یاری پلیس آهنی به مهار کرونا در تونس ، روبوکاپ واقعی را ببینید

به گزارش مجله پارمیسفان، وزارت کشور تونس در کوشش برای اعمال قرنطینه در دوران شیوع کرونا از یک دستگاه پلیس آهنی برای شناسایی مردم و جریمه کردن خاطیان در خیابان های پایتخت بهره برد.

یاری پلیس آهنی به مهار کرونا در تونس ، روبوکاپ واقعی را ببینید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، این پلیس آهنی یا روبوکاپ موسوم به پی گارد از راه دور پایش می گردد و به دوربین های مادون قرمز و حساس به دمای بدن مجهز است و سیستم هشدار صوتی و نوری هم دارد. در تصاویری که وزارت کشور تونس از عملکرد پلیس آهنی منتشر نموده، این دستگاه به یک شهروند ناقض قانون قرنطینه چنین می گوید: اینجا چه می کنی؟ کارت شناسایی لطفا. مگر نمی دانی قرنطینه است؟

انیس صحبانی، خالق پلیس آهنی تونس و استاد دانشگاه پیر و ماری کوری سال 2015 این دستگاه را با هدف کاربرد در بازرسی های امنیتی ساخت. فراوری هر دستگاه روبوکاپ 100 تا 140 هزار دلار هزینه دارد و پیش از این بیشتر برای صادر کردن به خارج از مرزها و استفاده در ماموریت های امنیتی استفاده داشت. قرار است یک دستگاه دیگر از این پلیس های آهنی به بیمارستانی در پایتخت ارسال و برای آسان تر کردن برقراری ارتباط بیماران کرونا با خویشان استفاده گردد.

کاربران شبکه های اجتماعی در تونس از کارکرد پلیس آهنی استقبال نموده و تصاویر آن را در خیابان های پایتخت به اشتراک گذاشته اند. در یکی از این پست ها، صدای ضبط شده پی گارد از مردم و شهروندان می خواهد به قانون احترام بگذارند و برای کاهش ابتلا به کرونا و در امان ماندن جان انسان ها در خانه بمانند.

مقام های امنیتی و بهداشتی تونس برای مهار بحران شیوع کرونا منع رفت و آمد شبانه را از حدود 20 روز پیش اعمال کردند و پس از پنج روز، منع رفت و آمد سختگیرانه تر شد. از دوم مارس 14 نفر در این کشور شمال آفریقا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از جهان رفته و 455 نفر به کووید-19 مبتلا شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 952

به "یاری پلیس آهنی به مهار کرونا در تونس ، روبوکاپ واقعی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری پلیس آهنی به مهار کرونا در تونس ، روبوکاپ واقعی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید