کشف گور های عجیب وایکینگ ها با شمشیر هایی ایستاده!

به گزارش مجله پارمیسفان، این کارشناسان معتقدند از آنجا که شمشیر ها اشیای گرانبهایی بودند، احتمالا برای جلوگیری از برخواستن مردگان در این قبر ها قرار نگرفته اند. وگرنه می توانستند به این منظور از چاقو یا سر پیکان استفاده نمایند که بسیار کم ارزش تر بود.

کشف گور های عجیب وایکینگ ها با شمشیر هایی ایستاده!

باستان شناسان دو قبر وایکینگ ها را کشف نموده اند که شمشیر هایی به شکل ایستاده در کنار آن ها قرار داشتند. کارشناسان معتقدند این مکان مربوط به 1،200 سال پیش است و آن ها می گویند که سلاح ها عمدا به این شکل قرار داده شده است. باستان شناسان، این گور ها را در Västmanland سوئد کشف نموده اند و معتقدند که کشفی بسیار نادر و قابل توجه است.

اینکه چرا شمشیر ها در کنار اجساد وایکینگ ها به صورت ایستاده قرار گرفته بودند، همچنان یک راز است، اما متخصصان دیگری حدس می زنند که قبلاً اجسام نوک تیز را به عنوان راهی برای جلوگیری از برخاستن مردگان در قبر ها فرو می کردند.

کارشناسان یک موسسه باستان شناسی در سوئد توصیخ دادند: قرار دادن شمشیر ها عملی با نماد های بسیار است. این کار شاید برای ایجاد پیوند با یک فرد، اجداد یا گروه اجتماعی خاص صورت گرفته باشد. وقتی شمشیری در قبر وایکینگ ها پیدا می گردد که به ندرت پیش می آید، اغلب در کنار فرد دفن شده به صورت افقی قرار گرفته است، که به عنوان یک همراه وفادار در سفر به دنیای بعدی در کنار صاحبش باشد.

این کارشناسان معتقدند از آنجا که شمشیر ها اشیای گرانبهایی بودند، احتمالا برای جلوگیری از برخواستن مردگان در این قبر ها قرار نگرفته اند. وگرنه می توانستند به این منظور از چاقو یا سر پیکان استفاده نمایند که بسیار کم ارزش تر بود.

این تیم یک قبرستان بزرگ حاوی حداقل 100 گور سوزانده شده را پیدا نموده است. اکنون باستان شناسان قصد دارند قطعات یافته شده شمشیر ها را کنار هم بچینند تا طول و شکل دقیق آن ها را معین نمایند.

وایکینگ ها نام مدرنی است که به مردم دریانوردی داده می گردد که اصالتاً از اهالی اسکاندیناوی (دانمارک، نروژ و سوئد کنونی) بودند که از اواخر قرن 8 تا اواخر قرن 11، دزدان دریا و سکونتگاه های سراسر اروپا به شمار می رفتند. آن ها تا دریای مدیترانه، شمال آفریقا، بلغارستان، خاورمیانه و آمریکای شمالی سفر نموده اند.

برخی از آن ها در برخی از کشور هایی که به آنجا حمله نموده بودند ساکن شدند. وایکینگ ها تأثیر عمیقی بر تاریخ قرون وسطی اولیه اسکاندیناوی، جزایر بریتانیا، فرانسه، استونی و روسیه گذاشته اند.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 2188

به "کشف گور های عجیب وایکینگ ها با شمشیر هایی ایستاده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گور های عجیب وایکینگ ها با شمشیر هایی ایستاده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید