شروع انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز

به گزارش مجله پارمیسفان، بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز شنبه 27 مرداد ماه شروع خواهد شد و عدم انتخاب رشته محل توسط داوطلبان در مهلت معین گردیده به منزله انصراف از این مرحله بوده و افرادی که بنا به دلایلی از این مرحله جا مانده باشند، فرصت مجدد برای انتخاب رشته آنها در نظر گرفته نخواهد شد.

شروع انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز

به گزارش خبرنگاران، کارنامه علمی آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 97 روز دوشنبه 22 مرداد ماه در سایت مرکز سنجش اموزش پزشکی به آدرس https://www.sanjeshp.ir/ منتشر گردیده و حدود 32 و هزار نفر مجاز به انتخاب رشته می شوند که این آمار تقریبا 8 برابر ظرفیت است.

بنا بر این گزارش، دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس امکانات موجود، خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند. لذا داوطلبان جهت گرفتن اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نمایند. مرکز سنجش آموزش پزشکی در مورد ارائه یا عدم ارائه خوابگاه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت .

در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 80 هزار و 563 نفر ثبت نام نموده بودند که از این بین 56 هزار و 381 نفر حاضر در جلسه آزمون تعداد 32 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

کارنامه افراد شرکت نماینده شامل مشخصات فردی، سهمیه، معدل (براساس اعلام داوطلب)، نمره خام دروس امتحانی به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهمیه و رتبه کل داوطلب در بین کلیه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهمیه (رتبه آزاد) از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی در دسترس است.

در آزمون فوق نمره کل تراز داوطلب براساس معدل به میزان 20 درصد و نمره کتبی به میزان 80 درصد محاسبه گردیده است. بنابراین هرگونه مغایرت در معدل سبب لغو قبولی داوطلب خواهد شد. افرادی که معدل آنها مغایر با معدل درج گردیده در کارنامه است باید قبل از آغاز انتخاب رشته محل نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 97 در روزهای 14 و 15 تیرماه با حضور بیش از 75 هزار نفر در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 12

به "شروع انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخاب رشته آزمون ارشد پزشکی از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید