آیا سامسونگ گوشی های پرچم دار آینده اش را با شارژر 65 واتی عرضه خواهد کرد؟

به گزارش مجله پارمیسفان، سامسونگ در این ماه از قدرتمندترین گلکسی های تاریخ که در واقع لپ تاپ های جدید شرکت بودند رونمایی کرد. لپ تاپ هایی که در کنار قابلیت های خوب خود از یک شارژر 65 واتی هم بهره می برند و می توانند امیدوارمان کنند که سامسونگ در گوشی های پرچم دار آینده خود از آن استفاده کند.

آیا سامسونگ گوشی های پرچم دار آینده اش را با شارژر 65 واتی عرضه خواهد کرد؟

سامسونگ به همراه گوشی های سری گلکسی S21 هیچ شارژری عرضه نکرد. در واقع وقتی جعبه این گوشی ها را باز می کنید فقط با خود گوشی، یک سری دفترچه راهنما و یک کابل USB-C به USB-C روبرو خواهید شد؛ این یعنی باید برای خرید هدفون و شارژر مبلغ جداگانه ای را هزینه کنید. سامسونگ دلیل انجام این کار را حفاظت از محیط زیست می داند اما هرچه که بوده باعث شده قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا کند (هرچند با خرید شارژر و هدفون تا حدودی جبران می شود).

انتظار نمی رود گوشی های آینده ای که شرکت کره ای راهی بازار می کند از شارژر درون جعبه هم بهره ببرند؛ اما نمی توان این احتمال را هم در نظر نگرفت. به خصوص اینکه می بینیم سامسونگ اکنون شارژر 65 واتی را هم در سبد محصولات خود دارد. لپ تاپ های جدیدی که این شرکت در رویداد آنپکد اخیر خود رونمایی کرد، از این شارژر بهره می برند. باتری به کار رفته در این لپ تاپ ها نسبتا پرظرفیت است، به گونه ای که با یک بار شارژ، می تواند حدود 8 ساعت و نیم لپ تاپ را روشن نگه دارد. بعد از اینکه شارژ هم به اتمام رسید، کاربر می تواند با این شارژر پرسرعت آن را شارژ کند. اما چیزی که اهمیت دارد این است که سامسونگ شاید با تولید این شارژر، هدف دیگری هم در سر داشته باشد.

شرکت کره ای در رویداد آنپکد اخیر، تعریف و تمجید زیادی از باتری های جدید خود که از جنس گالیوم نیترید هستند به عمل آورد. اگر با گالیوم نیترید آشنایی ندارید باید بگوییم این یک ترکیب شیمیایی است که غالبا در لوازم الکترونیکی استفاده می شود اما مدت زمان کوتاهی است که در ساخت شارژر گوشی ها هم از آن استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از این ماده در ساخت شارژرها این است که به شرکت ها اجازه می دهد آداپتورهایی با اندازه بسیار کوچکتر از آداپتورهای سیلیکونی تولید کنند در حالی که از لحاظ سرعت شارژ، تفاوت زیادی بین آن ها دیده نمی شود. این یعنی بر خلاف قبل، اکنون می توان لپ تاپ ها را (برخی از لپ تاپ ها) با آداپتوری شارژ کرد که از لحاظ قدرت فرقی با گذشته ندارد اما از لحاظ اندازه تقریبا نصف شده است.

چند سال قبل بود که وب سایت های مختلف در رابطه با آینده درخشانی که در انتظار شارژرها بود متن هایی نوشته بودند و دلیل عمده آن هم به خاطر ترکیب شیمیایی یاد شده یعنی گالیوم نیترید بود. حالا سامسونگ جزء اولین شرکت هایی است که این فناوری را درون شارژرهای خود استفاده کرده است اما سؤال مهمی که پیش می آید این است که آیا این فناوری فقط به شارژر لپ تاپ ها محدود خواهد شد؟

درست مانند سیاستی که اپل در پیش گرفت، سامسونگ هم شارژر را از جعبه گلکسی های سری S21 حذف کرد. حتی شایعه هایی مطرح شده مبنی بر اینکه این سیاست می توان گوشی های تاشوی این شرکت را هم تحت تأثیر قرار دهد و آن ها هم بدون شارژر راهی بازار شوند. اینکه فکر کنیم شرکت کره ای سال بعد گلکسی های جدید را با شارژر راهی بازار می کند کمی عجیب و در عین حال تا حدودی هم بعید است اما اگر قرار باشد اندازه شارژرها کوچکتر شود، پس می توان راهی پیدا کرد که هم از محیط زیست محافظت شود، هم اینکه کاربران از شارژر درون جعبه هم بهره مند شوند.

متأسفانه سامسونگ به این موضوع اشاره نکرد که از شارژرهای این لپ تاپ ها می توان برای شارژ گوشی های هوشمند هم استفاده کرد. هر چند در هر صورت گوشی های جدید هم در نهایت از سرعت 25 وات پشتیبانی می کنند و نمی توانند از تمام پتانسیل این شارژر استفاده کنند. حتی این میزان کمتر از سرعت شارژ بسیاری از پرچم دارهای اندرویدی است که با شارژر راهی بازار می شوند.

با شناختی که از سامسونگ داریم، این شرکت نمی تواند تحمل کند فناوری جذابی معرفی شده باشد اما در آن، از سایر شرکت ها عقب تر باشد. بنابراین شاید پرچم دارهای آینده خود را با قابلیت پشتیبانی از شارژرهایی با سرعت بالاتر از 25 وات راهی بازار کند. همین موضوع باعث شده حدس و گمان هایی پیرامون گوشی های این غول کره ای به وجود بیاید مبنی بر اینکه شاید سامسونگ آن ها را با پشتیبانی از شارژر 65 واتی راهی بازار کند. حال اینکه آیا درون جعبه هم این شارژر وجود خواهد داشت یا باز هم به عنوان یک لوازم جانبی قابل تهیه است، موضوعی است که برای مطلع شدن از آن باید ماه های زیادی منتظر بمانیم.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد خرید لپ تاپ های جدید سامسونگ را داشته باشید خوشبختانه شارژر 65 واتی درون جعبه آن ها وجود دارد و سیاست فعلی مبنی بر کاهش اثرات مخرب زیست محیطی فقط شامل حال گوشی ها می شود.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1650

به "آیا سامسونگ گوشی های پرچم دار آینده اش را با شارژر 65 واتی عرضه خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سامسونگ گوشی های پرچم دار آینده اش را با شارژر 65 واتی عرضه خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید