مجلس اروپا خواهان توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات شد

به گزارش مجله پارمیسفان، مجلس اروپا تدوین پیش نویس قطعنامه ای را برای توقف صادرات سلاح به عربستان و امارات خواهان شد.

مجلس اروپا خواهان توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از شبکه الجزیره، مجلس اروپا روز سه شنبه با تهیه پیش نویس قطعنامه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا فروش سلاح به عربستان و امارات را متوقف نمایند.

پیش از این یکی از نمایندگان فرانسوی مجلس اروپا، هشدار داد فروش سلاح به عربستان سعودی با توجه به ارتباط این کشور با گروه های افراطی در یمن، خطرناک است. آنالیز سالانه اندیشکده دفاعی اس آی پی آرآی نشان داد عربستان سعودی در فاصله سال های 2014 تا 2018، با رشد 192 درصدی در مقایسه با 5 سال قبل، به بزرگترین واردنماینده سلاح در دنیا تبدیل شده است.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش نیز از دولت انگلیس خواست تا مانع صدور جنگ افزار های ساخت خود به کشور های عربستان و متحدان ریاض در جنگ یمن گردد. سازمان عفو بین الملل با یادآوری حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به بیمارستان ها، مدارس، مجالس عروسی و اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی، از انگلیس خواست تا برای دستیابی به صلح در یمن، فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان و متحدانش را متوقف کند.

نهاد های حقوق بشری اعلام کردند از شروع تجاوز نظامی عربستان به یمن (ششم فروردین 1394) تا کنون بیش از صد و ده هزار زن و مرد و کودک یمنی در پی بمباران ها و از قحطی و گرسنگی جان باختند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: parmisfun.ir شناسه مطلب: 1237

به "مجلس اروپا خواهان توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا خواهان توقف فروش تسلیحات به عربستان و امارات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید