کشته شدن 245 غیرنظامی در افغانستان از ابتدای ماه رمضان

به گزارش مجله پارمیسفان، یک نهاد افغانستانی خاطرنشان کرد که در 23 روز ابتدایی ماه مبارک رمضان، 160 غیر نظامی (به جز قربانیان حادثه روز شنبه کابل) در تحولات این کشور کشته شده اند.

کشته شدن 245 غیرنظامی در افغانستان از ابتدای ماه رمضان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خامه پرس، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان خاطرنشان کرد که تنها در 23 روز از ماه رمضان 160 غیرنظامی در تحولات امنیتی کشور جان باخته و 351 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این کمیسیون اعلام نموده که غیرنظامیان مذکور در نتیجه 130 رویداد امنیتی از تاریخ 24 فروردین تا 17 اردیبهشت امسال کشته و زخمی شده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که آمار یادشده شامل حمله به مکتب (مدرسه) دخترانه سیدالشهدا غرب کامل نمی گردد.

در حمله تروریستی اجرا شده به مدرسه دخترانه سیدالشهدا که روز شنبه هفته جاری رخ داد دست کم 85 نفر به شهادت رسیده و بیش از 150 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بدین ترتیب شمار قربانیان غیر نظامی افغانستان در تاریخ یاد شده به 245 نفر افزایش می یابد.

همچنان بر اساس اعلام این کمیسیون، رویداد های ثبت نشده دیگر نیز بدون آنالیز باقی مانده است که با آنالیز آن ها، آمار تلفات غیرنظامیان بیشتر از ارقام فعلی خواهد شد.

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر از وارد شدن تلفات به غیرنظامیان و نیز ادامه خشونت ها ابراز نگرانی نموده و از سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کشور های منطقه خواسته تا در این مورد آنالیز های معتبر و شفاف انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1664

به "کشته شدن 245 غیرنظامی در افغانستان از ابتدای ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 245 غیرنظامی در افغانستان از ابتدای ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید