انتقاد از هرج و مرج اطراف تئاتر شهر

به گزارش مجله پارمیسفان، یک منتقد، پژوهشگر و کارگردان تئاتر با انتقاد از هرج ومرج ایجادشده در اطراف تئاتر شهر گفت: باید به صورت علمی از متدهای روز در خصوص تبلیغات محیطی برای مجموعه های فرهنگی بهره برد.

انتقاد از هرج و مرج اطراف تئاتر شهر

روح الله جعفری کارگردان نمایش ریچارد سوم اجرا نمی گردد که در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص چادرهایی که در اطراف تئاترشهر از سمت شهرداری دائر گردیده است، اظهار کرد: از هر اثر فرهنگی هنری که به صورت میراث ملی - چه مادی و چه معنوی- برای ما به یادگار باقی مانده، باید مراقبت های ویژه ای گردد. این اثر فرقی ندارد که یک بنا باشد یا یک اندیشه که در یک کتاب به وسیله خالق اش ثبت گردیده است.

این استاد دانشگاه، با انتقاد از هرج ومرج ایجادگردیده در اطراف تئاتر شهر گفت: باید به صورت علمی از متدهای روز در خصوص تبلیغات محیطی برای مجموعه های فرهنگی بهره برد، اما نه تنها در شهری که در آن زندگی می کنیم، شاهد استفاده تخصصی از تبلیغات محیطی نیستیم بلکه به داشته های فرهنگی و مکان های فرهنگی خود نیز بی توجه هستیم و اصلاً به فکر حفظ آن ها نیستیم. وقتی افراد با نگاه های غیرتخصصی به حوزه های فرهنگی ورود پیدا می نماید، نتیجه عملکرد آن ها، دامن زدن به آشفتگی و اغتشاش فرهنگی است.

او ادامه داد: شهرداری به عنوان یکی از متولیان حفظ این آثار ملی، باید از آن ها به بهترین شکل ممکن مراقبه کند. داشتن چنین تفکری باید در دستور کار نهادها و ارگان ها، از جمله شهرداری قرار بگیرد.

جعفری گفت: متأسفانه مجموعه تئاترشهر به لحاظ تعرض های محیطی که این روزها شاهد آن، آن هم به شکل فجیعی هستیم، حال خوبی ندارد. دست فروشان، معتادان، چادرها (که به صورت سازماندهی گردیده) و... در پیرامون مجموعه هستند، یک اغتشاش محیطی را برای این بنا به وجود آورده اند. این اغتشاش شکل گرفته گردیده، مخاطب را گریزان از آمدن به این مجموعه نموده و می نماید.

این پژوهشگر و منتقد حوزه هنرهای نمایشی با بیان این که در مکان های فرهنگی شهر تهران، تمرکز و اراده و برنامه ای برای معرفی این مکان ها و همچنین کالاهای فرهنگی به نمایش درآمده در آن جا نیست، گفت: این بی برنامگی و نداشتن تخصص های لازمه در اداره امور شهری، باعث گردیده که متولیان تصمیم گیرنده، به جای روی آوردن به عقلانیت، احساسی گرایی را در دستور کار خود قرار دهند و خروجی آن، آشفتگی زننده ای است که اعتماد مخاطب را در وهله اول نشانه می رود و وقتی مخاطب اعتمادش از دست رفت، نمی توان از او انتظار داشت که از کالاهای فرهنگی استقبال کند.

جعفری در خاتمه تأکید کرد: شرم آور است که مجموعه تئاتر شهر در انحصار انواع و اقسام آلودگی ها درآمده و کسی به فکر هم نیست. اگر فکری برای زدودن این آلودگی ها نگردد، فاجعه رخ می دهد، کما این که فاجعه اتفاق افتاده و آقایان مسئول، نمی خواهند بپذیرند که در انجام وظایف خود، کوتاهی نموده و ناموفق بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 13

به "انتقاد از هرج و مرج اطراف تئاتر شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از هرج و مرج اطراف تئاتر شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید