نمازی بالاخره توافق کرد و تخفیف داد، رجب زاده شانس ماندن ندارد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران ، آنیتا پورحسینی،، ناکامی های ذوب آهن اصفهان در هفته های اخیر باعث شد هیات مدیره این باشگاه تصمیم به تغییر در کادرفنی بگیرد. آنها در ابتدا منتظر بودند تا امید نمازی استعفا دهد و برود اما این اتفاق نیفتاد. این مساله می توانست هزینه های سنگینی برای ذوب آهن به دنبال داشته باشد که در نهایت سعید آذری مدیرعامل باشگاه موفق شد در جلسه ای که با نمازی داشت، از او تخفیف کوچکی بگیرد و قرارداد را فسخ کند. بر این اساس، علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید انتخاب و معرفی گردید.

نمازی بالاخره توافق کرد و تخفیف داد، رجب زاده شانس ماندن ندارد

نمازی تخفیف داد، قرارداد فسخ شد

بعد از اینکه روند ناکامی های ذوب آهن اصفهان ادامه پیدا کرد و این تیم در تبریز با نتیجه سنگین 4 بر یک مقابل تراکتورسازی بازنده شد، هیات مدیره باشگاه ذوب آهن تصمیم گرفتند کادرفنی تیم را تغییر دهند. سعید آذری مدیرعامل باشگاه هم به خوبی می دانست دیگر نمی تواند از امید نمازی حمایت کند و با این روند، شرایط ذوب آهن بدتر از قبل هم خواهد شد. آن هم زمانی که در آستانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. بر این اساس، بعد از شکست سنگین ذوب آهن مقابل تراکتورسازی، آذری به رختکن تیم رفت و با اعضای تیم خداحافظی کرد. آذری با این کار می خواست نشان دهد دیگر کاری از دستش برای حمایت برنمی آید و بهتر است امید نمازی هم استعفا دهد اما نمازی تصمیمی برای استعفا نداشت. او در مصاحبه با ایران ورزشی هم با صراحت اعلام نموده بود: به هیچ وجه استعفا نمی دهم! با این مصاحبه، مسئولان باشگاه ذوب آهن اصفهان می دانستند که باید خودشان دست به کار شوند و دست به تغییر بزنند. در ابتدا از امید نمازی و دیگر اعضای تیم خواستند در تمرین حاضر نشوند. در آن روز تمرین بدون حضور کادرفنی برگزار گردید تا بلکه نمازی استعفا دهد اما باز هم خبری از کناره گیری نبود. این بار سایت باشگاه ذوب آهن اصفهان دست به کار شد و خبر جدایی اش را منتشر کرد اما امید نمازی باز هم باور نکرد و گفت می خواهد سر تمرین تیم برود و کارش را ادامه دهد. این در حالی بود که تمرین ذوب آهن در آن روز تعطیل شد. به هر حال باشگاه ذوب آهن هر ترفندی به کار می برد، خبری از استعفای امید نمازی نبود. بر این اساس، خبر را از روی سایت حذف کردند و تصمیم گرفتند با امید نمازی جلسه بگذارند تا با هم توافق نمایند. نمازی به همراه همسر و پدرش به جلسه با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان رفت. او در ابتدا برای ماندن در ذوب آهن مقاومت می کرد اما در نهایت کوتاه آمد و تصمیم گرفت برود. البته نه با استعفا. چراکه در این صورت نمی توانست مبلغ قرارداد خود را تمام و کمال بگیرد. به هر حال این جلسه ادامه پیدا کرد و صحبت ها ادامه داشت که در نهایت امید نمازی تصمیم گرفت به باشگاه ذوب آهن تخفیف بدهد. نمازی که با باشگاه ذوب آهن قرارداد دلاری بسته بود، در نهایت تصمیم گرفت 30 درصد به این باشگاه تخفیف بدهد و 70 درصد مبلغ قرارداد خود را بگیرد. اگرچه این تخفیف چندان مورد رضایت هیات مدیره باشگاه ذوب آهن نبود اما به هر حال باعث شد جدایی نمازی از ذوب آهن قطعی تا سرمربی جدید بدون هیچ مسئله ای معرفی گردد.

قرارداد ریالی در فدراسیون، دلاری در باشگاه

بعد از اینکه امید نمازی از ذوب آهن جدا شد، خبر رسید او به خاطر ریالی شدن قرارداد دلاری اش، قصد دارد از باشگاه ذوب آهن شکایت کند. در حالی که این مساله اجرایی نیست. اولا نمازی با ذوب آهن توافق کرد و جدا شد، ضمن اینکه طبق قانون همه قراردادها در فدراسیون فوتبال باید به ریال ثبت شوند.

امید نمازی زمانی که به ایران آمد، به باشگاه ذوب آهن اظهار داشت با توجه به اینکه شهروند آمریکا است و هزینه های فرزندانش در آنجا را تامین می نماید، قرارداد دلاری بسته گردد. در آن موقع قرارداد امید نمازی 200 هزار دلار ثبت شد که طبق دلار 4200 تومانی آن موقع، قرارداد او در فدراسیون فوتبال 840 میلیون تومان ثبت شد. در واقع طبق قانون فدراسیون فوتبال، قراردادی که در فدراسیون فوتبال ثبت شده بود 840 میلیون تومان بود اما قرارداد اصلی 200 هزار تومان ثبت شد. بر این اساس، ذوب آهن باید قراردادی که در باشگاه ثبت شده بود را اجرایی می کرد. بر این اساس باید 200 هزار دلار به امید نمازی برای برکنار کردنش پرداخت می شد که این مبلغ با توجه به تخفیف 30 درصدی به 1400 دلار رسید. با وجود این تخفیف و البته پایین آمدن نرخ دلار در چند روز اخیر، باز هم قرارداد امید نمازی میلیاردی شد که باشگاه ذوب آهن باید آن را پرداخت کند.

دستیاران نمازی هم رفتند، خرمگاه به ذوب می رود

با توجه به اینکه باشگاه ذوب آهن از کل اعضای کادرفنی به خاطر عملکردشان ناراضی بود، همه آنها را برکنار کرد. با این اتفاق، حالا دست علیرضا منصوریان برای انتخاب دستیاران جدید بازتر شد. منصوریان قرار است محمد خرمگاه و یک دستیار دیگر به اصفهان ببرد اما ظاهرا بقیه دستیاران را قرار است از اصفهان انتخاب کند. نکته جالب این است که خبر می رسد مهدی رجب زاده شانس چندانی برای بازگشت به کادرفنی ذوب آهن ندارد که کمی عجیب است.

11-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 95

به "نمازی بالاخره توافق کرد و تخفیف داد، رجب زاده شانس ماندن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمازی بالاخره توافق کرد و تخفیف داد، رجب زاده شانس ماندن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید