ادعای جدید: استفاده از مار برای فراوری واکسن کرونا!

به گزارش مجله پارمیسفان، در حالی که شرکت های مختلف داروسازی در نقاط مختلف دنیا اقدام به ساخت واکسن های کرونا نموده اند دو محقق اهل فلوریدای آمریکا می گویند می توان با یاری مار پیتون نیز این واکسن را ساخت!

ادعای جدید: استفاده از مار برای فراوری واکسن کرونا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این دو فرد یکی محقق است و دیگری شکارچی و مارشناس.

این دو که داستین کروم و داریل تامپسون نام دارند می گویند با تحقیقات در آزمایشگاه به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ترکیبی موجود در مار پیتون در واکسن کرونا می تواند به قوی تر شدن واکسن بیانجامد. این ترکیب اسکوالن نام دارد و همانند روغن است. این روغن در طبیعت هم یافت می گردد و می توان آن را از کبد کوسه هم استخراج کرد.

استخراج اسکوالن از بدن کوسه ها چالشی بزرگ و زیست محیطی را در جهان رقم زد و نسل این جانوران را تا حد انقراض نیز پیش برد. بسیاری از فعالان حقوق حیوانات به این مسئله به شدت اعتراض کردند تا شکار کوسه ها کاهش یابد. اما مسلما در شرایط فعلی شکار پیتون ها چندان اشکالی ندارد.

جمعیت مارهای پیتون برمه ای بسیار زیاد است و به همین جهت شاید در ابتدا شکار آنها بدون اشکال به نظر برسد.

اگرچه سازمان بهداشت جهانی اسکوالن را برای واکسن ها بی خطر می داند ، اما در لیست مواد تشکیل دهنده واکسن های فایزر و مدرنا سازمان غذا و داروی آمریکا وجود ندارد. اسکوالن برای اولین بار در سال 1997 هنگامی که 10 میلی گرم برای ایجاد واکسن آنفلوانزا استفاده شد، مورد توجه نهاده شد و از آن موقع به بعد بسیار مورد استفاده نهاده شد.

با این حال ، سخنگوی فایزر بیانیه ای منتشر کرد و گفت: هیچ نوع فرآورده انسانی و حیوانی در دارو وجود ندارد

این اظهارنظر نشان می دهد واکسن ویروس کرونا این شرکت فاقد اسکولین است.

ایده استفاده از این ترکیب در واکسن های کووید از سال گذشته که پاندمی همه جهان را فراگرفته محبوبیت بیشتری پیدا نموده است ، اما منبع اصلی کوسه ها هستند و فعالان حیوانات علاقه چندانی به این ایده ندارند.

استفانی برندل ، بنیانگذار و مدیر اجرایی شارک الایس گفت: برداشت چیزی از یک حیوان وحشی هرگز پایدار نخواهد بود ، مخصوصاً اگر یک حیوان شکارچی برتر باشد که تعداد زیادی فراوری مثل نکند.

این محقق گفت: بسیاری از ناشناخته ها در خصوص چگونگی و طول مدت این بیماری همه گیر وجود دارد. اما تعیین است در صورت ادامه فرایند فعلی جمعیت کوسه ها به شدت با خطر انقراض روبرو خواهد شد. ما در کوشش نیستیم که فراوری واکسن را کاهش دهیم یا مانع آن شویم. اما به سادگی درخواست می کنیم که آزمایش اسکوالن غیر حیوانی در کنار اسکوالن کوسه انجام گردد تا در اسرع وقت جایگزین گردد.

با توجه به این اتفاق اکنون بیشتر از هر زمان دیگری استفاده از مارهای پیتون برای اسکوالن آنها مورد توجه دو محقق اهل فلوریدا نهاده شده است.

اما اسکوالن چیست؟ اسکوالن ماده ای روغن مانند است که به طور طبیعی در طبیعت یافت می گردد و به صورت تجاری از روغن ماهی به ویژه از کبد کوسه استخراج می گردد. همچنین در انواع غذاها ، مواد آرایشی ، داروهای بدون نسخه و مکمل های سلامتی یافت می گردد.

این ترکیب برای اولین بار در واکسن آنفلوانزا در سال 1997 مورد استفاده نهاده شد.

با این حال طبق گزارش های سازمان جهانی بهداشت استفاده از اسکوالن در درمان بیماری های مختلف همیشه با نقص گزارش کامل روبرو بوده است و شواهدی برای تثبیت مفید بودن آن هنوز نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1530

به "ادعای جدید: استفاده از مار برای فراوری واکسن کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید: استفاده از مار برای فراوری واکسن کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید