هایکو ماس: اتحاد در برابر چین به نفع اروپاست

به گزارش مجله پارمیسفان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اروپا در بروکسل گفت به نفع اروپاست که در برابر چین، متحد و با هم باشد.

هایکو ماس: اتحاد در برابر چین به نفع اروپاست

به گزارش، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: چین، شریک مهم اروپا محسوب می گردد و ما از مناسبات خوبی با چین برخورداریم.

وزیر امورخارجه آلمان گفت: به نفع همه ما در اروپاست که در برابر چین، متحد و با هم باشیم.

وی تاکید نمود: برای آنکه بتوانیم منافع و ارزشهایمان را در برابر چین نمایندگی کنیم، کاملا مهم است که مناسبات خود (با چین) را در قالب اتحادیه اروپا سازماندهی کنیم نه کشور به کشور. طبیعی است که ما مشاهده می کنیم چین هم منافع راهبردی اش را به وسیله سیاست های مالی نمایندگی می نماید و به همین علت است که ما در این زمینه نباید ساده لوح باشیم. از نظر من، اجرای طرح های بزرگ زیرساختی نظیر توسعه شبکه تلفن همراه نسل پنجم با توجه به کوشش های انجام شده با چینی ها از اهمیت برخوردار است.

ماس اضافه کرد: صحبت درباره همکاری با چین، موضوعی است که همیشه در درون اتحادیه اروپا در موردش مذاکره می گردد. ما هم به ویژه با چینی ها یک راهبرد برای ارتباطات (مخابراتی) داریم و بنابراین معتقدم که این به نفع هیچکدام از کشور های اروپایی نیست که توجهی به مساله انسجام و هماهنگی در اتحادیه اروپا نداشته باشند. از این رو ما امروز می خواهیم در این باره نیز با هم صحبت کنیم و این، مساله ای است که بسیار برای ما مهم است. خلاصه باید بگویم که این به نفع همه ما (در اروپا) است که در برابر چین با هم باشیم.

با تور چین همراه بشید.

هایکو ماس سپس در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که پرسید تمدید احتمالی زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت چه شرایط از سوی این اتحادیه صورت خواهد گرفت، بیان نمود: در درجه اول حتما ضروری است که بدانیم انگلیسی ها چه می خواهند و اینکه چه مدت زمانی برای خروج مد نظرشان است و چطور باید برای این بازه (پیشنهادی)، تاریخ انقضاء تعریف کرد و خلاصه آنکه هدف از این تمدید خروج چیست؟ در واقع باید درباره این سئوالات صحبت کنیم. پیش از آنکه یک برگزیت سخت اتفاق بیفتد باید بدانیم که اساسا برگزیت سخت به چه معناست؟ معایب این نوع خروج، دو طرفه است.

وی درباره مدت زمان این تمدید احتمالی خروج انگلیس نیز گفت: باید در این زمینه با هم صحبت کنیم. اما هرچه این زمان به تعویق افتد به همان نسبت نیز مسائل دشوارتر می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 150

به "هایکو ماس: اتحاد در برابر چین به نفع اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایکو ماس: اتحاد در برابر چین به نفع اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید