آلبوم موسیقی بی فاصله رونمایی شد، وحید تاج: اولین آلبوم چند خطی ام را تجربه کردم

به گزارش مجله پارمیسفان، همزمان با روز شعر و ادب فارسی، آلبوم موسیقی بی فاصله به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج رونمایی شد.

آلبوم موسیقی بی فاصله رونمایی شد، وحید تاج: اولین آلبوم چند خطی ام را تجربه کردم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی بی فاصله روز شنبه 27 شهریورماه همزمان با روز شعر و ادب فارسی در کافه باغ کاریز واقع در خانه شاعران ایران برگزار گردید. در این مراسم مجید عسگری آهنگساز، وحید تاج خواننده، مهسا دامرودی همخوان، حمید قنبری نوازنده تنبک و مشاور هنری پروژه و علیرضا دریایی هماهنگ نماینده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه این آلبوم و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی ایرانی حضور داشتند.

مجید عسگری: ضبط آلبوم بی فاصله 6 سال به طول انجامید

در شروع این مراسم مجید عسگری آهنگساز اثر درباره چگونگی شکل گیری آلبوم بی فاصله گفت: بعد از کنسرتی که در سال 1393 داشتم، حمید قنبری پیشنهاد کرد که این قطعات را ضبط و منتشر کنیم. صحبت ها و هماهنگی های لازم را انجام دادیم و در خرداد 1394 ضبط را شروع کردیم. پس از صرف نزدیک به 6 سال، بالاخره در زمستان 1399 ضبط آلبوم بی فاصله به پایان رسید.

وی ضمن قدردانی از وحید تاج به اسم خواننده ای اثر و پویا سرایی، شهرام غلامی، شروین مهاجر، پاشا هنجنی، علیرضا دریایی و حمید قنبری نوازندگان آلبوم، گفت: کوشش کردیم در این آلبوم کار نویی انجام دهیم که یکی از این نوآوری ها، فضای چندصدایی آلبوم است.

عسگری در ادامه توضیحاتی درباره هفت قطعه آلبوم بی فاصله ارائه کرد و گفت: قطعه اول آلبوم رهگذار نام دارد که از دو بخش اورتور و اصلی تشکیل می گردد و هر دو بخش، هفت ضربی است. نگاه من در زمان ساخت این قطعه، تجسمِ راه رفتن در یک بازار قدیمی و صداهایی بود که در چنین موقعیتی به گوش انسان می رسد. قطعه دوم تک نوازی عود به وسیله شهرام غلامی است که به معرفی تم شروعین قطعه سوم یعنی سرگشته می پردازد. سرگشته روایتی از زندگی مولاناست؛ از زمانی که در سرگشتگی و ناامیدی در جست وجوی معشوق است، تا زمانی که شمس از راه می رسد و مولانا پایکوبی کنان و پای کوبان سماع می نماید.

وی ادامه داد: پایکوبی باد قطعه چهارم آلبوم است که عود در آن قوی تر از سازهای دیگر است و به یاد استاد منصور نریمان ساخته شده است. قطعه پنجم بی فاصله نام دارد که یک قطعه سازی محسوب می گردد و به اسم یک اثر آوازی برای چند صدا و چند خواننده تنظیم شده است. قطعه بازگشت را روی بستر آوایی همایون تازه بنا گذاشتم که بعد از آن به همایون قدیم بازگشت می یابد. آخرین قطعه آلبوم هم صبح خیزان نام دارد که بر اساس شعر حصار استاد هوشنگ ابتهاج، روی گام تعدیل شده همایون ساخته و برای ارکستر عظیم تنظیم شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که آلبوم بی فاصله مورد توجه اهالی موسیقی و مخاطبان قرار گیرد.

نوازندگان آلبوم بی فاصله: انتشار آلبوم موسیقی بی حامی اقتصادی؛ تنها با عشق

بعلاوه حمید قنبری مشاور هنری و نوازنده تنبک این آلبوم اسم کرد: برای فراوری بی فاصله با مسائل پرشماری روبه رو بودیم، اما جای خوشحالی است که مجید عسگری همه این مسائل را پشت سر گذاشت و این آلبوم را به پایان رساند.

علیرضا دریایی هماهنگ نماینده ارکستر زهی و نوازنده کمانچه در این آلبوم هم گفت: اینکه چنین آلبومی در این شرایط بدون حامی اقتصادی منتشر می گردد، اتفاق عظیمی است و به اعتقاد من این امر فقط با عشق و علاقه میسر شد.

وحید تاج: بی فاصله تجربه تازه ای برای من بود

در ادامه وحید تاج خواننده آلبوم بی فاصله ضمن تشکر از حاضران اسم کرد: این آلبوم برای من تجربه متفاوتی بود، چرا که در آلبوم های دیگر تصانیف و آوازها را تک صدایی می خواندم، اما در این آلبوم مجید عسگری قطعات را -چه در سازها و چه برای خواننده- چندخطی نوشته بود. بنابراین قطعات را با مهسا دامرودی اجرا کردیم و این برایم تجربه جالبی بود، چرا که تا به حال آلبومی که چندخطی باشد، در کارنامه ام نداشته ام.

وی اضافه کرد: من در ضبط بسیار وسواسی هستم و آقای عسگری هم نت به نت را با دقت نوشته بودند. ایشان علاوه بر هنر آهنگسازی و نوازندگی، شاعر بسیار خوبی است و از همکاری با ایشان لذت بردم.

مهسا دامرودی همخوان این آلبوم هم بیان نمود: همکاری با استادان موسیقی برایم باعث افتخار بود. به اعتقاد من آهنگسازانی که قطعات خود را چندصدایی می نویسند و به خوانندگان زن فرصت می دهند، کار مهمی می نمایند. از آقای عسگری برای این همکاری تشکر می کنم و امیدوارم صدای زنان در فضای موسیقی ایران بیشتر شنیده گردد.

آلبوم موسیقی بی فاصله به آهنگسازی مجید عسگری و خوانندگی وحید تاج در هفت قطعه فراوری و منتشر شده است. سه قطعه از این آلبوم بی کلام و قطعات دیگر بر اساس اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج و مجید عسگری ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1821

به "آلبوم موسیقی بی فاصله رونمایی شد، وحید تاج: اولین آلبوم چند خطی ام را تجربه کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلبوم موسیقی بی فاصله رونمایی شد، وحید تاج: اولین آلبوم چند خطی ام را تجربه کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید