آخرین وضعیت صادرات و واردات سیگار، تنباکو و توتون

به گزارش مجله پارمیسفان، آخرین وضعیت واردات رسمی و صادرات محصولات دخانی اعم از سیگارت، توتون، تنباکوی سنتی و تنباکوی معسل اعلام شد.

آخرین وضعیت صادرات و واردات سیگار، تنباکو و توتون

به گزارش خبرنگاران، میزان واردات رسمی سیگار طی دو ماهه نخست امسال همانند فروردین صفر بود و این در حالی است که میزان صادرات آن طی 60 روزه ابتدایی امسال معادل 550 میلیون نخ بوده است. لازم به ذکر است میزان واردات رسمی سیگار در مدت مشابه سال قبل برابر 500 و میزان صادرات نیز در همین بازه زمانی 150 میلیون نخ بوده است.

میزان صادرات تنباکوی سنتی تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال 38 هزار کیلوگرم بود که نسبت به میزان صادرات انجام شده در مدت مشابه سال گذشته رشدی 3700 درصدی داشته است و تنباکوی معسل با صادرات 34 هزار کیلوگرمی طی همین مدت زمانی رشدی 161.5 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه می نماید.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگاران قرار داده گردیده است، درمورد توتون خاطر نشان کرد که میزان صادرات آن طی 60 روزه نخست امسال معادل 20 هزار کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 87.2 درصدی را در پی داشته است. درمورد واردات تنباکوی معسل هم وضعیت به گونه ای است که میزان واردات این محصول طی دو ماهه نخست امسال 750 تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی 67.2 درصدی داشته است.

وضع موجود واحدهای فعال دخانی نیز تا خاتمه اردیبهشت ماه امسال به گونه ای است که تعداد واحدهای فعال سیگارت سازی 18 مورد و تعداد واحدهای فراوری تنباکو 28 مورد است. در عین حال تعداد توزیع کنندگان کالاهای دخانی حقیقی در سراسر کشور 1062 مورد و تعداد توزیع کنندگان حقوقی 78 مورد بوده است که جمعا از وجود 1140 واحد توزیع کننده کالای دخانی خبر می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 26

به "آخرین وضعیت صادرات و واردات سیگار، تنباکو و توتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت صادرات و واردات سیگار، تنباکو و توتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید