زهرا سروی: با وجود کسب 2 مدال المپیک جوانان باز هم حاصل زحمات خود را دریافت نکردیم، اگر خودخواهی نباشد به دنبال کسب 3 مدال بودیم

به گزارش مجله پارمیسفان، زهرا سروی، نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: با وجود کسب 2 مدال از 3 فرصت در المپیک جوانان اما باز هم آنچه حاصل آن همه زحمت بود حاصل نشد.

زهرا سروی: با وجود کسب 2 مدال المپیک جوانان باز هم حاصل زحمات خود را دریافت نکردیم، اگر خودخواهی نباشد به دنبال کسب 3 مدال بودیم

زهرا سروی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص موفقیت تیم تکواندو دختران در المپیک جوانان آرژانتین گفت: بعد از مسابقات جهانی تونس با کادرفنی تیم جوانان تمام هم و غم خود را گذاشتیم تا تکلیف خود را در این میدان بزرگ المپیک روشن کنیم. با وجود کسب 2 مدال از 3 فرصت اما باز هم آنچه حاصل آن همه زحمت بود حاصل نشد. متاسفانه مهلا مومن زاده به آنچه حقش بود دست پیدا نکرد و با ناداوری از رسیدن به مدال بازماند.

وی توضیح داد: ما برای حضور در مسابقات المپیک، گذشته از کار فنی تدارکاتی، سعی کردیم هر آنچه در علم روز جهان وجود دارد را برای این تیم مهیا کنیم. در بحث روانشناسی شرایط حضور دکتر واعظ را به عنوان یکی از بهترین روانشناسان فراهم کردیم. بچه ها مرتب با پزشک تغذیه در ارتباط بودند. مشاور برنامه بدنسازی داشتیم و مدیر فنی این رده سنی را به کادر خود اضافه کردیم و در مجموع هر آنچه که باید پیش بینی می شد را پیش بینی کردیم و خدا را شکر نتیجه نیز حاصل شد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو با اشاره به توانایی مومن زاده برای کسب مدال و امکان تبدیل رنگ مدال نقره همتی به طلا گفت: همانطور که در یک وزن آقایان بی عدالتی صورت گرفت این اتفاق در بخش بانوان و در حق مهلا مومن زاده نیز تکرار شد. مدال طلا نیز در مشت کیمیا همتی بود، اما کسب نتیجه در راند طلایی به عوامل مختلفی بستگی داشت. از طرفی فاصله دیدار نیمه نهایی و فینال همتی بسیار نزدیک بود و او بعد از دیدار سنگین مقابل نماینده روسیه فرصت کافی برای ریکاوری را نداشت تا به مدال طلا نرسد و سهم ما کسب یک مدال طلا و یک نقره باشد.

سروی با اشاره به پیگیری فدراسیون تکواندو در خصوص ناداوری دیدار مهلا مومن زاده گفت: فدراسیون در حال مکاتبه و پیگری های لازم در خصوص خطای داوری دیدار مومن زاده است. وقتی سرداور آغاز به شمارش ناک دان می نماید، طبق قانون اجازه ندارد بعد از یک شماره دیگر این کار را انجام ندهد. قاعده این کار این بود داور تا شماره چهار می شمرد و بعد تصمیم می گرفت ادامه ندهد و یا اینکه تا شماره 8 و ناک دانی ادامه می داد و بعد از سایر داوران استعلام می گرفت. اگر نظر داوران روی امتیاز نبود هم تقاضای ویدیو چک می کرد و بدون شک امتیاز صورت مهلا محاسبه می شد. ضربه به قدری واضح بود که همه تماشاگران حاضر در سالن واکنش نشان دادند، اما با این حال باز هم ما امیدوار هستیم این موضوع اشتباه داوری باشد و مسئله دیگر دخیل نباشد.

وی با تقدیر از زحمات اعضای کادرفنی و کوشش بازیکنان تیم ملی جوانان مطرح نمود: باید از کوشش و غیرت دختران تکواندو ایران و کوشش های شبانه روزی فاطمه صفرپور تشکر کنم. در این 4 ماه چیزی نبود که ما درخواست آن را از رئیس فدراسیون تکواندو داشته باشیم و آن عملی نگردد. اردوی مشترک با تیم روسیه برای ما خیلی خوب بود و بچه ها روی بدنسازی نیز با تمرکز ویژه تری کار کردند تا در نهایت با همدلی تیم شرمسار مردم نشوید.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در خصوص پیش بینی خود برای کسب 2 مدال بانوان در المپیک جوانان گفت: شاید خودخواهی باشد که بگویم که ما به دنبال سه مدال بودیم اما واقعا به دنبال این بودیم که یک درصد هم خطا در کار خود نداشته باشیم و آنچه را در توان داشتیم به کار گرفتیم. قطعا کار یلدا ولی نژاد و کیمیا همتی ارزشمند بود اما ما مهلا مومن زاده را صد در صد فینالیست می دیدیم و باور حضور هر بازیکن در دیدار نهایی را داشتم.

سروی در پاسخ به این سوال که چقدر می توان امیدوار بود مدال آوران المپیک آرژانتین مسیر کیمیا علیزاده را برای کسب مدال المپیک طی نمایند، گفت: حضور این بازیکن در المپیک 2020 هم دور از دسترس نیست و در فدراسیون تکواندو نیز شایسته سالاری حاکم است. اگر ورزشکاری از لحاظ رده سنی امکان حضور در تیم های اعزامی برای کسب سهمیه را داشته باشد و در انتخابی ها نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد جزو ترکیب ما قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت و گو با خبرنگاران اعلام نمود: واقعا بچه ها به خودباوری کسب مدال های بزرگ رسیدند و پشتوانه وجود دارد، اما یک مقدار شرایط سنی که تغییر می نماید کار متفاوت و چند برابر سخت تر خواهد شد. رقابت با بازیکنانی که میادین زیادی را پشت سر گذاشتند و تجربیات زیادی دارند کار راحتی نیست و ما نیز به دلیل شرایط اقتصادی شاید در بخشی از تورنمنت ها امکان حضور را نداشته باشیم و شاید باعث گردد در رده بانوان از تکواندو جهان فاصله بگیریم. این شرایطی است که مخصوص همه کشور است و فقط شامل تکواندو نیست. فاطمه صفرپور: می خواستیم حق خود از مسابقات جهانی تکواندو را در المپیک بگیریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 72

به "زهرا سروی: با وجود کسب 2 مدال المپیک جوانان باز هم حاصل زحمات خود را دریافت نکردیم، اگر خودخواهی نباشد به دنبال کسب 3 مدال بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زهرا سروی: با وجود کسب 2 مدال المپیک جوانان باز هم حاصل زحمات خود را دریافت نکردیم، اگر خودخواهی نباشد به دنبال کسب 3 مدال بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید