گرمترین تابستان تاریخ را گذراندیم ؛ هسته گنبد حرارتی روی ایران واقع شده بود ، رشد دما در کدام استان ها بیشتر است؟

به گزارش مجله پارمیسفان، میانه دمای کشور در هفت روز منتهی به 19 مرداد 1.2 درجه نسبت به بلند مدت افزایش را تجربه نموده است.

گرمترین تابستان تاریخ را گذراندیم ؛ هسته گنبد حرارتی روی ایران واقع شده بود ، رشد دما در کدام استان ها بیشتر است؟

به گزارش خبرنگاران، آنالیز داده های هواشناسی از دمای کشور در هفت روز منتهی به 19 مرداد 1402 نسبت به میانه بلندمدت بیانگر رشد 1.2 درجه ای میانگین دمای کشور در این بازه زمانی است.

بیشترین افزایش دمای ثبت شده در هفته روز منتهی به 19 مرداد 1402، نسبت به میانه بلندمدت، مربوط به استان اردبیل با افزایش 2.2 درجه ای است. پس از اردبیل نیز، سه استان شمالی کشور در گلستان، گیلان و مازندران به ترتیب 2.1، 1.9 و 1.8 درجه گرم تر از مدت مشابه سال گذشته بودند.

کمترین اندازه افزایش دما نیز مربوط به هرمزگان با افزایش 0.5 درجه ای قرار داد.

گرم ترین تابستان جهان را پشت سر گذاشتیم

به همین دلیل، سعید حیدریه، کارشناس اقلیم شناسی بیان کرد: تابستان امسال به لحاظ افزایش دما و بعلاوه پایداری جریان گرم، شرایط دشواری را به ثبت رساند.

این کارشناس مسائل اقلیمی تاکید نمود: موج افزایش دما در امسال جهانی بود و بر اساس داده های بین المللی گرمترین تابستان تاریخ را گذراندیم که هسته این گنبد حرارتی نیز روی ایران واقع شده بود.

تاثیر نامطلوب افزایش دما بر زیرساخت کشور

افزایش دما آثار نامطلوبی روی زیرساخت های کشور برجای می گذارد. برای مثال افزایش دما زمینه افزایش قابل توجه مصرف برق و ایجاد فشار مضاعف بر شبکه را فراهم می نماید.

بعلاوه کارشناسان اعتقاد دارند، افزایش دما با تاثیر بر میکروارگانیسم های حیاتی آثار زیان باری بر پدیده های طبیعی خواهد گذاشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2308

به "گرمترین تابستان تاریخ را گذراندیم ؛ هسته گنبد حرارتی روی ایران واقع شده بود ، رشد دما در کدام استان ها بیشتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمترین تابستان تاریخ را گذراندیم ؛ هسته گنبد حرارتی روی ایران واقع شده بود ، رشد دما در کدام استان ها بیشتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید