دغدغه های شورایِ شهرِ بی شهردار

به گزارش مجله پارمیسفان، خبرنگاران- گروه استانها - زهرا آقایی: بی تعارف؛ ما یک شورای شهر 11 نفره نداریم، بلکه دو شورای 5 و 6 نفره داریم که دغدغه شان توازن قدرت در تقسیم پست هاست نه مشکلات شهری!

دغدغه های شورایِ شهرِ بی شهردار

از مصائب شهر بی شهردار در این مدت همه خبر دارند؛ همه هم به خوبی واقفند که سرپرست هرچقدر هم کوشش کند نمی تواند امورات را به جای شهردار به خوبی و ظرافت بچرخاند و دود این تعلل شورای شهری ها فقط به چشم مردمی می رود که به آنها اعتماد نموده اند.

بیشتر از نیمی از فرصت 90 روزه شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب شهردار گذشت؛ هرچند کار خاصی هم هنوز انجام نگردیده و ظاهرا اعضای محترم دغدغه های دیگری فراتر از انتخاب شهردار دارند.

حتی تعهد ضمنی امضادار اعضا نیز نتوانست امیری تنها گزینه شهرداری را روی صندلی این پست بنشاند و برخی از آنها با پس دریافت امضاهایشان این تعهد را زیر پا گذاشتند و قرار و مدارهایشان کلا بهم ریخت!

انگار شورای شهر باز هم در گیر و دار تنش های فرسایشی افتاده است که در 6 جلسه برگزار گردیده با موضوع دستور کار شهردار تنها در کش و قوس درخواست انصراف از تنها گزینه رسمی تصدی شهرداری هستند و هیچ کار مفیدی هم نتوانسته اند انجام دهند.

موکول کردن انتخاب شهردار به بعد از برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای شهر تمام امیدها را برای یک انتخاب درست و منطقی گرفت؛ با این کار شائبه بده-بستان و باج دادن هم که نقل محافل عمومی و رسانه های استان است تقویت شد.

هرچند از همان ابتدا هم تعیین بود که شهردار تا بعد از تعیین شدن رییس شورا انتخاب نمی گردد و این روال معمول در شورای شهر تکرار می گردد؛ روالی غیرمعمول که برای ما دیگر معمولی گردیده است!

بی رقیب بودن رییس جدید شورای شهر و کسب اکثریت آرا و جمع بندی جلسه انتخاب هیئت رییسه در کمتر از نیم ساعت حدس و گمانه های یک معامله بین طیف اکثریت و اقلیت شورا را برای تقسیم دو پست ریاست شورای شهر و شهرداری تشدید کرد!

اما رییس جدید شورای شهر که تنها کاندید رسمی تصدی شهرداری است بعد از انتخاب شدنش خاطرنشان کرد که همچنان برای شهردار شدن مصر است؛ اتفاقی که دیگر بعید است بیفتد.

راستی هیچکس هم اصلا نپرسید رییس سابق شورای شهر که شورا را برای کرمانشاه مضر می دانست چرا بعد از کناره گیری اش برای انتخابات هیئت رییسه هیچ گزارش عملکردی به مردم نداد و با گفتن هیچ کاری برای مردم انجام ندادیم! از زیر تیغ انتقادات فرار کرد.

شورای شهری ها که در همان گام اول هم پُرحاشیه ظاهر شدند، حالا در انتخاب شهردار ظاهرا به مشکل برخورده اند؛ از یکسو تک گزینه رسمی که حالا رییس شورای شهر گردیده کنار نمی کشد و از سوی دیگر کاندیداهای مطرح گردیده هنوز معلوم نیست که آیا اصلا تمایل و برنامه ای برای شهردار شدن دارند یا نه؟!

حالا قرار است این گره کور انتخاب رییس بلدیه که به انتخاب هیئت رییسه موکول گردیده بود باز گردد؛ گزینه هایی که تا قبل از این در سایه یک نام قرار گرفته بودند و اقدام نمی کردند به پیشنهاد اعضای شورای شهر یکی یکی مطرح می شوند، ولی فقط مطرح می شوند نه در شورا حضور می یابند و نه خبری از ارائه برنامه است.

اما این روندی که شورای شهر برای انتخاب هفتادونهمین شهردار کلانشهر کرمانشاه در پیش گرفته است نشان می دهد که باز هم یک شهردار 6 ماهه و یکساله بر کرسی شهرداری جلوس خواهد نمود.

این تزلزل کرسی ریاست شهرداری که جز فرصت سوزی دوباره هیچ عایدی برای مردم ندارد و حتی باعث گردیده تا توانمندترین مدیران هم در این صندلی به عنوان عالی ترین مقام این نهاد اجرایی نتوانند عملا کار خاصی انجام دهند و به نظر این بار هم هیچ تفاوتی با دوره های قبل نخواهد داشت.

حالا اما با به حاشیه رفتن مشکلات شهر و پررنگ شدن حاشیه ها در این پارلمان محلی، باید دید شورانشینان سیاست زده سرِ چه گزینه ای برای سپردن سرنوشت یک میلیون شهروند به تفاهم می رسند...

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 17

به "دغدغه های شورایِ شهرِ بی شهردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های شورایِ شهرِ بی شهردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید