یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم ، تفاوت قیمت ساختمان های ایمن با ناایمن باید ملموس باشد

به گزارش مجله پارمیسفان، شهردار تهران گفت: باید تفاوت قیمت در ساختمان هایی که اصول ایمنی در مقابله با زلزله را رعایت می نمایند با ساختمان های ناایمن، ملموس باشد.

یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم ، تفاوت قیمت ساختمان های ایمن با ناایمن باید ملموس باشد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در شرح جوانب زلزله 5.1 ریشتری در پایتخت، گفت: دو هفته گذشته زلزله ای در تهران به وقوع پیوست که هیچ خسارتی نداشت، اما مردم را نگران کرد و ما به این حادثه به مانند یک مانور نگاه کردیم.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران شهر تهران را با وجود اینکه در قانون جدید برای آن مسئولیت مستقیم نداریم، فعال کردیم و ورود دستگاه های مسئول در زمان بروز حادثه را خواستیم.

حناچی با اشاره به فعالیت نهادهایی مانند شرکت گاز در زمان بروز زلزله با ریشتر بالا، گفت: آتش سوزی ناشی از زلزله می تواند از خود زلزله خسارت بارتر باشد و به هر صورت ما باید یاد بگیریم که با زلزله زندگی کنیم و به بچه ها خود یاد دهیم که در زمان زمین لرزه به جای ترسیدن چه اقدامی انجام دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می کنید که در راه پله های بسیاری از ساختمان ها که تنها راه تردد و خروج از ساختمان است، دیواره ها از سنگ پوشیده شده اند که اگر این سنگ ها به درستی نصب نشده باشند در زمان بروز زلزله فرو می ریزند و به اصلی ترین مانع برای خروج ساختمان بدل می شوند.

شهردار تهران توضیح داد: تمام این ها جزئیاتی است که باید به آن توجه گردد و ما به جهت تدوین قوانین و کوشش برای اجرای آن ها اقدامات لازم را انجام می دهیم اما مهندسان ناظر، پیمانکاران، سازندگان و مردم در هنگام احداث ساختمان و خرید ملک باید به این جزئیات توجه نمایند و در کنار آن دولت و مسئولان در حوزه قوانین باید به گونه ای عمل نمایند که تفاوت قیمت در ساختمان هایی که به جزئیات ایمنی توجه می نمایند با گروهی که توجه نمی نمایند، ملموس باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1014

به "یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم ، تفاوت قیمت ساختمان های ایمن با ناایمن باید ملموس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم ، تفاوت قیمت ساختمان های ایمن با ناایمن باید ملموس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید