چین میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می نماید

به گزارش مجله پارمیسفان، ایرنا نوشت: سازمان تجارت جهانی در پی یک دعوی طولانی مدت میان چین و آمریکا، برای تحریم میلیاردها دلار از کالاها و تولیدات آمریکا ، به چین چراغ سبز نشان داده است.

چین میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سی سی تی وی تلویزیون دولتی چین روز یکشنبه گزارش کرد منازعه دو کشور درباره قوانین ضد دامپینگ که آمریکا به اجرا گذاشته بود، از سال 2013 میلادی آغاز شد اما روز شنبه پس از یک دوره طولانی سازمان تجارت جهانی خاطرنشان کرد چین می تواند تا میزان 3 میلیارد و 600 میلیون دلار از کالاهای آمریکایی را تحریم و مشمول تعرفه کند.

این پیروزی برای چین در شرایطی بدست می آید که این کشور هم اکنون درگیر یک منازعه بزرگ تجاری با آمریکا است و این رای می تواند کوشش های طرفین را برای رسیدن به یک توافق برای انتها این مناقشه را تحت تاثیرات منفی قرار دهد.

چین پیش از این قبول نموده است برای رسیدن به چنین توافقی 40 تا 50 میلیارد دلار از محصولات کشاورزی از جمله دانه های روغنی از آمریکا خریداری کند و واشنگتن هم افزایش بعضی از تعرفه ها را متوقف نموده است.

البته چین در شکواییه خود در سال 2013 میلادی خواهان آن شده بود که به دلیل اجرای چنین ضوابطی از سوی آمریکا ، 7 میلیارد دلار از کالاهای آن کشور را مشمول تعرفه کند که سازمان تجارت جهانی تقریبا با نیمی از این مبلغ موافقت نموده است.

قوانین ضد دامپینگ به کشور مورد نظر امکان می دهد در صورتی که احساس کند کشور صادر کننده، کالاهایش را زیر قیمت بازار عرضه می نماید ، تحت تعرفه های سنگین تر قرار داده و یا از ورود آنها جلوگیری کند.

از ماه جولای به این طرف آمریکا 360 میلیارد دلار از کالاهای چین را مشمول تعرفه نموده و چین نیز بر روی 150 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه وضع نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 509

به "چین میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین میلیاردها دلار از تولیدات آمریکا را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید