محرومیت دو داور از قضاوت در لیگ برتر والیبال

به گزارش مجله پارمیسفان، رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال با بیان اینکه تاکنون دو داور از قضاوت در لیگ محروم شده اند، گفت: تیم های مهمان می توانند با پرداخت هزینه از سازمان لیگ درخواست داور خط نمایند.

محرومیت دو داور از قضاوت در لیگ برتر والیبال

ابراهیم فیروزی، رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص وضعیت داوری این دوره از رقابت های لیگ برتر که با اعتراضات زیاد بازیکنان و کادر فنی تیم ها در بیشتر بازی ها همراه بوده است، اظهار کرد: من به عنوان رییس کمیته داوران به عملکرد داوران نمره خوب و خیلی خوب می دهم. در تمام بازی های لیگ برتر، داوران خط از داوران ملی و درجه یک هستند، اما امیدوارم هر چه زودتر سازمان لیگ تیم ها را ملزم به تجهیز سالن هایشان به دستگاه ویدئو چک نمایند.

او در خصوص این مسائل که بیشتر سرمربیان و بازیکنان نسبت به رای داوران خط که اغلب بومی شهر میزبان هستند اعتراض دارند، گفت : استفاده از داوران خط بومی نکته ای است که در آیین نامه سازمان لیگ وجود دارد و خلاف قانون عمل نشده است، اما در همان آیین نامه آمده است که تیم های مهمان می توانند با پرداخت هزینه از سازمان لیگ درخواست داور نمایند. تیم ها می توانند چهار تا پنج روز پیش از شروع دیدارشان به سازمان لیگ اعلام نمایند که می خواهند داوران دیگری دیدارشان را قضاوت نمایند.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا در 10 هفته گذشته داوران دچار محرومیت شده اند، گفت : در طول این 10 هفته تنها دو مورد محرومیت از بازی داشتیم که نمی توانم اسامی آنها را بگویم، اما هر دو داور به خاطر قضاوتشان در لیگ برتر محروم شده اند.

ابراهیم فیروزی در سرانجام درباره این که آیا در مراحل پلی آف و سرانجامی باز هم از داوران خط بومی در بازی ها استفاده می گردد؟ اظهار کرد: برای مرحله پلی آف قرار است جلسه ای برگزار گردد و باید تصمیم بگیریم که فدراسیون داوران را انتخاب می نماید یا تیم های مهمان. اما برای مراحل نیمه نهایی و فینال قطعا کمیته داوران تمامی داوران را با دقت زیاد انتخاب می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 103

به "محرومیت دو داور از قضاوت در لیگ برتر والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت دو داور از قضاوت در لیگ برتر والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید