اپل از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان امشب خود از مک بوک ایر تازه و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه قدرتمند M2 رونمایی کرد. تراشه ای که آن هم در رویداد امشب معرفی گردید.

اپل از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد

مک بوک ایر نو ظاهری نسبتا نو دارد و تراشه نو M2 را به عنوان قلب تپنده در خود می بیند که هشت هسته پردازشی و تا ده هسته گرافیکی دارد. این محصول بعلاوه از مگ سیف هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب امکان شارژ آن به صورت بی سیم هم فراهم باشد. این لپ تاپ فقط 11 میلی متر ضخامت و فقط 450 گرم وزن دارد اما با این حال روی بدنه آن شاهد تعبیه دو پورت تاندربولت USB 4 و جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم. مک بوک ایر نو در رنگ های خاکستری فضایی، طلایی و آبی در دسترس قرار می گیرد و قیمت پایه آن هم 1200 دلار خواهد بود. این محصول در ماه جولای سال جاری رسما به بازار عرضه می گردد. مدل مجهز به M1 اما همچنان با قیمت 1000 دلار در دسترس قرار خواهد داشت.

نمایشگر مک بوک ایر نو 13.6 اینچی است با وضوح 1664 × 2560 که حواشی بسیار کمی هم در اطراف آن مشاهده می گردد. طبق گفته های اپل، بیشینه روشنایی این نمایشگر به 500 نیت می رسد. درون این لپ تاپ خبری از فن خنک کننده نیست و در نتیجه عملکرد آن کاملا بدون صدا خواهد بود. البته نمی دانیم اپل چه راهی برای خنک کردن این پردازنده قدرتمند در نظر گرفته چون خودش ادعا می نماید M2 یک هیولای واقعی در زمینه پردازشی خواهد بود. این تراشه در ویرایش ویدیو حدودا 40٪ و در ویرایش تصاویر هم 20٪ عملکرد بهتری از نسل قبل به نمایش می گذارد.

از جمله سایر قابلیت های این محصول می توان به وب کم HD با کیفیت 1080P، میکروفون و بلندگوهای چهارگانه نو با قابلیت پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس، تا 2 ترابایت حافظه SSD و 24 گیگابایت حافظه رم، پشتیبانی از حسگر اثرانگشت، باتری با دوام 18 ساعت پخش ویدیو و شارژر 30 واتی درون جعبه اشاره نمود. البته اپل برای مک بوک ایر یک شارژر 67 واتی هم در نظر گرفته که 60 دلار قیمت دارد و در مدت تنها 20 دقیقه، شارژ لپ تاپ را از 0 به 80٪ می رساند. گفتنی است شارژر 35 واتی دوگانه اپل هم با قیمت 60 دلار همزمان با این محصولات به فروش می رسد.

در نهایت باید به مک بوک پرو 13 اینچی هم اشاره کنیم که مدل نو آن قرار است با تراشه M2 و همان ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی راهی بازار گردد، با این تفاوت که باتری آن، 20 ساعت دوام دارد که اندکی از دوام باتری مک بوک ایر بهتر است. این محصول روی بخش بالایی نمایشگر خود هیچ ناچی ندارد و برخلاف تمام خبرها و شایعات اخیر هم روی بالاترین بخش صفحه کلید آن شاهد تاچ بار هستیم. این لپ تاپ از فن خنک کننده هم بهره می برد تا بدین ترتیب عملکرد آن زیر فشار سنگین بهتر از مدل ایر باشد. مک بوک پرو 13 اینچی ماه آینده با قیمت 1300 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2117

به "اپل از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید