کمبود کلم در انگلیس به دنبال گرمایش زمین

به گزارش مجله پارمیسفان، گرمای بی سابقه هوا در انگلیس و تغییرات آب و هوایی ناشی از آن مانند وقوع سیل های بی سابقه باعث کمبود بعضی انواع میوه ها و سبزیجات در این کشور شده است.

کمبود کلم در انگلیس به دنبال گرمایش زمین

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، رسانه های مختلف انگلیس از کمبود میوه ها و سبزیجاتی همچون کلم و گل کلم در انگلیس خبر می دهند و می گویند سیل و گرمای هوا عامل اصلی این مساله است.

سیل های اخیر در انگلیس به بسیاری از محصولات کشاورزی در این کشور آسیب زده و بیم آن می رود که تداوم این رویدادها به کمبود بعضی میوه ها و سبزیجات دیگر در انگلیس منجر گردد.

یافته های دانشمندان نشان می دهد محصولات زراعی می توانند خود را تا حدی با تغییرات آب و هوایی سازگار نموده و در شرایط سخت هم دوام بیاورند، اماگرمای هوا بیش از حد افزایش یابد، ایجاد این سازگاری ممکن نیست و گیاهان و سبزیجات و محصولات کشاورزی آسیب دیده و از بین می روند.

پژوهشگران قبلا هشدار داده بودند که اگر روند گرمایش زمین متوقف نگردد در آینده ای نزدیک با کاهش محصولات کشاورزی و از بین رفتن بخش زیادی از آنها روبرو شده و امنیت غذایی در بسیاری از کشورهای دنیا از بین می رود.

سال جاری تعداد روزهای گرم سال در بسیاری از نقاط اروپا بی سابقه بوده و باعث مرگ و میر صدها نفر در کشورهای مختلف اروپایی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 309

به "کمبود کلم در انگلیس به دنبال گرمایش زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود کلم در انگلیس به دنبال گرمایش زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید