1200 تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می کنند

به گزارش مجله پارمیسفان، وزیر دفاع اندونزی بر این باور است که حدود 1200 تروریست داعشی هم اکنون در فیلیپین حضور دارند.

1200 تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع اندونزی امروز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین هستند که شامل شبه نظامیان خارجی نیز می شود. حدود 40 نفر از این تروریست ها، اتباع اندونزی هستند.

اظهارات وزیر دفاع اندونزی در شرایطی است که درگیری های خونین بین نیروهای ارتش فیلیپین و تروریست های داعش در شهر مراوی در جنوب فیلیپین همچنان ادامه دارد.

وزیر دفاع اندونزی خواستار همکاری گسترده بین کشورهای منطقه برای مقابله با تهدید داعش شد و گفت: شب گذشته به من اطلاع داده شده است که حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین حضور دارند و 40 نفر از آنها اهل اندونزی هستند.

تهدید ناشی از تروریسم به خصوص بازگشت صدها تروریست از کشورهای جنوب شرق آسیا از سوریه و عراق، این کشورها را در معرض خطرات بزرگی قرار داده است.

صدها تروریست مسلح از 23 ماه می تاکنون شهر مراوی در جنوب فیلیپین را تصرف کرده اند. اکثر جمعیت 200 هزار نفری این شهر را مسیحیان تشکیل می دهند. منابع آگاه اعلام کرده اند که هنوز 50 فرد مسلح کنترل این شهر را در دست دارند. در درگیری های 2 هفته گذشته بیش از 177 نفر کشته شده اند.

معاون وزیر دفاع فیلیپین نیز به اظهارات وزیر دفاع اندونزی واکنش نشان داد و گفت: آمار اعلام شده مربوط به حضور 1200 تروریست داعش در فیلیپین برای من تازگی دارد. من واقعا نمی دانم، آمارهای من نشان می دهد که حدود 250 تا 400 تروریست داعشی در فیلیپین هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 563

به "1200 تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 تروریست داعشی در فیلیپین فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید