پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار

به گزارش مجله پارمیسفان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محسن برآبادی امروز پنجشنبه 20 شهریورماه 1399 بابیان این مطلب اضافه نمود: بر اساس ضوابط بافت تاریخی ارتفاع مجاز برای ساختمان های در حال ساخت درون بافت تاریخی شهر سبزوار 7,5 متر در دوطبقه است که این ضوابط از سال 1387 به تمام ادارات مرتبط در شهر سبزوار از سوی استانداری ابلاغ شده است.

پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او ادامه داد: با وجود ابلاغ این ضوابط و لازم الاجرا بودن آن، متأسفانه بعضی از مالکان با احداث ساختمان های چندطبقه و پرداخت جریمه در کمیسیون ماده صد شهرداری بافت تاریخی شهر سبزوار را مخدوش نموده اند.

برآبادی اضافه نمود: با پیگیری و مکاتبات فراوان با شهرداری و کمیسیون ماده صد درخواست شد به اسناد ماده 10 قانون حمایت از بازسازی و احیای بافت های فرهنگی تاریخی و کمیسیون های موضوع مواد 100 و 99 قانون از اخذ جریمه از متخلفان و صدور رأی برای احداث طبقات بیشتر جلوگیری و در صورت تخلف از سوی مالکان حکم به قلع وقمع مستحدثات داده گردد و به همین دلیل 10 پروژه ساختمانی توسط شهرداری تعطیل و پلمب شد تا تصمیم مناسب و قانونی برای آن ها گرفته شده و رأی صادر شد.

برآبادی ادامه داد: امیدواریم با یاری شهرداری سبزوار و همدلی و مشارکت شهروندان بتوانیم دوباره بافت تاریخی و ارزشمند سبزوار را احیا کنیم.

بافت تاریخی شهر سبزوار با 50 اثر ملی ثبت شده و 100 اثر شناسایی شده شامل مسجد جامع، بازار و محلات مسکونی 180 هکتار وسعت دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1186

به "پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید