون 2 با مشخصاتی مانند نمایشگر OLED عظیم 6.6 اینچی، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی، دوربین دوگانه، اسنپ دراگون 855 پلاس و لوازم جانبی جذاب خود به یک ابزار گیمینگ همه فن حریف تبدیل شده است و اگر ایسوس به دنبال موفقیت راگ فون 3 است، باید نسبت به نسل قبل حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 891

به "ایسوس راگ فون 3 به اسنپ دراگون 865 پلاس و پشتیبانی از 5G مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس راگ فون 3 به اسنپ دراگون 865 پلاس و پشتیبانی از 5G مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید