آشنایی با روش های طراحی و تزیین اتاق مهمان در منازل مسکونی

به گزارش مجله پارمیسفان، در فصل تابستان احتمال اینکه مسافرانی از نقاط خارج شهر محل سکونتتان داشته باشید بسیار زیاد است. به همین خاطر معمولا در این فصل بیشتر خانه دارها به فکر تزیین اتاق مهمان خود می افتند. در این پست با کالکشنی بسیار زیبا و شیک از دکوراسیون اتاق مخصوص مهمانان آشنا خواهیم شد که سرشار از جزئیات و احترام هستند. دکوراسیون این اتاق ها تمام ویژگی های یک اتاق کامل و مرتب را دارد اما از طرفی به هیچ عنوان پر خرج نیستند و هزینه زیادی روی دستتان نمی گذارند. با دقت در شکل های زیر متوجه می شوید که چه چیزهای باید در اتاق مهمان وجود داشته باشد و چه چیزهای تفاوت واقعی را در دکوراسیون ایجاد می نمایند. دریافت این نکات ساده است فقط کمی به دقت بیشتر احتیاج دارد.

آشنایی با روش های طراحی و تزیین اتاق مهمان در منازل مسکونی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بدون شک مهمترین بخش اتاق مهمان، تخت خواب است، جایی برای خواب و استراحت میهمانان تازه از راه رسیده که خستگی را از تن خود سریعتر بدر نمایند. برای عملی کردن چنین هدفی تهیه سرویس خواب مناسب مانند بالش، تشک و لحاف از همه چیز مهم تر هستند. قرار دادن تعدادی کوسن کوچک و یک روتختی شیک می تواند دیزاین تخت خواب را بی نهایت زیبا و خواستنی تر کند. البته اگر اتاق فضای کافی دارید سعی کنید از دو تخت خواب بجای یک عدد بهره ببرید تا مهمانان فضای راحت تری برای خواب داشته باشند. برای راحتی بیشتر مهمانان می توانید بین دو تخت خواب، پرده ریلی یا پارتیشنی متحرک نصب کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم مهم ترین بخش یک اتاق شیک برای مهمانان، تخت خواب مناسب است. هدف اول خود در تزیین و چیدمان تخت خواب را باید به روی راحتی بگذارید، انتخاب تشکی مناسب و راحت در کنار بالش های نرم و تمیز مهم ترین عوامل هستند، سعی کنید بالش های اضافی نیز بروی تخت خواب قرار بدهید تا علاوه برا زیبایی بیشتر دکوراسیون، فضای خواب راحت تری برای مهمانان خود فراهم نموده باشید. در شکل زیر مشاهده می کنید قرار دادن دو بالش و دو بالشتک هر کدام با رنگ های متفاوت و نزدیک به یکدیگر چقدر چیدمان تخت خواب را تمیز و راحت نشان می دهد.

برای راحتی بیشتر دوستان و مهمانانی که بیشتر از یک نفر هستند قرار دادن تخت خواب های جداگانه ایده بهتری خواهد بود. لازم نیست از تخت خواب های عظیم تک نفره بهره ببرید، تخت خواب های تک نفره سایز کوچک برای چنین فضاهایی گزینه بسیار مناسب تری هستند زیرا هم فضای راحتی برای استراحت فراهم می نمایند و هم رفت و آمد در اطراف تخت آزادانه تر انجام می گردد. دو تخت خوابی که در شکل زیر مشاهده می کنید دقیقا ویژگی تخت کوچک و مناسب برای اتاق مهمان را دارا هستند. روتختی، بالش و کوسن ها نیز با هوشیاری تمام انتخاب و چیده شده اند.

بخش مهم دیگر در تزیین دکوراسیون اتاق مهمان توجه به فرش و قالی پهن شده در کف اتاق است. سعی کنید قالی را با توجه به سبک طراحی اتاق انتخاب کنید مثلا اگر تخت خوابی مدرن و ساده انتخاب نموده اید پهن کردن قالی به سبک مدرن با کمترین میزان نقش و نگار مانند مدل های تک رنگ ساده، بسیار مناسب خواهد بود. اگر مبلمان اتاق سبکی کلاسیک دارند، انتخاب فرش و قالی دست باف یا ماشینی با نقش گل و ترنج، زیبایی بیشتری به دکوراسیون اتاق می دهد. اگر فرش و قالی کوچکی خریداری نموده اید نحوه پهن کردن آن باید طوری باشد که پایه های پایینی تخت خواب کاملا روی فرش قرار بگیرد و فرش تا نصفه های زیر تخت را پوشش بدهد.

اگر هیچ ایده ای برای تزیین اتاق مهمان خود ندارید و گزینه های آورده شده در اینترنت و مجلات طراحی کمکی به شما نمی نماید کافی است دکوراسیون اتاق هتل مورد علاقه تان، که در سفر به یک شهر همواره آنرا انتخاب می کنید در نظر بگیرید. تمام آنچه را که از آن اتاق بخاطر دارید در اتاق خانه خود پیاده کنید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت. هتل ها بهترین مکان برای ایده گیری در طراحی دکوراسیون اتاق مهمان هستند که البته هدفشان با هدف کاری که ما می خواهیم انجام بدهیم نیز یکسان است.

بسیاری از طراحان توصیه می نمایند برای اینکه از دیزاین مناسب اتاق مهمان خود مطمئن شوید، باید یک شب را در آن سپری کنید تا تجربه ای کامل کسب نموده و بر همه چیز اشراف داشته باشید. تنها با این کار است که متوجه می شوید اتاق خواب راحت است یا خیر، برای مثال در شبی که گذارندید ممکن است متوجه شوید عنصر مهمی مانند پرده ای بهتر برای پنجره اتاق لازم است زیرا هنگام صبح نور آفتاب خیلی زود شما را از خواب بیدار می نماید در این صورت پرده ای مناسب نصب خواهید کرد یا اگر مدل نصب شده نامناسب است آنرا با پرده ضخیم تری جایگزین می کنید.

در ادامه با مدل های بیشتری آشنا خواهید شد:

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

دکوراسیون اتاق پذیرایی با چیدمانی مناسب برای آپارتمان ها

چیدمان مرتب در خانه / راه های نظافت خانه در مدتی کوتاه

مدل های جدید میز پذیرایی شیک و زیبا بهمراه چیدمان اطراف آن

مدل ظرف میوه خوری در انواع شیشه ای، فلزی و پلاستیکی

تزیین اتاق مهمان

منبع: اتاق
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1287

به "آشنایی با روش های طراحی و تزیین اتاق مهمان در منازل مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش های طراحی و تزیین اتاق مهمان در منازل مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید