استانی شدن انتخابات مجلس بسترسازدستیابی احزاب به صندلی مطلوب است

به گزارش مجله پارمیسفان، به گزارش خبرنگاران، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای اداری امسال استان مرکزی در اراک گفت: کلیات استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، در مجلس به تصویب رسیده که از جمله مزیت های این مهم، این است که نوع دیدگاه ها نسبت به اداره کشور متفاوت می گردد.

استانی شدن انتخابات مجلس بسترسازدستیابی احزاب به صندلی مطلوب است

وی اضافه کرد: این مساله همچنین مشارکت بیشتر مردم را در پی دارد و با این همگرایی در استان ها، وحدت و انسجام و در نهایت سطح مطالبات بالاتر می رود و هدف این است که از ظرفیت استان بیشتر استفاده گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: اصلاح قانون استفاده حداکثری از فراوریات و خدمات در مجلس در دست آنالیز است که این اصلاحیه می تواند زمینه حمایت از صنایع و فراوری داخلی را بیش از گذشته فراهم کند.

مقدسی بیان داشت: موضوع دیگری که در مجلس در پی تحقق آن هستیم، موضوع تفویض اختیار بیشتر به استان ها است. زیرا معتقدیم دولت متمرکز نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد و حتما باید تمرکززدایی صورت بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اعلام نمود: یکی از الزامات تمرکززدایی این است که مقامات استانی اختیارات ویژه ای داشته باشند. بنابراین در همین ارتباط بایستی در کل کشور استانداران از نظر وظایف و اجرای آن تقویت شوند و در مجلس هم به دنبال تحقق این هم مهم هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: نکته ای که قابل ذکر می دانم اینکه، مصوبات جلسات استان گاها توسط دستگاه ها به خوبی اجرا نمی گردد و برخی از مدیران برای اجرای مصوبات جلسات اهتمام نمی ورزند، در حالی که انجام اقدامات جدی و انقلابی و جهادی توسط مدیران در شرایط کنونی کشور یک ضرورت است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در مورد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اعلام نمود: همه ما وظیفه داریم با توجه به استراتژی که دشمن برای خودش تعریف نموده و نیت و قصدش تضعیف نظام جمهوری اسلامی است، مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را باشکوه تر از همیشه برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 129

به "استانی شدن انتخابات مجلس بسترسازدستیابی احزاب به صندلی مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانی شدن انتخابات مجلس بسترسازدستیابی احزاب به صندلی مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید