کرونا ، احتمال بازگشت محدودیت ها به خوزستان

به گزارش مجله پارمیسفان، سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: احتمال بازگشت محدودیت ها و ممنوعیت ها در این استان وجود دارد و منتظر نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و مصوبات ستاد ملی کرونا تا هفته اول تیرماه هستیم.

کرونا ، احتمال بازگشت محدودیت ها به خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا نجاتی گفت: در نشست ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شد به استان هایی که شرایط قرمز دارند اختیاراتی داده گردد تا بنا بر گزارش دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به اعمال محدودیت ها اقدام نمایند.

وی گفت: در آن نشست کلیات آن تصویب شد، اما بنا شد در کمیته امنیتی اجتماعی نیز جزئیات و حدود این اختیارات تعیین، مجدداً در ستاد ملی مطرح گردد و پس از تصویب نهایی به استان ها ابلاغ گردد، به همین دلیل منتظر مصوبه نهایی ابلاغی هستیم.

نجاتی گفت: پس از ابلاغ مصوبه، باید دانشگاه های علوم پزشکی نظرات کارشناسی خود را در مورد مناطق قرمز و چگونگی محدودیت ها ارائه دهند و تصمیم گیری بر آن اساس صورت گیرد و به دستگاه ها و مردم اطلاع رسانی گردد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: شاید در بعضی شهرستان ها آمار بالا باشد، اما باید دید افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، همگی احتیاج به بستری شدن دارند یا بهتر است در خانه قرنطینه شوند؟ در این باره هم باید دانشگاه علوم پزشکی نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد.

خوزستان در دایره قرمز کرونا

نجاتی شرح داد: استان خوزستان فعلاً در دایره قرمز کرونا واقع شده است، هر چند آمار مبتلایان فرایند ثابتی را طی می نماید، اما همچنان در شرایط قرمز است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: بخشی از فرایند افزایشی مبتلایان همچنان مربوط به افزایش بیماریابی و بخش دیگر مربوط به چگونگی رفتار مردم است که ضروری است موارد بهداشتی بیشتر رعایت گردد البته میزان مرگ و میر و بستری کاهش داشته و در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی در صورت لزوم اطلاعات دقیق تر را اعلام می نماید.

نجاتی اضافه کرد: در بعضی استان ها پیک بیماری گذشته است، اما در خوزستان باید مردم کمی صبوری، نکات بهداشتی وفاصله اجتماعی را رعایت نمایند. با رعایت این نکات این شرایط سخت در استان ما هم خواهد گذشت و انشالله تا چند روز آینده شرایط خوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1138

به "کرونا ، احتمال بازگشت محدودیت ها به خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، احتمال بازگشت محدودیت ها به خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید