آیا در منطقه دایره طلایی واقعا طلا پیدا می گردد؟

به گزارش مجله پارمیسفان، دایره طلایی ایسلند (Golden circle)

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ایسلند، دایره طلایی ایسلند است که تا مرکز این کشور یعنی ریکجاویک یک سفر کوتاه نیم روزی فاصله دارد. اگر به ایسلند، سرزمین یخ و آتش سفر کردید و به میزان کافی هم زمان داشتید، پیشنهاد می کنیم حتما ماشین اجاره کنید و این منطقه را کامل بگردید. اما آیا واقعا دایره طلایی ایسلند طلا پیدا می گردد؟ با خبرنگاران همراه شوید.

آیا در منطقه دایره طلایی واقعا طلا پیدا می گردد؟

دایره ایسلند چیست؟ این اولین سوالی است که همه وقتی که اولین بار این عبارت به گوششان می رسد می پرسند… آیا این جا یک دایره است که در آن می توان طلا پیدا کرد؟ برای این که هر شک و تردیدی در این مورد را از بین ببریم باید بگوییم که دایره طلایی در واقع نامی است که به جهتی داده شده که هیچ شباهتی به دایره ندارد و تنها طلایی که در این جا می توانید پیدا کنید هم همان خاطره های طلایی ای هستند که بعد از بازدید از این منطقه به همراهتان به خانه می برید.

البته دایره طلایی ایسلند از مشهورترین جاذبه های گردشگری در این کشور است و به همین دلیل در این نوشتار سعی نموده ایم که هر آنچه که ضروری است در خصوص آن بدانید را به شما ارائه بدهیم.

جهت دایره طلایی در واقع پارک ملی Thingvellir، پارک زمین شناسی Geysir و Gullfoss را پوشش می دهد. پارک ملی Thingvellir در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از مکان های تاریخی قدیمی ایسلند است که از سال 930 بعد از میلاد مسیح تا به امروز نگه داشته شده است. پیشنهاد می کنیم زمانی که دارید در این پارک قدم می زنید حتما به شکل و شمایل صخره ها خوب دقت کنید که به مرور زمان به طور طبیعی به اشکال مختلف درآمده اند و واقعا شگفت انگیز هستند.

در این پارک می توانید به غواصی و هم اسنورکلینگ بپردازید و ماجراجویی های فراموش نشدنی ای در آن داشته باشید، طبیعت این پارک به میزان ای شگفت آور است که به راحتی می توان چند روز را در آن گذراند ، اگر چه که بیشتر افراد ترجیح می دهند یک روز را به این منطقه اختصاص دهند.

ایسلند یکی از فعال ترین کشورهای دنیا از نظر فعالیت های زمین شناسی است و یک نمونه بدیهی از آن چشمه های آب گرم این منطقه است. در ایسلند پارک های زمین شناسی زیادی وجود دارد که یکی از آن ها در همین منطقه دایره طلایی واقع شده است. یک نکته بسیار جالب که درمورد ایسلند باید بدانید ین است که آب و هوای این کشور هر 5 دقیقه یکبار کاملا ممکن است بهتر و یا بدتر گردد و در نتیجه این موضوع نباید مانع ماجراجویی های شما و لذت از سفرتان گردد.

Gullfoss

Gullfoss یا همان آبشارهای طلایی، دو آبشار در کنار هم هستند و از دیگر جهتهای دایره طلایی ایسلند هستند و در واقع آخرین قسمت جهت دایره است و بعد از آن باید به شهر ریکجاویک و یا کفلاویک برگردید. البته که در این کشور با آبشارهای حیرت آور و جادویی ای روبرو می گردد اما یکی از برترین کارها این است که آغاز آبشار گردی تان با Gullfoss باشد، چرا؟ چون مانند آن را در هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید. یکی از برترین ماجراجویی های این است که تمام راه را تا بالای آبشار پیاده روی کنید و از آن بالا منظره فوق العاده ای به پایین داشته باشید و البته که هیچ تضمینی نیست که از خیس شدن در امان بمانید!

یکی دیگر از شگفتی های این منطقه دریاچه ای زیباست، خیلی جالب است که موجودیتی تخریب نماینده مثل آتشفشان بتواند چنین چیز زیبایی و آرامی را خلق کند. دریاچه آتشفشانی کرید (Kerid) یکی از ده ها دریاچه آتشفشانی است که در ایسلند می توانید ببینید با این حال وقتی که در این منطقه هستید بد نیست سری هم به این دریاچه بزنید. البته که برای ورود به این منطقه باید یک مبلغ بسیار کم به میزان 4 دلار آمریکا بپردازید.

همان طور که در بالا هم گفتیم، برخی از افراد ترجیح می دهند که منطقه دایره طلایی ایسلند را در یک روز ببینند و در واقع یک روز از سفرشان را مختص آن نمایند. با این حال پیشنهاد ما این است که حداقل دو روز برای آن موقع بگذارید خوب بگردید، می توانید شب را در یکی از کلبه ها و یا اقامت گاه ها بمانید. در این مکان، هتلی به نام هتل Gullfoss وجود دارد که درست در نزدیکی پارک Geysir است.

در نزدیکی دایر ه طلایی، جهتی هم به نام جهت حلقوی وجود دارد که البته این دو کالا از هم متفاوتند. جهت حلقوی در واقع جاده ای است که در دور کل جزیره کشیده شده است ولی دیره طلایی ایسلند مان چیزی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

شاید در انتهای این نوشتار به کشور شگفت انگیز ایسلند علاقه مند شده باشید و دوست داشته باشید تا به این منطقه دیدنی اروپا سفر کنید، در این صورت بد نیست اگر اطلاعاتی راجع به آن به دست بیاورید.

از آن جایی که ایسلند کشوری دور افتاده نسبت به کشورمان است شاید سفر به آن سخت باشد با این حال این نباید مانع شما برای بازدید از این کشور خارق العاده گردد.

  • جالب است بدانید که درصد جرم و جنایت در این کشور تقریبا صفر است. ایسنلد کشوری است که در آن می توان بچه ها بسیار کوچک را دید که از این طرف به آن طرف می فرایند و خانواده آن ها کاملا از ایمن بودن آن ها در خیابان های و منطقه های شهر مطمئن هستند.
  • در کشور ایسلند مالکیت اسلحه تقریبا آزاد است! این مورد با درصد جرم نزدیک به صفر در تناقض کامل و بسیار عجیب و نشانه امنیت بالایی است که در این کشور وجود دارد.
  • این کشور در شمال اقیانوس اطلس قرار گرفته است و شمالی ترین کشور اروپاست.
  • ایسلند حالا یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است در حالی که تا قبل از قرن بیستم از فقیرترین کشورهای دنیا بود.

منبع: myticklefeet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2012

به "آیا در منطقه دایره طلایی واقعا طلا پیدا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا در منطقه دایره طلایی واقعا طلا پیدا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید