خوزستان رتبه نخست صرفه جویی در مصرف برق را کسب کرد

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، محمود دشت بزرگ با بیان آنکه همکاری بی نظیری در مدیریت مصرف برق در استان شکل گرفته بود و از امروز ساعت کار ادارات به روال عادی برگشته است، گفت: خوزستان در تابستان امسال رتبه اول صرفه جویی مصرف برق را در کشور به دست آورد و این تنها با برنامه ریزی مدیران صنعت برق استان و همکاری مدیریت ارشد استان، مردم و رسانه ها قابل دستیابی بود.

خوزستان رتبه نخست صرفه جویی در مصرف برق را کسب کرد

وی با بیان اینکه بر خلاف سال های گذشته برای اولین بار در تاریخ، پیک مصرف برق خوزستان در تابستان 97 منفی بوده است، توضیح داد: بر خلاف دیگر استان ها، خوزستان هیچگونه خاموشی برنامه ریزی گردیده ای نداشت چرا که مردم خود پیش قدم شدند و صرفه جویی لازم در مصرف برق را داشته اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اعلام کرد: مطابق سال های قبل و گرمای هوا، پیش بینی رشد پنج درصدی در مصرف برق را داشته ایم که با صرفه جویی های اجرا شده نه تها با افزایش مصرف روبرو نشدیم بلکه کاهش سه درصدی را نیز داشته ایم؛ اگر این کاهش مصرف صورت نمی گرفت و پیش بینی رشد پنج درصدی عملی می شد نیازمند احداث یک نیروگاه 1000 مگاوات آمپری برای جبران کمبود فراوری در استان بوده ایم.

دشت بزرگ اضافه نمود: این موفقیت در عبور از پیک مصرف برق در شرایطی اتفاق افتاده که به دلیل خشکسالی و کاهش آورد سدهای فراوری برق آبی، عملا سهم فراوری این نیروگاه ها از ابتدای سال تا خاتمه تیرماه تنها 20 درصد از کل انرژی فراوریی بوده است.

وی با بیان اینکه از پیک بحرانی مصرف برق تابستان 97 با موفقیت عبور نموده ایم و این موفقیت مرهون همکاری ادارات، صنایع به ویژه مردم در مدیریت مصرف است، اضافه نمود: در کنار صرفه جویی های اجرا شده، بخشی از کمبود فراوری برق در استان از طریق خطوط تبادلی که قبلا ظرفیت آن را ایجاد نموده بودیم تامین شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 37

به "خوزستان رتبه نخست صرفه جویی در مصرف برق را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان رتبه نخست صرفه جویی در مصرف برق را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید